اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت پخش فیلمی در مورد موسی (ع)


دولت مغرب، نمایش فیلمی حماسی درباره زندگی حضرت موسی (ع) را ممنوع اعلام کرد. نوع انتخاب هنرپیشه ها یکی دیگر از علل انتقاد شدید از این فیلم است.

شبکه خبر: به تازگی فیلمی حماسی درباره زندگی موسی (ع) در کشور مغرب ساخته شده است؛ اما دولت مغرب پخش این فیلم را یک روز پیش از اکران عمومی آن، ممنوع کرد.
 
این فیلم که « خروج، خدایان و شاهان» نام دارد درباره خروج موسی(ع) و یهودیان از مصر از طریق دریای سرخ است.

مرکز دولتی ناظر بر سینماهای مغرب به فعالان عرصه سینمایی این کشور گفته است از نمایش این فیلم خودداری کنند. این مرکز دولتی همه قوانین مربوط به صنعت فیلم را در این کشور آفریقایی تنظیم می کند.
 
ممنوعیت پخش فیلمی درمورد حضرت موسی(ع)

مسلمانان، موسی(ع) را پیامبر می دانند و برابر همین نگرش، تصویرسازی از پیامبران ممنوع است.
 
این فیلم را ریدلی اسکات، کارگردان انگلیسی ساخته است. پیشتر اعلام شده بود بیست و ششم دسامبر این فیلم بر صفحه نقره ای سینماهای کازابلانکا، پایتخت مغرب، به نمایش گذاشته خواهد شد.
 
به نظر می رسد این فیلم در بیشتر کشورهای اسلامی همین سرنوشت را خواهد داشت. مسیحیان آمریکا و کشورهای دیگر نیز از این فیلم به شدت انتقاد کرده اند که علت آن ، نوع تصویرسازی از شخصیت های مطرح در کتاب مقدس است.
 
حتی گروهی از منتقدان، جریانی را در شبکه های اینترنتی اجتماعی برای تحریم این فیلم به راه انداخته اند.
 
نوع انتخاب هنرپیشه ها نیز یکی دیگر از علل انتقاد شدید از این فیلم است به طوری که همه شخصیت های اصلی از میان هنرپیشه های سفیدپوست همانند کریستین بیل در نقش موسی(ع) انتخاب شده اند درحالی که نقش بردگان و خدمتکاران و مردم طبقات پایین جامعه مصر آن زمان، به هنرپیشه های رنگین پوست داده شده است.


ویدیو مرتبط :
فیلمی که هرگز پخش نشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی پخش فیلمی در جلسه استیضاح را متوقف کرد/ چرا حرف‌های بی‌ربط و مزخرف را اشاعه می‌دهید؟



اخبار,اخبارسیاسی,علی  لاریجانی


اخبار سیاسی -  لاریجانی پخش فیلمی در جلسه استیضاح را متوقف کرد/ چرا حرف‌های بی‌ربط و مزخرف را اشاعه می‌دهید؟

رییس مجلس شورای اسلامی انتشار کلیپی در جلسه علنی ظهر امروز (چهارشنبه) را متوقف کرد.

در حالیکه بیژن نوباوه در زمان نطق خود به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم کلیپی را از گزارش بی‌بی‌سی و صدای آمریکا در مورد بورسیه‌های غیرقانونی پخش می‌کرد، علی لاریجانی پخش این فیلم در جلسه علنی را متوقف کرد.

در کلیپی که از سوی بیژن نوباوه به نمایش درآمد گزارش صدای آمریکا و بی‌بی‌سی در مورد بورسیه‌های غیرقانونی، اعطای بورسیه به فرزندان، آشنایان و اقوام نمایندگان مطرح شد.

علی لاریجانی در واکنش به پخش این فیلم، گفت: چرا حرف‌های بی‌ربط را اشاعه می‌دهید. ممکن است رسانه‌ای حرف مزخرفی بگوید، چرا حرفی را که رسانه بی‌ربطی راجع به کلیت مجلس می‌گوید اشاعه می‌دهید؟

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه از نوباوه خواست در مورد موضوع استیضاح صحبت کند.

بیژن نوباوه نیز ابتدا در واکنش به رییس مجلس گفت: با توجه به اینکه حرف‌های من بر مبنای این فیلم است اگر این فیلم پخش نشود حرف دیگری ندارم.

وی در ادامه در مورد توقف پخش فیلم قانع شد و خطاب به نمایندگانی که به توقف پخش این فیلم اعتراض می‌کردند، گفت که باید سعه صدر به خرج دهیم.

 

 اخبار سیاسی - انتخاب