اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت تردد کامیون در جاده‌های کردستان


رئیس پلیس راه کردستان از ممنوعیت تردد کامیون در سه روز منتهی به آغاز سال جدید و سه روز آخر تعطیلات نوروزی در جاده‌های استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: رمضان نادری امشب در کمیسیون ایمنی راه‌های استان کردستان در سنندج از ممنوعیت عبور انواع ماشین‌های سنگین و باری در مسیرهای استان در سه روز منتهی به آغاز سال جدید و سه روز پایانی تعطیلات نوروزی خبر داد.

رئیس پلیس راه استان کردستان افزود: تمامی تانکرها و کامیون‌ها به جز وسایل حامل مواد سوختی درون استانی، مواد فاسدشدنی، گندم و کودهای شیمیایی از ساعت 8 صبح لغایت 12 شب در روزهای 27، 28 و 29 اسفندماه جاری و روزهای 12، 13 و 14 اردیبهشت سال 94 حق تردد در مسیرهای اصلی استان در سنندج- سقز و سنندج – مریوان را ندارند.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: در حال حاضر 18 دستگاه دوربین نظارتی در راه‌های اصلی استان نصب شده است.

صلاح‌الدین محمدی افزود: 38 دستگاه ترددشمار نیز برای محاسبه ترددهای جاده‌ای استان در سطح ورودی‌های شهرهای مختلف استان نصب شده است و خوشبختانه داده‌های مناسبی در این خصوص حاصل شده است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان تصریح کرد: بر اساس آمارهای به دست آماده از دستگاه‌های ترددشمار استان میزان تردد وسایل نقلیه در بهمن ماه جاری 3میلیون و 290هزار مورد بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 41 درصد رشد مواجه است.

محمدی افزود: میزان تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان در بهمن ماه نسبت به دی‌ ماه نیز با 12.9 درصد رشد مواجه بوده است و این مهم نشان از افزایش ترددها در سطح جاده‌های استان است.

معاون حمل و نقل و پایانه‌های استان کردستان در ادامه سخنان خود به مبحث هوشمندسازی در حوزه پایانه‌های حمل و نقل استان اشاره کرد و گفت: از اردیبهشت 94 نیز سوخت کامیون‌های حمل بار بر اساس پیمایشی خواهد بود و سهمیه‌های سوخت گازوئیل آن‌ها بر اساس بارنامه‌های الکترونیکی و آن‌لاین اختصاص خواهد یافت.

محمدی همچنین به انجام طرح‌های ایمن‌سازی مسیر مدارس کنار جاده‌ای، ارتقای کیفیت موتورسواران با توزیع 3هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران روستایی اشاره کرد.

وی افزود: در سال 94 نیز مبحث ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی عابران پیاده، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در روستاها به دنبال خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: هم‌اکنون 14 تیم ثابت و سیار، یک تیم توانای خواهران و یک تیم امداد کوهستان زیر نظر این جمعیت در استان فعال هستند و به خدمات امدادی مشغولند.

مهدی خوش‌قدم افزود: طی سال جاری تاکنون 398 تصادف داشته‌ایم که در مجموع هزار و 566 فرد آسیب دیده‌اند و 465 نفر به دلیل جراحات به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار داشت: برای ایام تعطیلات نوروز 94 نیز از دوم لغایت هشتم فرودین امداد هوایی در استان مستقر خواهد بود و در دیگر ایام تعطیلات نیز این خدمت آماده‌باش خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
تردد کامیون در پارک پلیس !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت تردد کامیون‌ در جاده‌های اصفهان


رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی تا پنجم فروردین‌ماه در جاده‌های اصلی استان ممنوع است.

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه خبری پلیس، مصطفی صادقیان گفت: براساس اعلام پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با توجه به افزایش حجم فزاینده سفرها در تعطیلات نوروز 93، محدودیت‌هایی از سوی پلیس راه استان اصفهان در تمامی محورهای برون شهری اعمال می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس و به منظور ارتقای ضریب ایمنی و روان‌سازی ترافیک در جاده‌ها، تردد انواع کامیون‌های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی تا ساعت 24 روز سه‌شنبه پنجم فروردین‌ماه سال 93 ممنوع است و در صورت مشاهده از حرکت آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

گفتنی است، استان اصفهان با توجه به مرکزیت خود در کشور، مرکز ترانزیت کشور به حساب آمده و در همین راستا سیاست‌های ترافیکی این استان با حساسیت ویژه‌ای برای بهبود حمل و نقل ترافیک منظور می‌شود.