اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منع حضور سرخابی ها و 6 تیم دیگر در لیگ


رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از پرسپولیس، استقلال، تراكتورسازی، مس، پیكان، صبا، صنعت نفت و راه‌آهن به عنوان تیم‌های بدهكاری نام برد كه حق حضور در لیگ امسال را نخواهند داشت.

خبرگزاری ایسنا: رییس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از پرسپولیس، استقلال، تراكتورسازی، مس، پیكان، صبا، صنعت نفت و راه‌آهن به عنوان تیم‌های بدهكاری نام برد كه حق حضور در لیگ امسال را نخواهند داشت.

اسماعیل حسن زاده درباره وضعیت باشگاه‌های بدهكار و اینكه كمیته انضباطی در برخورد قاطع با تیم‌های لیگ برتری بدهكار چقدر می‌تواند آزادانه عمل كند؟ اظهار كرد: خوشبختانه در این زمینه رییس و اعضای هیات رییسه فدراسیون از كمیته انضباطی خواسته‌اند تا در این زمینه سخت‌‌گیری كنیم و ما هم قصد داریم در احكام انضباطی احتمالی كه صادر خواهیم كرد، اجازه فعالیت باشگاه‌های بدهكار را در لیگ برتر ندهیم.

22 تیر پایان مهلت باشگاه های بدهكار برای تسویه حساب

وی افزود: تا جایی كه می‌دانم طبق زمانی كه پیش از این سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام كرده بود، آخرین مهلت باشگاه‌های بدهكار برای تسویه حساب با شاكیان و تعیین و تكلیف درباره بدهی‌های انضباطی كه هر كدام احكام جداگانه دارد، پایان مهلت نقل و انتقالات (22تیر) است و در غیر این صورت اقدام قضایی لازم در قبال آنها صورت می‌گیرد.

 البته در این رابطه امروز (شنبه) جلسه‌ای با برخی مسوولان دارم كه نتایج آن می‌تواند مواردی را در این رابطه روشن كند. در حال حاضر 40 باشگاه در رده‌های مختلف بدهكارند و تا زمان تعیین و تكلیف درباره بدهی‌هایشان هیچ‌كدام نمی‌توانند در لیگ‌های مربوط به خودشان بازی كنند.


سرخابی‌ها صدرنشین بدهكاران!

حسن‌زاده با بیان اینكه 8 باشگاه از میان بدهكاران لیگ برتری هستند، در بیان اسامی تیم‌های بدهكار گفت: باشگاه‌های بدهكار لیگ برتری عبارتند از: پرسپولیس، استقلال، تراكتورسازی تبریز، صبای قم، صنعت نفت آبادان، پیكان، مس كرمان و راه‌آهن. البته باشگاه‌ شاهین كه فصل گذشته در لیگ برتر بود هم از جمله بدهكاران است اما برای حل این موضوع اقدام كرده است.

جلسه رسیدگی به شاكیان باشگاه شاهین یكشنبه برگزار می‌شود

رییس كمیته انضباطی با درخواست از باشگاه‌های بدهكار برای تعیین جلسه عمومی رسیدگی به مطالبات شاكیان، از برگزاری اولین جلسه برای شاهینی‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر ما باشگاه شاهین بوشهر را متقاعد كردیم تا برای رسیدگی به پرونده‌ها و شكایت‌های مالی مختلفی كه علیه‌شان وجود دارد، جلسه عمومی روز یكشنبه (پس‌فردا) در محل سالن كنفرانس سازمان لیگ برگزار شود و هر كسی طلبی دارد كه برایش حكم انضباطی صادر شده، در آن جلسه حضور یابد.

