اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوع الکاری گروه «سون» به پایان رسید


داستان کش دار ممنوع الکاری گروه پرطرفدار «سون» بالاخره به پایان رسید.

تماشا: داستان کش دار ممنوع الکاری گروه پرطرفدار «سون» بالاخره به پایان رسید. یک تماس تلفنی، رأس ساعت 10 صبح اولین روز کاری سال 92 از طبقه چهارم ساختمان دفتر موسیقی به اعضای این گروه، باعث شد پروسه تقریبا دو ساله ممنوع الکاری آنها به اتمام برسد تا اعضای خوش اخلاق و بی حاشیه این گروه بالاخره بتوانند با انرژی تمام آخرین مراحل آلبوم جدیدشان را نهایی کنند. پرداختن به موضوع اصلی و داستان ممنوع الکاری این گروه، شاید کمی دیر و بی ربط باشد اما قطعا می تواندش بهات این پرونده را از بین ببرد.

ماجرا از زمانی شروع شد که بعضی رسانه ها خبر از همکاری اعضای این گروه با چهره های لس آنجلسی دادند و در ادامه اخباری نیز مبنی بر حضور چهره های مشکوک در کنسرت این گروه به گوش رسید تا گمانه زنی ها درباره ممنوع الکاری «سون» ورد زبان ها شود.

اتفاق جالب این بود که این ممنوع الکاری شامل کنسرت های این گروه نمی شد و آنها اجازه برگزاری اجراهای زنده شان در تهران و شهرستان ها را داشتند! همین باعث شد صدای تهیه کننده گنسرت گزار این گروه (صدرالدین حسین خانی) در بیاید و جمله معروف ایشان: «در کجای دنیا یک گروه از انتشار آلبوم منع می شود ولی اجازه برگزاری کنسرت دارد؟» باعث شد پرونده اجراهای زنده «سون» هم برای مدتی بیش از یک سال بسته شد.

ذکر این نکته ضروری است که در تمام این مدت اعضای این گروه حتی یک جمله هم در رسانه ها درباره اخبار منتشر شده حاضر به اظهار نظر نشدند و همیشه سکوت و ادب و احترام، تنها راهکار آنها برای جواب دادن به اهالی رسانه بود. همه این اتفاقات درحالی رخ می داد که آلبوم «دوستت دارم» در ترکیه ضبط و آماده انتشار شده بود و حتی پوسترهای آن هم در انبار موسسه «ایران گام» تحویل داده شده بود.

پیگیری ها به نتیجه ای نرسید و این گروه حتی از اجرای بزرگی که در کانادا برای آنها ترتیب داده شده بود، منع شد. اجرایی که قطعا می توانست بازتاب های گسترده ای را در رسانه های آن طرف آبی داشته باشد. روزها گذشت و این گروه در همه این مدت جز اجرا در کیش و حضور در سریال «زمانه» و انتشار چند تک قطعه، فعالیت دیگری نداشت ولی طرفداران «سون» هنوز هم پیگیر اخبار گروه مورد علاقه شان بودند تا مشخص شود «سون» طرفداران دو آتیشه خود را هنوز حفظ کرده.

کیارش پوزشی، دیگر عضو «سون» درباره این مدت و اخبار جدید و آلبوم جدیدشان می گوید: «انرژی زیادی داریم. زمان زیادی را به هر حال از دست داده ایم اما مطمئن باشید این آلبوم حرف های زیادی برای گرفتن دارد. در مورد اتفاقات گذشته هم حرفی ندارم و بهتر است دیگر تمام شده بدانیم شان. باید به فکر آینده بود. ما برای یک آینده بزرگ در تلاشیم.»

