اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منصور هادی: بحران یمن را ایران ایجاد کرد!


عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مخلوع یمن که ماه گذشته از بیم حملات حوثی ها به شهر عدن از این کشور گریخته و به عربستان پناه برده است با نگارش سر مقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز با حمله به ایران و حوثی ها مدعی شده است:" بحران یمن در اثر اشتهای سیری ناپذیر ایران برای کسب قدرت بیشتر و تسلط بر منطقه ایجاد شده است.

عصر ایران: عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مخلوع یمن که ماه گذشته از بیم حملات حوثی ها به شهر عدن از این کشور گریخته و به عربستان پناه برده است با نگارش سر مقاله روز دوشنبه نیویورک تایمز با حمله به ایران و حوثی ها مدعی شده است:" بحران یمن در اثر اشتهای سیری ناپذیر ایران برای کسب قدرت بیشتر و تسلط بر منطقه ایجاد شده است.

اگر حوثی ها متوقف نشوند آنها تبدیل به یک گروه تحت پشتیبانی ایران می شوند و تهدیدی برای مردم منطقه و ورای آن خواهند بود."

این شخصیت سیاسی فراری یمنی در ادامه مقاله خود به کشورهای غربی هشدار داده است امنیت کشتیرانی در دریای سرخ با تسلط حوثی ها در یمن به خطر جدی خواهد افتاد و گروه القاعده در جزیره العرب نیز این فرصت را خواهد یافت فعال تر شده و به امنیت کشتی ها در منطقه آسیب بزند.

ادعای دخالت ایران در بحران یمن در حالی از سوی رییس جمهور مخلوع این کشور مطرح می شود که او پس از قرارداد تقسیم قدرت در سپتامبر سال گذشته به مفاد آن پای بند نماند و آن قدر در تشکیل دولت آشتی ملی تعلل کرد که حوثی ها را واداشت تا برای کسب حق سیاسی خود شهر صنعا را در کنترل خود بگیرند.

در همین حال نیویورک تایمز در گزارشی دیگر درباره بحران یمن می نویسد مقاله منصور هادی در نیویورک تایمز در حالی منتشر می شود که از نظر بسیاری از ناظران احتمال بازگشت مجدد او به قدرت در یمن بسیار ضعیف شده و بسیاری در یمن او را متهم می کنند که رهبر مقتدری نبوده است.


ویدیو مرتبط :
اخرین تحولات یمن /فرار منصور هادی از عدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید انصارالله را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کرد/مذاکرات هسته‌ای ایران تمدید نمی‌شود



اخبار,بی‌ثباتی در یمن

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه مبارزان انصارالله را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کرد.

 «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه مبارزان جنبش انصارالله را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کرد.

شبکه خبری المیادین روز چهارشنبه گزارش داد مبارزان جنبش انصارالله یمن  از چندین محود وارد شهر «عدن» شده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، متواری است و نیروهای مردمی توانسته‌‌اند وزیر دفاع را دستگیر کنند.

ارنست در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفت واشنگتن در صورت حصول توافق هسته‌ای، به دنبال تعهداتی ملموس از ایران خواهد بود که آنها را به کنگره و متحدان واشنگتن ارائه خواهد کرد.

ارنست در پاسخ به سوالی درباره احتمال تمدید مذاکرات هسته‌ای پس از ضرب‌الاجل ۳۱ مارس گفت دلیلی برای تأخیر بیشتر در رسیدن به توافق وجود ندارد.

ایران و کشورهای «پنج به علاوه یک» بر اساس توافق قبلی باید تا پایان ماه مارس (اوایل فروردین سال جاری) به توافق کلی برسند تا مذاکرات بر سر جزییات را تا آخر ژوئن (دهم تیر 1394) ادامه دهند.

 

اخبار بین الملل - فارس