اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

من از شما می‌پرسم آقای روحانی!



اخبار,اخبار سیاسی,روحانی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها

 

اخبار سیاسی - (طنز) من از شما می‌پرسم آقای روحانی!

 یکی از مشکلاتی که ما همیشه با روسای‌جمهور کشور داریم مسئله «سوال کردن» است. اگر آقای احمدی‌نژاد بعد از هر سوالی که مطرح می‌شد می‌گفت من از شما می‌پرسم، دکتر روحانی حتی اجازه نمی‌دهد ما سوالمان را بپرسیم و خودش پیشاپیش سوالاتی را مطرح می‌کندد که آدم به قول آقای شریعتمداری می‌ماند که «چه عرض کند!»

مثلا دیروز آقای روحانی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها دوباره سوالی را مطرح کرد و گفت: چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما دانشگاهیان و اساتید ما سکوت کنند؟

ما هم واقعا همینطور مانده بودیم چه جوابی به این سوال بدهیم. یک نگاه به اینور انداختیم یک نگاه به آن‌ور، دیدیم کسی پاسخگو نیست، تته‌پته‌کنان گفتیم: دانشگاهیان و اساتید می‌خواهند ریا نشود وگرنه اهل سکوت نیستند. حالا یک سری هم که به ان‌پی‌تی می‌گویند ام‌پی‌تی، فرق شورای حکام و شورای امنیت را هم نمی‌دانند، در کنار اینها به این هم معتقدند که انگلیس یک جزیره کوچک در غرب آفریقاست به این معنی نیست که بی‌سوادند. شوق خدمت باعث شده که نتوانند زیاد وقت خود را مصروف تحصیل کنند.

آقای روحانی دوباره پرسید: چرا دانشگاه ما با بازار کار تناسب ندارد؟ چرا ما دانشجو را با این همه مشکل مالی تربیت می‌کنیم؟

ما که کم کم داشتیم از لحن آقای روحانی می‌ترسیدیم، آرام آرام از جایمان بلند شدیم و گفتیم: آقا مثل این که بد موقع مزاحم شدیم. اجازه بدید رفع زحمت کنیم، بعدا در یک فرصت مناسب‌تر خدمت برسیم.

آقای روحانی کتف ما را محکم گرفت و نشاند روی صندلی و با فریاد گفت: چرا فضای مجازی ما اینگونه است؟ چرا این همه فیلتر؟ چرا این همه محدودیت؟ با چه منطقی سایت انتخاب فیلتر شد؟
عرق سرد داشت بر پیشانی‌مان می‌نشست، در همین حالت خوف و رجانیوز گفتیم: جان عزیزت آرام‌تر. یکی بیاد بشنوه با شما که کاری نداره، ما رو اعمال قانون می‌کنه.

آقای روحانی که تازه گرم شده بود ادامه داد: چرا آب و برق و گاز مردم در شمال کشور با باریدن برف قطع می شود؟ چرا نان نیست؟ این چه وضعی است که برای مملکت درست کردید؟ چرا مسئولان آمادگی نداشتند؟

سرم را انداختم پایین و به نشانه تاسف چند بار نچ‌نچ کردم. روحانی با پا محکم کوبید به پایه صندلی، نزدیک بود بیفتم. با عصبانیت گفت: با توام لعنتی. جواب بده دیگه!

با تعجب گفتم: من جواب بدم؟
گفت: نه پس من جواب بدم؟

گفتم: چه عرض کنم؟ به یکی گفتند چرا گاوت شیر نمی‌دهد...
گفت: اوه اوه نمی‌خواد جواب بدی.

بعد به حالت انتقادی برگشت و با صدای رسا گفت: چرا آزادی‌های مصرح در قانون اساسی...
دیگر داشتم به گریه می‌افتادم. افتادم روی زمین و ملتمسانه گفتم: به جوونیم رحم کن روحانی. برو برای خودت شبکه ماهواره‌ای بزن، به من چیکار داری آخه؟ من یه طنزنویس ساده‌ام که صدام به جایی نمی‌رسه. به فیس‌بوکم نگاه نکن، از نرم افزار افزایش لایک استفاده می‌کنم.

