اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

منابع خبری مصر: مبارك در حال احتضار است



مبارک,مرگ مبارک,خبرجدید مبارک,همسر مبارک,فرزندان مبارک,احتضار مبارک,اخبار,وضعیت جسمی مبارک

 

منابع خبری مصر: مبارك در حال احتضار است                 

برخی منابع آگاه فاش كردند كه 'حسنی مبارك' رییس جمهوری مخلوع مصر هم اكنون در وضعیت جسمی بسیار بدی به سر می برد و در حالت احتضار قرار دارد.

به گزارش شفقنا، پایگاه خبری 'الفجر' مصر فاش کرد که  پزشكان معالج مبارك هر لحظه انتظار مرگ وی را دارند به ویژه پس از آنكه خواستار دیدار دو پسر زندانی اش جمال و علا ، همسر ونوه هایش شده است .

 

بر اساس این خبر پسران مبارك پس از دریافت مجوز از زندان به مدت دو ساعت به ملاقات مبارك رفتند و به همسر ونوه هایش اجازه داده شد با وی دیدار كنند.

این منابع گفتند كه اطلاعات كنونی نشانگر آن است كه مبارك ممكن است در حال حاضر از نظر بالینی مرده باشد.

برخی منابع بیمارستانی كه مبارك در آن تحت معالجه قرار داد وجود نوعی سردرگمی امنیتی در داخل واطراف بیمارستان را تایید كردند.

خبر احتضار مبارك در سایت های زیادی منتشر شده اما تاكنون هیچ مقام مسئولی آن را تایید نكرده است.

 

رییس جمهوری مخلوع مصر از بیماری های متعدد، به ویژه از سرطان رنج می برد كه موجب بدتر شدن اوضاع جسمی وی شده است.

براساس گزارش ایرنا، هر چند وضعیت جسمی مبارك بارها رو به وخامت گذاشته و وی بارها تا مرز احتضار پیش رفته است اما هر بار رو به بهبود می گذارد اما در دو هفته گذشته حال وی بدتر و روحیه اش به شدت ضعیف شده به طوری كه خواستار آماده سازی محل دفن خود شده است.

وی همچنین خواستار تماس با یك مسئول ارشد در شورای نظامی حاكم ویا معاون وی شده تا در مورد خانواده و دو پسرش با آنها صحبت كند./shafaqna.com


ویدیو مرتبط :
نشانه های شخص در حال احتضار چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرب نگران انتخاب مردم مصر است/ 'مبارك' باید محاكمه شود



 

 

غرب نگران انتخاب مردم مصر است/ 'مبارك' باید محاكمه شود

 

غرب نگران انتخاب مردم مصر است/ 'مبارك' باید محاكمه شود

یك استاد دانشگاه در مصر اظهارداشت برخی كشورهای غربی نگرانند كه در نتیجه اصلاحات دموكراتیك در مصر، دولتی قدرت را به دست بگیرد كه منافع آن ها را تامین نكند.

'سید جواد مسعود' استاد علوم سیاسی در دانشگاه آمریكایی قاهره در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: حوادث در دو كشور تونس و مصر نتیجه ناكامی های شدید مردم در خلال سال ها حكومت های خونریز و دیكتاتور بوده است.

وی در مورد واكنش غربی ها به این تحولات گفت: گرچه در نهایت نمی توان حق مردم مصر برای اطلاحات را نادیده گرفت اما برخی كشورهای غربی نگران نتیجه تغییر دموكراتیك در مصر هستند و می ترسند همانگونه كه در فلسطین، حماس قدرت گرفت در مصر نیز چنین حادثه ای رقم بخورد.

وی كه تاروز گذشته شخصا در تظاهرات مردم قاهره در ' میدان التحریر' حضور داشته است با اشاره به حمایت های بین المللی از مردم مصر تاكید كرد: مردم از دولت مصر به دلیل نبود شغل و بیكاری سرخورده و ناراضی هستند.

این استاد دانشگاه افزود: طی سه دهه اخیر رژیم خونریز و بی رحمی در مصر بر سر كار بوده و این امر دلیل دیگر اعتراض ها است.

وی تصریح كرد: نقطه عطف این موضوع نیز شروع اعتراض های مردم تونس و سپس سرایت سریع آن به مصر به علت نارضایتی های مردمی در سی سال گذشته بود.

این تحلیلگر اقتصاد سیاسی افزود: گرچه در چند سال گذشته اقتصاد مصر رشد خوبی داشت اما این سود به عده كمی از مردم رسید.

این استاد دانشگاه تاكید كرد: این اعتراض ها یك پیام صریح برای حسنی مبارك دارد و آن هم این است كه 'مبارك' باید كشور را ترك كند؛ البته اكثرا معتقدند كه وی باید محاكمه شود.

این درحالی است كه سفیر سابق آمریكا در مصر و نماینده ویژه این كشور، نقش حسنی مبارك را در مصر همچنان بسیار مهم توصیف كرد.

فرانك ویستر در چهل وهفتمین كنفرانس امنیتی مونیخ گفت: مصر در فاز اولیه بحران قرار دارد و نقش رهبری رییس جمهوری این كشور در این فاز بسیار مهم است.

ویسنر با بیان اینكه بتازگی از قاهره و ملاقات با حسنی مبارك رییس جمهوری مصر و معاون وی عمر سلیمان بازگشته، افزود: مصر یك كشور بسیار مهم است و اگر سقوط كند، تأثیر بسیار زیادی بر منطقه می گذارد.

وی با اشاره به اینكه پیام شخصی رییس جمهوری آمریكا را به حسنی مبارك منتقل كرده است، اظهار داشت: در لحظه بسیار مهمی قرار داریم و باید با رییس جمهوری مصر محترمانه رفتار كرد...../تحلیل:ایرنا