اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منوچهرمتكی پیام ویژه احمدی‌نژاد به كرزی را ابلاغ كرد



 

 

 

منوچهرمتكی پیام ویژه احمدی‌نژاد به كرزی را ابلاغ كرد

وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در سفری كوتاه به كابل پیام ویژه رئیس جمهور كشورمان برای همتای افغانش را به وی ابلاغ كرد.

منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان سه‌شنبه شب در سفری كوتاه به كابل با حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان دیدار و پیام ویژه محمود احمدی‌نژاد را به وی ابلاغ كرد.

گسترش روابط و مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مباحثی بود كه در این دیدار مورد بحث و تبادل‌نظر طرفین قرار گرفت.

رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی افغانستان و فداحسین مالكی سفیر ایران در كابل نیز در این دیدار حضور داشتند.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه كشورمان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سفر منوچهر متكی وزیر امور خارجه به كابل را در راستای تحكیم و گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و افغانستان عنوان كرد و گفت: روابط با كشورهای همسایه به ویژه با افغانستان كه دارای ویژگی‌های مشترك فرهنگی، زبانی، دینی هستیم و همچنین حضور تعداد زیادی از مردم افغانستان در 30 سال گذشته در كشورمان می‌ط‌لبد كه مقامات دو كشور در موضوعات مختلف با همدیگر ارتباط، رایزنی و مشورت داشته باشند.

به گفته وی این ارتباطات به تعمیق روابط و افزایش همكار‌ی‌ها در زمینه‌های مختلف كمك خواهد كرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی كشورمان برقراری ثبات و امنیت و اداره امور توسط مسئولان افغانستان را اولویت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: در راستای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و رفع مشكلات مربوط به افراط گرایی همكاری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

مهمان‌پرست اضافه كرد: توجه به زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان و اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه توسعه و پیشرفت این كشور می‌‌تواند زمینه ساز كاهش فقر و بیكاری بوده و نویدبخش روزهای بهتری در منطقه باشد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از سفر سه‌شنبه شب منوچهر متكی به كابل و دیدار با حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان خبر داد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان موضوع این دیدار را حمایت جمهوری اسلامی از انتخابات پارلمانی افغانستان اعلام كرد.

براساس این گزارش، منوچهر متكی در این دیدار ابراز امیدواری كرد كه دومین انتخابات پارلمانی افغانستان، پیشرفت در دموكراسی را به همراه داشته باشد.

حامد كرزی رئیس جمهور افغانستان نیز با اشاره به روابط دوستانه تهران و كابل از كمك‌های جمهوری اسلامی ایران به افغانستان تقدیر و تشكر كرد.

دومین دور انتخابات پارلمانی افغانستان 27 شهریور ماه (18 سپتامبر) برگزار خواهد شد.

منوچهر متكی وزیر امور خارجه كشورمان 29 تیرماه به منظور شركت در كنفرانس بین‌المللی كابل به افغانستان سفر كرده بود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
پیام نوروزی احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحلیل صادق زیباکلام از پیام‌ ویژه به احمدی‌نژاد



اخبار,اخبار سیاسی ,صادق زیباکلام

 

اخبار سیاسی - تحلیل صادق زیباکلام از پیام‌ ویژه به احمدی‌نژاد

پرونده "م.ر" عضو ارشد دولت احمدی نژاد و از متهمان پرونده فساد مالی به جریان افتاد. بهمن شریف زاده، رییس ستاد انتخاباتی "زنده باد بهار" که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با هدف حمایت از اسفندیار رحیم مشایی تشکیل شده بود هفته گذشته بازداشت شد. دیروز هم حکم بازداشت عبدالرضا داوری صادر شد.

به گفته صادق زیبا کلام، استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی این اقدامات با هدف ارسال پیامی ویژه صورت گرفته است.

زیباکلام در گفتگو با فرارو با تاکید بر اینکه با وجود تلاش برای واقع بینی در این رابطه سخت است که آدم دچار توهم توطئه نشود گفت: به جریان افتادن پرونده رحیمی، بازداشت شریف زاده و داوری یک علامتی و هشداری است به احمدی نژاد که شما تمام شده هستید و نباید به عرصه سیاست بازگردید.
 
وی افزود: این پیام از سوی جریاناتی در حال انتقال به احمدی نژاد است که تو نباید نه انتخابات ریاست جمهوری سه سال آینده فکر کنی و نه انتخابات مجلس سال آینده. جای تو در همان دانشگاه علم صنعت خوب است.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه در انتقال این پیام اصولگریان نقش ویژه ای دارند گفت: فعالیت های احمدی نژاد به زیان اصولگریان است. به هر حال احمدی نژاد بلاهای زیادی را سر اصولگرایان آورده است.
 
زیباکلام افزود: نمی توان به سادگی فراموش کرد که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 چطور قرص و محکم از احمدی نژاد حمایت کردند و یا در انتخابات سال 88 چه استوار پشت او ایستادند. بنابراین اگر بخواهم اصطلاح حسابداری به کار ببریم احمدی نژاد بیش از آنکه برای اصولگرایان دارایی محسوب شود، بدهی است.
 
وی تصریح کرد: به غیر از آن احمدی نژاد در حال حاضر مصیبت های دیگری هم برای اصولگرایان دارد و آن ایجاد انشقاق و دودستگی است، یک دسته اصولگریان طرفدار حضور احمدی نژاد و دسته دیگر مخالفان حضور او هستند. به هر حال از هم اکنون این صف بندی قابل مشاهده است.
 
به گفته او بر این اساس اصولگریان برای آنکه این دو دستگی در اردوگاهشان ایجاد نشود به دلیل مضرات احمدی نژاد برای آنها، عطای پشتوانه و بدنه اجتماعی احمدی نژاد را هم به لقایش می بخشند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی اما معتقد است که ارسال این پیام ها به احمدی نژاد برای عدم حضور در صحنه سیاست نه تنها او را به سکوت و عقب نشینی وا نمی دارد بلکه ممکن است او را تحریک کند که جدی‌تر از قبل خود را در وسط صحنه سیاست بکشاند.
 
وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در رفتارهای سیاسی درست مقابل هاشمی رفسنجانی است گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شد تا قهر کند و با پشت کردن به نظام از صحنه سیاسی دور شود. اما دیدم که هاشمی نه تنها قهر نکرد و به نظام پشت نکرد بلکه ماند و به یک بازیگر موثر در انتخابات تبدیل شد.
 
زیباکلام در خاتمه گفت: من معتقدم که اگر مشابه این رفتار با احمدی نژاد می شد یقینا او همان رویکردی که هاشمی پیش گرفته بود را پیش نمی گرفت و سکوت نمی کرد و بر پایه همین سابقه ای که از احمدی نژاد سراغ داریم، معتقدم که پیام های اینچنین روی او اثر گذار نیست و او اگر تصمیمی برای بازگشت به صحنه قدرت گرفته باشد تا انتها پای این تصمیم می ماند حتی به قیمت بر هم زدن میز بازی. 

اخبار سیاسی - فرارو