یه کم دلش به رحم آمد و گفت: خب، حالا بلند شو... یه سوال خفیف هم بپرسم دیگه می‌رم. چرا در ارائه سبد کالایی به مردم عزت مردم حفظ نشد؟ چرا از کالاهای بی‌کیفیت استفاده کردید؟
گفتم: من غلط کردم. سعی می‌کنیم این بار در نحوه توزیع و این مسائل تجدید نظر کنیم. به خدا اگر جا داشت استعفا می‌دادم ولی نمی‌دونم از چی باید استعفا بدم.

روحانی داشت می‌رفت سوال بعدی و می‌گفت «چراااا.. » که ناگهان مردی ریزنقش اما تکنیکی وارد سالن شد و دستانش را همانند جادوگران زبده بالا برد و با لبخندی بر روی لب گفت: من از شما می‌پرسم!

بله خودش بود، احمدی نژاد، یار و یاور طنزنویسان در لحظات سخت و دشوار... در یک لحظه انگار طلسم را باطل کرد و دکتر روحانی غیب شد. خوشحال شده بودیم. فکر کردیم احمدی‌نژاد به صحنه می‌آید و دو تا سوژه می‌دهد و می‌رود. ولی انگار اینطور نبود. آمد ما را در آغوش گرفت و گفت: دلتون برای من تنگ شده بود؟ با یک ترس پنهان گفتم: چطور؟ احمدی نژاد گفت: من آمده‌ام تا بمانم! با استرس به اطراف نگاهی کردیم و گفتیم: روحانی... روحانی کجا رفتی؟ احمدی‌نژاد گفت: بیخود سروصدا نکن، اگه کسی هم بیاد کمک من میاد.

با صدای روشن شدن تلویزیون از خواب پریدم. نگاهی به اطراف انداختم دیدم کسی نیست، عرق پیشانی‌ام را پاک کردم دیدم آقای روحانی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها همچنان دارد سوال می‌پرسد که چرا خطوط قرمز هست و نمی‌گذارند دانشجو تحقیق کند. خواستم بخوابم ولی ترسیدم، خواستم بیدار بمانم دیدم سردرد دارم. آخر کسی نفهمید ما چرا هر راهی می‌رویم درد دارد.
 اخبار سیاسی - قانون
 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آقای اوباما بعد از مكالمه با آقای روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی، درباره 18تیر: آقای قالیباف، گفتید اجازه دهید با دانشجوها گاز انبری برخورد کنیم



روحانی، درباره 18تیر: آقای قالیباف، گفتید اجازه دهید با دانشجوها گاز انبری برخورد کنیم

حسن روحانی و محمدباقر قالیباف درباره مسائل سیاسی مختلف بحث های متفاوتی را مطرح کردند.

 

مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در ادامه مناظره سیاسی نامزدهای ریاست جمهوری حجت الاسلام حسن روحانی در پاسخ نقدها و نظرات 7 نامزد دیگر گفت: نکته ای که آقای حداد در مورد کدخدا گفتند سوال این بود که مذاکره با آمریکا یا اروپا راحت تر است؟ گفتم آمریکا راحت تر است چون اروپایی ها یک کدخدا دارند و گفتم با کدخدا بهتر است. احتمالا شما خبر سایتهای مغرض را خوانده اید! 

وی ادامه داد: آقای جلیلی گفت بحث ممانعت از جنگ برای سال 82 است و موضوعی که شما گفتید برای سال 84 است و البرادعی می گوید متاسفم که 3 کشور راه چانه زنی را ارائه کرده اند و تندترین جواب را هم ما به آن جواب دادیم نامه را هم به آژانس نوشته بودیم و نباید تاریخ ها بهم بریزد.

روحانی تاکید کرد: از آقای قالیباف خیلی تعجب میکنم! درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف! دلم نمیخواست بگم؛ آنجا بحث این بود شما میگفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما می گفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم. من راجع چند کلانتری به شما گزارش دادم. شما چی گفتید؟! نمیخواهم بازگوکنم.