آخرین عضو «سون» امیر قنادی است که دل پری هم دارد: «در همه این مدت فشارهای زیادی تحمل کردیم. اتهامات و شایعه های زیادی درباره ما نقل شد و همین باعث شد سختی این دوران برای ما چند برابر شود. شاید باور نکنی ولی من در این دوره، روزهایی را تجربه کرده ام که هنوز هم اذیتم می کند. در اتاق که تنها می شدم و فکر می کردم، حس می کردم دیوارها به طرف من می آیند و الان است که روی من خراب شوند. توهم عجیبی بود و فشار زیادی را تحمل کردم. در کنسرت هایی که به دعوت دوستان و همکاران دعوت می شدیم، در تمام مدتی که در سالن بودم لبخند می زدم ولی از داخل درحال فروپاشی بودم. گفتنش سخت است؛ اصلا بیا در مورد آینده حرف بزنیم و دیگر سراغ آن فضاها نرویم. اصلا این حرف ها را نمی خواهد منتشر کنی. بگذار برای خودم بماند. به هر حال تجربه ای بود که گذشت. اما می دانی؟ الان برای یک بازگشت قدرتمند، به قدری انرژی دارم که فکرش را هم نمی توانی بکنی ...».

گفتنی است؛ در روزهای آینده و به محض قطعیت زمان انتشار آلبوم جدید گروه «سون» تاریخ دقیق آن در اختیار دوستداران این گروه قرار خواهد گرفت.


ویدیو مرتبط :
گلایه شجریان از ممنوع الکاری در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوع الکاری مریم حیدرزاده به پایان رسید



اخبار,اخبار فرهنگی,مریم حیدرزاده

مریم حیدرزاده شاعر و ترانه سرا آثاری با صدای خشایار اعتمادی، مجتبی کبیری، محسن چاوشی و… است.

شاعر و ترانه سرای قدیمی کشور پس از چند سال که به دلایل مختلف ممنوع الکار بود، با انتشار اثری جدید بار دیگر فعالیت های رسمی اش رادر کشور از سر گرفت.
مریم حیدرزاده که در سالهای گذشته فعالیت‌ها و آثار زیادی را با ترانه ها و آثارش در فضای موسیقی کشورمنتشر کرده است پس از دوره ای تقریبا طولانی توانست در فضای رسمی هنری کشور فعالیت هایت را از سر بگیرد. جدیدترین کتاب این شاعر و ترانه سرا به نام «تو را در حضور همه دوست دارم»، که مجموعه ای نثر با چند ترانه کوتاه و بلند است به تازگی در بازار کتاب ایران منتشر شده است تا پس از مدت ها شاهد انتشار اثری جدید از این هنرمند باشیم.


«مریم حیدرزاده» درباره این کتاب گفت: «این کتاب کاملا نثرو در قالب نامه هایی عاشقانه است و البته چندین و چند شعر و ترانه کوتاه و بلند هم در آن گنجانده شده است.»
او در ادامه افزود: «این کتاب ۴۳۸ صفحه ای به تازگی در بازار کتاب منتشر شده است و مراسم رونمایی رسمی از آن هم به زودی در تهران برگزار خواهد شد که به محض قطعیت زمان و مکان برگزاری به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.»


این شاعر و ترانه سرا در باره ادامه فعالیت هایش در حوزه موسیقی کشور و ممنوع الکاری اش نیز توضیح داد: «طبق قول هایی که از مسئولین مربوطه گرفته ام، آرام آرام مشکلات حل می شوند. انتشار این کتابم خبرخوبی بود و باعث شد انرژی زیادی بگیرم. به زودی در موسیقی داخلی هم فعالیت‌هایم را از سر خواهم گرفت.»


از این شاعر و ترانه سرا آثاری با صدای خشایار اعتمادی، مجتبی کبیری، محسن چاوشی و… منتشر شده است. او همچنین در چند آلبوم اختصاصی با آهنگسازی بزرگانی چون «فریبرز لاچینی» آلبوم دکلمه آثارش را هم روانه بازار موسیقی کشور کرده است.
اخبار فرهنگی و هنری - موسیقی ما