اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت فروش ماشین بنزینی در نروژ


در کشور نروژ، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال 2025 فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: خودروهای برقی در جاده‌ها نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر شده است. بدیهی است که بعضی از کشورها و فرهنگ‌ها زودتر و راحت‌تر پذیرای این خودروها می‌شوند. یکی از این کشورها نروژ است. در این کشور، چهار حزب سیاسی اصلی از قانونی حمایت می‌کنند که به موجب آن از سال 2025  فروش ماشین بنزینی ممنوع می‌شود. اگر این قانون اجرا شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که کنار گذاشتن ماشین‌های بنزینی را اجباری می‌کند.

نروژ می‌خواهد فروش ماشین بنزینی را ممنوع ‌کند

این در حالی است که براساس خبری از دولت این کشور، نروژ یکی از تولیدکننده‌های اصلی نفت است و سومین صادرکننده‌ی بزرگ گاز در کل جهان به حساب می‌آید. در سال 2015، نفت و گاز طبیعی به تنهایی 39 درصد کل ارزش صادرات این کشور را تامین کردند. با اینکه نروژ یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان سوخت فسیلی است، اما کاملا منطقی به نظر می‌رسد که این کشور در کنار گذاشتن خودروهای بنزینی پیشگام باشد.

تقریبا کل نفت و گاز نروژ به اروپا و عمدتا به آلمان، بلژیک، فرانسه و انگلستان صادر می‌شود. گاز طبیعی بیشتر برای گرمایش خانه‌ها، کارخانه‌ها، ساختمان اداره‌ها و تامین سوخت نیروگاه‌های تولید برق مصرف می‌شود.

نروژ تنها کشوری نیست که به طور جدی به خودروهای برقی فکر می‌کند. در کشور هلند هم پیشنهاداتی برای توقف فروش خودروهای بنزینی تا سال 2025 مطرح شده است. اما طبق گزارش Electrek، احتمال اینکه قوانین مطرح شده‌ی نروژ اجرا شوند، بسیار بیشتر از کشورهای دیگر است. اگر این قانون تصویب شود، نروژ اولین کشوری خواهد بود که فروش ماشین‌های بنزینی را متوقف می‌کند.

بر خلاف اکثر کشورها، ماشین‌های برقی در نروژ چندان انقلابی یا غیرعادی نیستند. در حال حاضر، 24 درصد وسایل نقلیه‌ی جدید که در نروژ به فروش می‌روند، برقی هستند و این رقم بالاترین درصد در جهان است. ماشین‌های برقی ایده‌ی جدیدی برای نروژی‌ها نیستند که مردم‌شان را متعجب کند.

در حال حاضر، ماشین‌های تمام‌برقی زیادی در بازار موجود نیست. بنابراین مردم نروژ هم مثل هر جای دیگری گزینه‌های کمی پیش رویشان دارند. اما اگر کل جهان به سمت ماشین‌های برقی کوچ کند، در چند سال آینده تنوع این خودروها بیشتر می‌شود و حق انتخاب بیشتری خواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
فروش ماشین بنزینی kyosho dbx2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک فوریت ممنوعیت تولید و فروش سلاح سرد تصویب شد



 

 

 

یک فوریت ممنوعیت تولید و فروش سلاح سرد تصویب شد

 

نماینده مردم آمل در مجلس از تصویب یک فوریت طرح تولید و فروش انواع سلاح های سرد با رای حداقل 140نماینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

عزت الله یوسفیان ملا اظهار داشت: پس از برسی نهایی یک فوریت آن در کمیسیون قضایی مجلس، پیش بینی می شود با رای بالایی توسط نمایندگان در جلسه آینده نمایندگان مجلس تصویب نهایی شود.

وی به تشریح تصویب یک فوریت این طرح در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: درصورت تصویب نهایی این طرح، تولید، نگهداری، خرید و فروش انواع سلاح سرد غیرقانونی می شود و با استفاده کنندگان از این سلاح ها برابرقانون برخورد می شود.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اکنون سلاح هایی چون "پنجه بوکس، قمه، چاقوهای ضامن دار" به راحتی دراختیار و استفاده افراد وجود دارد و در برخی مواقع تهدیدی برای امنیت عمومی می شود.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه متاسفانه قانونی برای ضبط و جمع آوری سلاح های سرد در کشور وجود ندارد، اضافه کرد: متاسفانه اکنون سلا حهای سرد به مراتب خطرناک تر از سلاح های گرم درکشورمان شده است.

وی با تاکید براینکه استفاده از سلاح های سرد باید به صورت عام در کشور ممنوع شود، اظهار داشت: متاسفانه آمار کشته ها و مجروحان دراین بخش نشان می دهد بین ضارب و مضروب و قاتل و مقتول در بیشتراوقات تصادفی بوده و به خاطراستفاده ازاین اشیاء حوادث ناگواری رقم خورده است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: براساس آمارها درسال 87 حدود 440 نفردر تهران بر اثر درگیری های ناشی از سلاح های سرد کشته شدند که حتی قاتلشان را هم نمی شناختند...../تحلیل:عصرایران