وی افزود: گفتید کل آدم های سالم من این تعداد است. برنگردید به بحث های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد. شورای عالی امنیت ملی هم مدافع اقوام بوده به این شورا اتهام نزنید! از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم! حقوقدان هستم. حواسمان باشد چگونه حرف میزنیم. هرچه اطلاعات لازم باشد در ذهنم دارم که بگویم. همیشه روبروی افراطیون ایستادم و طرفدار آزادی بیان و مخالف افراط و تفریط بوده‌ام. چرا اینطوری بحث میکنید؟ اگر بنا به این باشد که حرف زیاد برای گفتن داریم.

قالیباف در پاسخ به روحانی گفت: در رابطه با اقوام من گفتم در رابطه با آزادی باید یکنواخت بود و نگفتم دیدگاه شما اینگونه است ولی امروز اقوام مختلف در حوزه امنیت ملی حقوقشان تحقق پیدا نکرده است. بنده این بحث را نگفتم.

روحانی نیز گفت: ما در این زمینه مصوبه گذراندیم.

قالیباف در پاسخ به روحانی گفت: آقای عارف جلسه قبل گفت بهترین رابطه و ارتباط بین پلیس و دانشجو در زمان بنده بوده است. حرکت گاز انبری نبوده است و دولت اصلاحات این را تایید می کند و بنده در مقابل لباس شخصی ها استادم. حرف بنده این است که دفتر تحکیم وحدت اجازه دهیم تا کار خود را کند. شما گفتید دردسر است دو روز بعد تمام می شود.

روحانی نیز گفت: این بود؟! گفتم اگر می خواهیم گاز انبری کار کنیم این کار را نکنیم. من نیت خوانی بلد نیستم.

قالیباف نیز در پاسخ مجدد به روحانی گفت: نماینده رسمی تحکیم بعد از آن جلسه که با اصرار من موافقت شد به آن گفتم قانون احزاب به شما اجازه میدهد سخنران و محل را اعلام کن من امنیتش را تامین میکنم. من شما را بعنوان فرد معتدل می شناسم. ولی شما فکر میکنید ما پادگانی هستیم. ما افتخار رزمندگی و دفاع از کشور داریم. ما گاز انبری عمل نکردیم اتفاقا ایستادیم و از دانشجویان دفاع کردیم.

غرضی نیز در سخنانی گفت: این بحث ها به مردم کمک می کند؟ این مسائل به درد مردم نمی خورد. امکان ندارد از این بحث ها کسی سود ببرد. باید برنامه ها را ارائه کنیم و هیچ فردی برنامه فیزیکی نمی دهد و همه برنامه های عرفانی و ادبیاتی می دهند.

روحانی اعلام کرد: به ملت بزرگوار می گویم من شیوه تخریب را نمی پسندم و حاضر نیستم رقیبم را تخریب کنم و حاضر نیستم اسناد سری را اینجا افشا کنم و اینجا جملات را بالا و پایین کنم همانطور که آقای قالیباف گفتند و من نگفتم و بحث من پلیس نیست و شیوه قالیباف است.

روحانی درباره اظهارات رضایی گفت: آقای رضایی طوری می گویند که نظرات دقیق داشتند و اجرا نشد. در جنگ کفتید شورای امنیت بهتر از شورای حکام است و چرا روحانی جلوی رفتن پرونده به شورای امنیت را گرفته است. اولین جلسه سری را کدام سایت افشا کرد؟ نگذارید خیلی از حرف ها که نباید گفته شود را بگوییم. باید رقابت سالم داشته باشیم. با این لحن که این غلط و آن نیز غلط بوده است به نتیجه نمی رسیم. امروز هم باید این پرونده که ظالمانه به شورای امنیت رفته به شورای حکام باز گردد.

رضایی در پاسخ به روحانی گفت: حرف اساسی من این بود که می خواهیم اطلاعاتی به مردم بدهیم که برای سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند. معنای این حرف این است که اگر یکی از شما رئیس جمهور شوید می خواهید با وضع قدیم کشور را اداره کنید؟ شما می گویید آن مذاکرات منجر به این شد که جنگ مشود و حرکت های روحانی و جلیلی را کنترل می کند. اگر روحانی بخواهد با این عصبانیت سکان کشور را به دست بگیرد خدا باید به خیر کند.

روحانی در واکنش به محسن رضایی که او را عصبانی خوانده بود گفت: من عصبانی و ناراحت نشدم البته با صدای رسا باید جواب می دادم./خبرآنلاین