اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منظور خاتمی جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز نبود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منظور خاتمی جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز نبود

عضو بنیاد باران در خصوص محوریت خاتمی یا عبدالله نوری برای اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان فعلا برنامه‌‌ای برای انتخابات ندارند.

اشرف بروجردی عضو بنیاد باران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان فعلا تا شرایط تغییر نکند، برنامه‌‌ای برای انتخابات ندارند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چگونه می‌خواهند اعتماد مردم را پس از وقایع سال 88 جلب کنند، تصریح کرد: مردم به اصلاح‌طلبان اعتماد دارند و از آنها روی گردان نشده‌اند.

عضو بنیاد باران در خصوص محوریت خاتمی و عبدالله نوری برای اصلاح‌طلبان گفت: بنده تفکیکی بین آنها قائل نیستم هرچند به‌عنوان عضو بنیاد باران خاتمی را فصل‌الخطاب این جریان می‌دانم.

وی با بیان اینکه احتمالا آقای عبدالله نوری که اخیرا درباره انتخابات اظهار نظر کرده‌ شرایط را مناسب دیده‌ است، افزود: ما منتظر هستیم ببینیم شرایط چگونه رقم می‌خورد.

بروجردی درباره این سؤال که نظر شما درباره سخنان خاتمی مبنی بر جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز چیست، گفت: منظور آقای خاتمی جنبش سبز نبوده بلکه جدایی از افرادی بوده که معتقد به براندازی هستند./فارس


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
بی بی سی اصلاح طلب است یا اصلاح طلبان انگلیسی اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات دفتر سیداحمد خاتمی: منظور از ساختارشکنان، اصلاح طلبان نیستند



توضیحات دفتر سیداحمد خاتمی: منظور از ساختارشکنان، اصلاح طلبان نیستند

ساختار شکنان، اصحاب فتنه یعنی آقایان کروبی و موسوی هستند چرا که اولین قدم در کاندیداتوری ریاست جمهوری پذیرش و تسلیم بی چون و چرا در مقابل قانون است که اصحاب فتنه از این اصل اساسی سرباز زدند.

دفتر سیداحمد خاتمی در تهران با ارسال متنی به عصر ایران، درباره یادداشت آیا "ولی فقیه زنده" نیاز به مفسر دارد؟  و مصاحبه وی با خبرگزاری مهر توضیحاتی ارائه کرد.

سیداحمد خاتمی هم اکنون امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری است.

دفتر خاتمی در این توضیحات تاکید کرده است که مقصود وی در مصاحبه با خبرگزاری مهر، اصلاح طلبان نبوده است.

متن این توضیحات که از طریق ایمیل برای عصر ایران ارسال شده است در پی می آید:

مدیر مسؤول محترم پایگاه خبری عصر ایران

سلام علیکم

احتراما در خصوص یادداشت "آیا ولی فقیه زنده نیاز به مفسر دارد" به استحضار می رساند رسم رسانه ای آن است که پس از ایراد سخنان مقام معظم رهبری به ویژه ایراد مواضع خاص از منصوبین معظم له، در جهت تبیین مواضع و تکلیف سیاسی مکلفین، پیرامون چگونگی نقش آفرینی در فضای عمومی جامعه نظر خواهی می شود؛ آیت الله خاتمی نیز با عنایت به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، به طرح دیدگاه خویش از دو حیثیت حقوقی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران همچنین شخصیت حقیقی به عنوان استاد حوزه و دانشگاه پرداخته است.

در مصاحبه حضرت ایت الله خاتمی واژه به کار رفته "ساختارشکنان" است و نه اصلاح طلبان و در بیانات ایشان قرینه ای یافت نمی شود که ساختارشکنان مترادف اصلاح طلبان معنی دهد و این دومین اشتباه نویسنده محترم است.

ساختار شکنان، اصحاب فتنه یعنی آقایان کروبی و موسوی هستند چرا که اولین قدم در کاندیداتوری ریاست جمهوری پذیرش و تسلیم بی چون و چرا در مقابل قانون است که اصحاب فتنه از این اصل اساسی سرباز زدند.

مناسب است کسی که در فضای سیاسی قلم می زند با ادبیات سیاسی آشنایی داشته باشد.

یادداشت نویسنده محترم خود ناقض ادعای خویش است چرا که ایشان خود با چه مجوزی طرح دیدگاه منصوب رهبری و مردم را غیرمجاز دانسته اند و دیگر اینکه به تحریف سخنان حضرت ایت الله خاتمی پرداخته و اگر در مقام تذکر هم باشد نویسنده محترم براساس استناد خود فاقد صلاحیت و مجوز لازم برای این تذکر می باشد.

دیگر اینکه نویسنده محترم اصل آزادی بیان و اندیشه در جامعه مردم سالار که با اصل دین مدار بودن از نظام های سیاسی تمیز داده شده و امروز جمهوری اسلامی ایران با دو رکن جمهوریت و اسلامیت از مترقی ترین نظام های سیاسی دنیاست را نادیده گرفته است.

خواهشمند است طبق قانون مطبوعات عین نامه فوق الذکر در ذیل یادداشت مربوطه در اسرع وقت درج گردد./عصرایران