اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت فروش پوشاك زنانه توسط مردان


یك عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد كرد برای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در كشور، فروش هر گونه پوشاك زنانه از سوی مغازه داران و فروشندگان مرد ممنوع شود.

'سیدرمضان شجاعی' نماینده ساری این موضوع را در میزگرد ' حجاب و ماهواره' عنوان كرد كه با حضور او، حجت الاسلام والمسلمین 'حسن ملك محمدی' نماینده دامغان و 'بهروز جعفری' نماینده سمیرم در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد. این نمایندگان، همگی عضو كمیسیون فرهنگی مجلس هستند.



شجاعی گفت: در جامعه اسلامی علاوه بر زنان همه اقشار جامعه به عفاف پایبندند و این موضوع باید در همه شئون بخوبی تجلی یابد.
وی تصریح كرد: در این زمینه، ممنوعیت فروش پوشاك زنانه توسط فروشندگان مرد و نظارت بر طراحان و تولید كنندگان مد و لباس برای جلوگیری از رواج پوشاك نامناسب، از راه های مهم برای تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

نماینده ساری در عین حال با بیان اینكه مباحث فرهنگی را با قدرت سلبی نمی توان اداره كرد، اظهارداشت: عفاف و حجاب از مسائل مهمی است كه در مورد آن نباید دچار افراط و تفریط شد.

وی تصریح كرد: راه گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تعامل و همگرایی همه نهادها و اجرای درست قوانین در این زمینه است.

ملك محمدی نماینده دامغان نیز گفت كه متاسفانه مراجع ذیربط در كشور در مورد نحوه برخورد با عوامل مخل عفاف و حجاب در جامعه اتفاق نظر با یكدیگر ندارند.

وی افزود: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و همه مراجع تقلید، عفاف و حجاب را از اصول مسلم اسلام و از احكام الهی برشمرده اند و بر قاطعیت در اجرای آن تاكید دارند.

نماینده دامغان تصریح كرد: ما در عین حال كه باید قانون مربوط به عفاف و حجاب را با قاطعیت و البته با تعامل با همه مراجع ذیربط اجرا كنیم، از امور مربوط به فرهنگ سازی در این زمینه نیز نباید غافل بمانیم.

وی گفت: جامعه ایران در حال حاضر آماج شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی است و كسانی كه مسئولیت مقابله با این شبیخون را در عرصه های مختلف به عهده دارند بایستی در تعامل با یكدیگر زمینه ظهور و بروز رفتارهای ضد عفاف و حجاب را درجامعه از بین ببرند.
جعفری دیگر عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در میزگرد ایرنا تصریح كرد: مساله اصلی در ارتباط با حجاب و عفاف، مساله اجرایی است زیرا در این زمینه خلاء قانونی در كشور وجود ندارد.

وی افزود: مشكل ما در بحث حجاب و عفاف این است كه نگاه مسوولان دستگاه های فرهنگی و مذهبی كشور در این زمینه یكسان نیست و هماهنگی لازم در باره آن وجود ندارد.

نماینده مردم سمیرم در این زمینه از نشست هفته گذشته كمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان دستگاههای مرتبط با مساله عفاف و حجاب در كشور خبر داد و گفت: در این نشست مسئولان دستگاه هایی نظیر وزارت كشور، نیروی انتظامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما دیدگاههای خود را در باره وضعیت عفاف و حجاب و چگونگی برخورد با متخلفان در این زمینه توضیح دادند.

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نمایندگان در این نشست، سوالات و موضوعات گوناگونی را با مسئولان مربوطه مطرح كردند اما از پاسخهای آنان چندان قانع نشدند.

جعفری به همین دلیل احتمال داد شماری از نمایندگان بزودی نسبت به تهیه طرح تحقیق و تفحص در باره عملكرد دستگاههای مرتبط با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در كشور اقدام كنند.

وی تصریح كرد: ما معتقدیم در موضوع عفاف و حجاب دولت به تنهایی مسوول نیست و برخی از دستگاه های مسوول خارج از آن نیز باید به مسئولیت خود در این زمینه بخوبی عمل كنند.

منبع : ایرنا


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت فروش موشک های S300 به ایران توسط روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فروش لباس زیر زنانه توسط مردان


وقتی مسئولان مقابل فروش برخی لباس‌های دور از شان کوتاه می‌آیند کار به جایی می‌رسد که لباس‌های زیر را هم مردان بفروشند.

وقتی مسئولان مقابل فروش برخی لباس‌های دور از شان کوتاه می‌آیند کار به جایی می‌رسد که لباس‌های زیر را هم مردان بفروشند.

در بیرجند اغلب لباس‌های زنانه مانند مانتو و شلوار و بلوز توسط مردان به فروش می‌رسد و این در حالی است که فروش هرگونه لباس زنانه توسط مردان تخلف است. فروش لباس‌های زنانه توسط مردان با توجه به باورهای دینی ما غیر منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین آماده شدن فروشگاه‌های عرضه لباس و پوشاک، این روزها شاهد این هستیم که بیشتر فروشگاه‌های لباس زنانه دارای فروشندگان مرد هستند که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

به عنوان مثال در اکثریت قریب به اتفاق فروشگاه‌های واقع در بازار، خیابان مدرس و معلم فروشندگان مرد مشغول به فعالیت هستند که این موضوع با توجه به وجود نیروی کار فراوان زن غیر منطقی به نظر می‌رسد.

با وجود اینکه همواره با استفاده از نیروی کار زن در فعالیت‌های طاقت‌فرسا و محیط‌های کاری مردانه به دلیل ارزان‌تر بودن و کم توقع بودن آنها اعتراض می‌شود، انتظار می‌رود که در فروشگاه‌های لباس زنانه نیز فروشندگان زن فعالیت داشته باشند که بر خلاف انتظار شاهد هستیم که اکثر فروشندگان این مغازه‌ها مرد هستند که این امر می‌تواند صدماتی را به جامعه وارد کند.

بدیهی است که مسئولان اداره اماکن نیروی انتظامی و همچنین متولیان امر فرهنگ استان باید به طور جدی‌تر به این موضوع توجه داشته باشند و استانداردها و بخشنامه‌هایی را برای این موضوع وضع کنند که این مسائل به این صورت بروز پیدا نکنند.

نقطه نگران‌کننده در این راستا زمانی است که فروشندگان مرد بر روی تنگی، بلندی و کوتاهی لباس زنان نظر می‌دهد.

البته موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و اگر سری به فروشگاه‌های عرضه لباس زیرزنانه شهر بزنید متوجه خواهید شد که تعدادی از این فروشگاه‌ها فروشنده مرد دارند.
برخی فروشگاه‌ها که گویا از عدم نظارت مسئولان امر سوءاستفاده کرده‌اند گویی نمایشگاهی از بی‌حیایی است.

لباس‌های زیرزنانه پشت ویترین و بدون رعایت حریم‌های اسلامی به نمایش درآمده‌اند و هر کسی که رد می‌شود می‌تواند شاهد نمایشگاه از بی‌شرمی باشد.

از طرفی دیگر موضوع فعالیت و اشتغال مردان در فروشگاه‌های لوازم آرایشی زنان نیز قابل تامل است.

از متولیان فرهنگی و امور اجتماعی انتظار می‌رود نظارت بیشتری بر این فروشگاه‌ها داشته باشد.

منبع: فارس