اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت ساخت‌ و‌ ساز در باغ‌ های کن


رئیس شورای شهر تهران گفت: به طور قطع ساخت و ساز در باغهای کن ممنوع است ما می‌خواستیم توسط صاحبان باغ و با استفاده از فرمول باغ مسکونی باغات کن را حفظ کنیم اما نشد، تعاونی مسکنی که قصد ساخت و ساز در این محدوده را داشت دارای مجوز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس شورای شهر تهران گفت: به طور قطع ساخت و ساز در باغهای کن ممنوع است ما می‌خواستیم توسط صاحبان باغ و با استفاده از فرمول باغ مسکونی باغات کن را حفظ کنیم اما نشد، تعاونی مسکنی که قصد ساخت و ساز در این محدوده را داشت دارای مجوز بود.
 
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید جمعی از اعضای شورای شهر تهران از پارک جنگلی یاس که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تاسیس این بوستان اظهار کرد: این منطقه جنگلی قبلا در اختیار سازمانها و نهادهای دیگری بود اما بعد از دستور مقام معظم رهبری، در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: آماده‌سازی ۱۴۰۰ هکتار پارک کار ساده‌ای نبود اما شهرداری یک کار جهادی انجام داد. تمام وسایلی که در این بوستان استفاده شده متناسب با استانداردهای طبیعت و فضاهای جنگلی است.
 
رئیس شورای شهر در ادامه به باغات کن اشاره کرد و گفت: به طور قطع ساخت و ساز در باغهای کن ممنوع است ما می‌خواستیم توسط صاحبان باغ و با استفاده از فرمول باغ مسکونی باغات کن را حفظ کنیم اما نشد. شهردار تهران نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای تهاتر و تملک باغات کن در نظر گرفت.
 
وی تصریح کرد: تعاونی مسکنی که قصد ساخت و ساز در این محدوده را داشت دارای مجوز بود و حتی در دادگاه نیز رای گرفته بود اما قاعدتا نباید این باغات را می‌فروختند ولی این اتفاق افتاد و قرار است زمین بهتری به این تعاونی مسکن ارائه شود. در این راستا با شهردار منطقه صحبت شده تا زمین معوضی به این تعاونی بدهد.


ویدیو مرتبط :
شوخی اعضای «پالت» با سیاست ممنوعیت نشان دادن ساز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت ساخت باغ‌ ویلا در شهرهای جدید


براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، هرگونه کاربری با عنوان باغ‌شهر، باغ مسکونی و باغ ویلا در کلیه طرح‌های توسعه و عمران و در کلیه سطوح و مقیاس در شهرهای جدید فاقد وجاهت قانونی است.

خبرگزاری مهر: براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شهرک­‌های مصوب قبلی شورای عالی که تاکنون فرآیند طراحی و تصویب نهایی و صدور پروانه احداث را طی ننموده و یا پس از گذشت سه سال از تاریخ صدور پروانه منجر به عملیات اجرایی با نظر ستاد مدیریت شهرک­‌سازی نشده است، لغو می­‌شود.

ستاد مدیریت شهرک‌سازی موظف است با همکاری دبیرخانه شورای عالی و ادارات کل راه و شهرسازی استان­ها ظرف مدت ۳ ماه نسبت به شناسایی مصادیق این مصوبه اقدام و نتیجه را گزارش کند. در صورت وجود توجیه فنی برای احداث شهرک­های مصوب قبلی، متقاضی موظف است در اجرای ماده ۱۵ دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی اقدامات لازم برای تطبیق با مقررات شهرک‌سازی رابه عمل آورد.

شرکت عمران شهرهای جدید (دبیرخانه ستاد شهرک سازی) با همکاری مراجع استانی در سراسر کشور گزارش جامعی از وضعیت شهرک­های مصوب قبلی اعم از دارای پروانه یا فاقد پروانه تهیه و به همراه آسیب شناسی مباحث طرح شده و پیشنهادات برای اصلاح رویه موجود را به شورای عالی ارائه نماید.

براساس این مصوبه، هرگونه کاربری با عنوان باغ‌شهر و باغ مسکونی و باغ ویلا در کلیه طرح‌های توسعه و عمران و در کلیه سطوح و مقیاس، فاقد وجاهت قانونی بوده و قابل استناد نیست.