اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منظور نصر الله از «فراتر از الجلیل» چیست؟



اخبار,اخبار بین الملل ,رژیم صهیونیستی

 

دبیرکل حزب الله لبنان در اظهارات اخیر خود با مطرح کردن مسأله "فراتر از الجلیل" معادلات جنگ با رژیم صهیونیستی را به هم ریخت.

به گزارش العالم، سید حسن نصرالله، که پیش از این با مطرح کردن آمادگی حزب الله برای آزادی الجلیل، دغدغه ای بزرگ برای فرماندهان نظامی و امنیتی و مراکز پژوهش های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده بود، این بار با اعلام معادله "فراتر از الجلیل" معادلات جنگ را به هم ریخت.

بر پایه این گزارش، حزب الله لبنان درباره ماهیت معادله جدید فراتر از الجلیل توضیح داده است که در واکنش به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی، نه تنها الجلیل را آزاد خواهد کرد، بلکه فراتر از این شهر، تا ده ها کیلومتر، در اراضی اشغالی فلسطین پیشروی خواهد کرد و تحولی راهبردی در عرصه جنگ با رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد.

بر این اساس، با نگاهی به نقشه می توان دریافت که حزب الله، در صورت به کارگیری راهبرد حمله، قادر خواهد بود صفد، طبریا، الناصره، نهاریا، عکا و حتی شهرهای الخضیره و نتانیا را در بخش ساحلی آزاد کند. از سوی دیگر، راهبرد "فراتر از الجلیل" به این معنی است که مبارزان حزب الله، تا شمال فلسطین و احتمالا مرزهای کرانه باختری پیشروی خواهند کرد.

به این ترتیب، این بار تنها صحبت از موشک هایی که تا عمق اراضی اشغالی می رسند نیست، بلکه صحبت از انتقال جبهه درگیری به خاک دشمن است و این همان راهبرد نظامی است که رژیم صهیونیستی در جنگ های سابق خود در پیش می گرفت که اگر این اتفاق بیفتد، راهبرد مقاومت از راهبرد دفاع به راهبرد حمله تبدیل خواهد شد و دشمن را ناچار به تغییر تاکتیک های جنگی و مجبور شدن به اتخاذ وضعیت دفاعی وادار خواهد کرد.

در این میان، تاکیدِ مقاومت بر داشتنِ همه انواع سلاح های لازم برای دستیابی به پیروزی های بزرگ در صورت تکرار تجاوز رژیم صهیونیستی، بر شدت ترس و وحشت رژیم صهیونیستی افزوده است، زیرا بن گوریون، سال ها قبل پیش بینی کرده بود که "نخستین شکستِ اسرائیل در هر جنگی، آغازِ فروپاشیِ آن خواهد بود."

اخبار بین الملل - العالم

 


ویدیو مرتبط :
یا الله یا الله نحن جیشک نصر الله - تقدیم به حزب الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم



 

 

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم

 

نخست‌وزیر لبنان با بعید دانستن ایجاد تنش در لبنان پس از صدور رای اولیه دادگاه ترور "حریری " تاكید كرد كه سران لبنان بویژه وی و دبیركل حزب‌الله مانع بروز ناآرامی‌ها در لبنان خواهند شد.

"سعد الحریری " نخست‌وزیر لبنان دیروز در گفتگو با روزنامه روسی "فریمیا نووستی " هرگونه اطلاع از مفاد رای اولیه دادگاه حریری را رد كرده و اینكه صدور این رای منجر به حالت انفجار در لبنان شود را بعید دانست و تاكید كرد كه سران لبنان اجازه این كار را نخواهند داد.

وی كه در جریان سفر خود به مسكو با این روزنامه گفتگو كرده بود، تاكید كرد: "میشل سلیمان " رئیس‌جمهور، من، "نبیه بری " رئیس پارلمان و سید "حسن نصرالله " دبیركل حزب‌الله اجازه بروز انفجار در اوضاع لبنان را نخواهیم داد.

وی در عین حال درباره قصد رژیم صهیونیستی در پناه بردن به ایجاد حالت انفجار در منطقه ابراز نگرانی كرده و تاكید نمود كه با مقامات روس درباره مواضع سرسختانه رژیم صهیونیستی صحبت كرده و تاكید كرده است كه نادیده گرفتن مبانی سازش در كنفرانس مادرید بویژه زمین در برابر صلح باعث ایجاد موجی از خشونت در منطقه شده است.

حریری رژیم صهیونیستی را منبع افراط‌گرایی در منطقه خواند و از جامعه جهانی خواست تا به این رژیم فشار آورده و آن را به اجرای تعهدات و مقررات بین‌المللی مجبور كنند.

نخست‌وزیر لبنان با تاكید بر اینكه تهدیدات اسرائیل لبنان را نمی‌ترساند، گفت: لبنان در شش جنگ علیه اسرائیل وارد شده و كشوری قدرتمند است...../تحلیل:عصرایران