اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت روزه‌ گرفتن در برخی مدارس‌ لندن


روزنامه ایونینگ استاندارد نوشت: اقدام چهار مدرسه ابتدایی در لندن برای ممنوع کردن روزه داری در ماه رمضان برای دانش آموزان مدرسه شان، با انتقاد جامعه مسلمان انگلیس مواجه شده است.

خبرگزاری ایرنا: اقدام چهار مدرسه ابتدایی در لندن برای ممنوع کردن روزه داری در ماه رمضان برای دانش آموزان مدرسه شان، با انتقاد جامعه مسلمان انگلیس مواجه شده است.

روزنامه ایونینگ استاندارد نوشت: مدرسه ابتدایی بارکلی که یکی از چهار مدرسه تحت نظارت موسسه آموزشی «لیون آکادمی تراست» می باشد در نامه ای به والدین دانش آموزان، آنها را از تصمیم جدید مدرسه مبنی بر منع دانش آموزان از گرفتن روزه هنگام حضور در مدرسه مطلع کرده است.

این روزنامه انگلیسی در انتشار بخشی از این نامه نوشت: ما از یک منبع مطمئن، مطلع شدیم که بر اساس قوانین اسلامی بچه ها پیش از آنکه به سن بلوغ برسند نیازی به گرفتن روزه ندارند. پیشتر ما دانش آموزانی داشتیم که به دلیل روزه داری مریض شده، از حال رفته اند و یا امکان بهره وری کافی از آموزه های مدرسه را نداشته اند.

ایونینگ استاندارد ادامه داد: این نامه می افزاید: بنابراین از آنجا که سیاست مدرسه و قوانین اسلامی بر یک اساس بنا شده است - یعنی حفاظت از سلامت و آموزش بچه ها - لذا سیاست مدرسه 'بارکلی'، و سایر مدارس وابسته به لیون آکادمی تراست اجازه نخواهد داد که هیچ دانش آموزی درحالی که روزه است در مدرسه حاضر شود.

این روزنامه انگلیسی نوشت: با این حال این اقدام بحث برانگیز، انتقادهایی را از سوی والدین و موسسه انجمن مسلمانان بریتانیا به همراه داشته است.

یک سخنگوی انجمن مسلمانان بریتانیا در واکنش به این اقدام مدرسه بارکلی گفت: ما معتقدیم که در اسلام قوانین کافی برای آن دسته از افرادی که امکان روزه گرفتن را ندارد وجود دارد. این قوانین شامل افرادی که مریض هستند، خردسال و یا کهنسال می باشد.

وی افزود: با این وجود ما معتقدیم که تصمیم گیری در این خصوص باید به والدین واگذار شود که می توانند تصمیم بگیرند که فرزندشان می تواند روزه بگیرد یا خیر.

انجمن مسلمانان بریتانیا معتقد است که تصمیم نهایی در خصوص اینکه دانش آموز روزه بگیرد یا خیر باید به والدین واگذار شود که البته آنها باید فرزندانشان را به روزه گرفتن تشویق کنند بدون اینکه آن ها را مجبور سازند

دکتر عمر الهمدون رییس انجمن مسلمانان بریتانیا دراین خصوص گفته است: مدارس باید از والدین حمایت کنند و این قبیل موضوعات می بایست مذاکره شده و نه اینکه کورکورانه اعمال شود.


ویدیو مرتبط :
فرق روزه گرفتن با روزه گرفتن ! ( حتما ببینین )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدارس ابتدایی كشور از مهر ماه پنج روزه می‌شوند



 

مدارس ابتدایی كشور از مهر ماه پنج روزه می‌شوند

 

با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، زمان آموزش در مدارس ابتدایی از ابتدای مهر ماه 1390 در پنج روز سامان دهی می شود.

به گزارش ایسنا، با توجه به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش و سامان دهی و بهینه كردن زمان آموزشی در مقطع ابتدایی و توجه بیشتر به بحث تعلیم و تربیت در خانواده و تحكیم بنیان خانواده، مدارس ابتدایی سراسر كشور از آغاز سال تحصیلی جدید پنج روزه اداره خواهد شد و دانش آموزان ابتدایی روز پنجشنبه در كنار خانواده خود حضور خواهند یافت.

براساس این گزارش، از 15 فروردین ماه مدارس ابتدایی كه آمادگی داشته باشند می توانند به صورت داوطلبانه با هماهنگی مناطق آموزش و پرورش خود نسبت به اجرای این طرح اقدام نمایند.

گفتنی است: با اجرای شدن این طرح از سال تحصیلی جدید هیچ مدرسه ابتدایی به صورت دو نوبته نخواهد بود.... / تحلیل : عصر ایران