اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت حضور زنان در سالن والیبال رفع می‌شود؟



اخبار,اخبار اجتماعی,شهیندخت مولاوردی


 اخبار اجتماعی - ممنوعیت حضور زنان در سالن والیبال رفع می‌شود؟

باید تقاضایی وجود داشته باشد تا عرضه‌ای نیز به وجود بیاید، تقاضایی هم به ما نرسیده است. ارائه این تقاضا انواع و اقسام مختلفی دارد؛ خود زنان نیز می‌توانند این تقاضا را داشته باشند تا در دستور كار فراكسیون ورزش مجلس نیز قرار گیرد.

نخستین‌بار سال 91 و در مسابقه تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن ورود زنان به سالن مسابقه ممنوع شد. اكنون پس از دو سال، زنان از خرید بلیت برای حضور در ورزشگاه برای مسابقه والیبال محروم شده اند در حالی كه، تاكنون هیچ یك از مسئولان فدراسیون والیبال این مطلب را به‌طور رسمی اعلام نكرده‌اند.

به گزارش آرمان در حالی كه یكشنبه هفته آینده، 25 خرداد این بازی‌ها آغاز می‌شود و زنان تا به حال قادر به خرید بلیت نبوده‌اند، در تازه‌ترین خبر پیرامون این موضوع، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار كرد: ما رایزنی‌های خودمان را در مورد بازی روز 25 خرداد شروع كرده ایم و امیدواریم كه این مشكل حل شود و خانم‌های علاقه‌مند به این ورزش بتوانند روز یكشنبه در استادیوم حضور پیدا كنند.

همچنین، به گفته معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران، در این موضوع بحث موافقت یا مخالفت ارگان خاصی مطرح نیست و نهادهای مختلف ارزیابی خودشان را از مسائل مربوط به برگزاری این مسابقات مطرح كرده اند. اصغر ناصر بخت اعلام كرد: در عین حال تدابیر و تمهیدات لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه اندیشیده شده است و تا عصر امروز (چهارشنبه) با اعلام نظر قطعی شورای‌ عالی امنیت ملی، مجوز حضور بانوان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات لیگ جهانی والیبال صادر می‌شود.

به عقیده یك عضو فراكسیون ورزش مجلس فراهم نبودن معیارها و زیرساخت‌ها از دلایل ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها است. سید مهدی هاشمی با بیان اینكه كسی نگفته زنان نباید در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند تصریح كرد: باید تقاضایی وجود داشته باشد تا عرضه‌ای نیز به وجود بیاید، تقاضایی هم به ما نرسیده است. ارائه این تقاضا انواع و اقسام مختلفی دارد؛ خود زنان نیز می‌توانند این تقاضا را داشته باشند تا در دستور كار فراكسیون ورزش مجلس نیز قرار گیرد. در همین حال رئیس فدراسیون اسلامی ورزش زنان در گفت و گو با پویش به این موضوع اعتراض کرده است.

با این وجود، فائزه هاشمی رفسنجانی گفته است: تصمیم‌گیری برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها از جمله مسابقات والیبال دست مجموعه دولت یا فدراسیون‌ها نیست. جای دیگری یا شاید شورای تامین است که برای چنین موضوعی تصمیم می‌گیرد.

پیش از این مشاور امور ورزش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه با ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن بازی‌های لیگ جهانی والیبال مخالف است، گفته بود: معاونت امور زنان این مساله را پیگیری خواهد کرد.طاهره طاهریان در مورد ممنوعیت حضور تماشاگران خانم در ورزشگاه برای بازی‌های لیگ جهانی والیبال گفته بود: من به عنوان یک کارشناس ورزش با این ممنوعیت مخالفم و فکر می‌کنم می‌توان تدابیری اندیشید که حضور خانم‌ها برای دیدن این بازی‌ها منعی نداشته باشد.

او ادامه داده بود: بسیاری از بانوان علاقه‌مند به دیدن این بازی‌ها هستند و در گذشته هم این امکان وجود داشت که برای تماشای والیبال زنان هم به ورزشگاه بیایند، بنابراین قطعا این مسئله را از طریق معاونت امور زنان از فدراسیون والیبال پیگیری خواهیم کرد.

به گفته طاهریان در گذشته برای ورود و خروج و جایگاه نشستن بانوان تمهیداتی اندیشیده می‌شد و مشکلی برای حضور آنها در ورزشگاه نبود، اما مشخص نیست به چه دلیلی فدراسیون این تصمیم جدید را گرفته است.
اخباراجتماعی - آرمان


ویدیو مرتبط :
حضور جناب خان در سالن والیبال...(مسابقه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه های ایران در فدراسیون جهانی والیبال



اخبار,اخبارورزشی,تیم ملی والیبال


اخبار ورزشی -  بررسی ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه های ایران در فدراسیون جهانی والیبال

نحوه میزبانی ایران در مرحله نخست لیگ جهانی قرار است در جلسه روز جمعه فدراسیون جهانی والیبال مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا تیم ملی والیبال ایران امشب (چهارشنبه)در دور دوم لیگ جهانی والیبال در ایتالیا مقابل روسیه به میدان می‌رود.
 
تیم ملی ایران در دور نخست برابر تیم‌های ایتالیا، لهستان و برزیل در ایران و در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی به میدان رفت که برابر هر سه تیم به پیروزی رسید.
 
جلسه کمیته‌ فنی لیگ جهانی والیبال پس فردا (جمعه) در فلورانس ایتالیا برگزار می‌شود و قرار است هشت موضوع در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد که یک مورد آن نحوه میزبانی ایران است که قرار است مسئولان لیگ جهانی در مورد آن تصمیم بگیرند. به نظر می‌رسد مساله ممنوع بودن حضور زنان در ورزشگاه، موضوع مورد بحث مسئولان لیگ جهانی والیبال باشد.
 
موضوعاتی که قرار است در این جلسه مورد بحث قرار گیرد به شرح زیر است:
 
1- بررسی نکات مهم مرحله نخست لیگ جهانی
 
2- گزارش هیات داوران مسابقات
 
3- بررسی فعالیت‌های مدیرهای رسانه‌ای
 
4- بررسی گزارش مدیر بازاریابی فدراسیون والیبال
 
5- بررسی فعالیت مشاوران حقوقی تیم‌ها
 
6- بررسی میزبانی ایران در مرحله نخست لیگ جهانی
 
7- نحوه برگزاری لیگ جهانی والیبال در سال 2015
 
8- دیگر موضوعات
 اخبار ورزشی - ایسنا