باشگاه‌های بدهكار به برگزاری جلسات عمومی ترغیب شوند

وی با تاكید بر اینكه كمیته انضباطی آمادگی دارد تا چنین جلساتی را برای سایر باشگاه‌های بدهكار برگزار كند، اظهار كرد: علاوه بر برخورد قاطعی كه ما با باشگاه‌های بدهكار خواهیم داشت، باید اعلام كنم بنابر اطلاعات قانونی كه مسوولان فوتبال ایران باید برای AFC ارسال كنند، بدهی‌های موجود، تراز مالی باشگاه‌ را منفی می‌كند و این مساله تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش كنفدراسیون فوتبال آسیا نیست. اگر باشگاه‌ها با برگزاری چنین جلساتی موافقت كنند، ما هم از تمامی شاكیان‌شان درخواست می‌‌كنیم جانب باشگاه‌ را هم در نظر بگیرند.

سازمان لیگ برای فعالیت لیگ برتری‌ها از ما استعلام بگیرد

حسن‌زاده خاطر نشان كرد: بعضی باشگاه‌ها كه تعداد شكایت‌‌های كمتری از آنها وجود دارد، خودشان موارد را رسیدگی كنند اما به هر حال ما از مقامات اجرایی خواسته‌ایم تا شركت دادن تمامی تیم‌ها در لیگ‌های مختلف از جمله لیگ برتر منوط به اخذ تاییدیه‌ای از كمیته انضباطی باشد. در این زمینه باید استعلام‌های لازم صورت گیرد و ما هم بنا داریم مقررات به شكل كامل اجرا كنیم.

فقط كفاشیان می‌تواند مانع اجرای قانون كمیته انضباطی شود!

رییس كمیته انضباطی در پاسخ به این سوال كه چه تضمینی برای اجرای صحیح مقررات و اجازه ندادن به فعالیت تیم‌های بدهكار در لیگ برتر وجود دارد و به تعبیر دیگری چه كسی می‌تواند مانع اجرای دستورالعمل‌های كمیته انضباطی شود؟ گفت: ما با اجازه قانونی كه از هیات رییسه فدراسیون گرفتیم سعی می‌كنیم مقررات را قاطعانه اجرا كنیم. تنها شخص علی كفاشیان رییس فدراسیون می‌تواند مانع اجرای برنامه‌های ما باشد.

شرایط برای حضورم در جلسه سازمان لیگ مناسب نبود

حسن‌زاده در واكنش به انتقاد بهروان نسبت به عدم حضور او در جلسه هماهنگی مسوولان برگزاری لیگ برتر، خاطرنشان كرد: اتفاقا از دو روز قبل از برنامه هم تاریخ و ساعت برگزاری جلسه را به بنده اعلام كرده بودند اما متاسفانه شروع جلسه در ساعتی بود كه بنده بخاطر شرایط ترافیكی و مشغولیتی كه از قبل داشتم، امكان حضور در آن جلسه را پیدا نكردم. البته تا جایی كه می‌دانم جلسه فوق یك جلسه توجیهی برای مجریان برگزاری مسابقات لیگ بود كه در آن ناظران بازی‌ها هم شركت كرده بودند.     


ویدیو مرتبط :
لیگ برتر والیبال و حضور تیم نوجوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرنگاران از حضور در تمرینات تیم فوتبال استقلال تهران منع شدند



 

 

 

خبرنگاران از حضور در محل انجام تمرینات تیم فوتبال استقلال تهران در روزهای جهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری منع شدند.

فوتبال 3 - سایت باشگاه استقلال تهران : تمرین این تیم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بدون حضور خبرنگاران و تماشاگران برگزار خواهد شد.

این امر بنا به درخواست کادرفنی تیم استقلال پیش از برگزاری دیدار مقابل تیم سایپا و با توجه به عرف موجود در میان تیم‌های حرفه‌ای صورت گرفته است تا بازیکنان بتوانند تاکتیک های مورد نظر مربیان را مرور کنند 

دیدار تیم های استقلال تهران و سایپا در چارچوب هفته نهم لیگ برتر باشگاه های ایران ساعت 19 و 45 دقیقه جمعه 26 شهریور ماه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

تیم فوتبال استقلال تهران تا پایان هفته هشتم لیگ برتر ایران با 13 امتیاز پس از تیم های ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران در مکان سوم جدول رده بندی این رقابت ها قرار دارد...../تحلیل:عصرایران