اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممنوعیت تردد در یک جاده بدون زنجیر چرخ


با توجه به اعلام پلیس راه آذربایجان غربی تردد وسایل نقلیه در تکاب-شاهین دژ تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

خبرآنلاین: با توجه به اعلام پلیس راه آذربایجان غربی تردد وسایل نقلیه در تکاب-شاهین دژ تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

پلیس راه ناجا وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها در ساعت ۲۱ نهم فروردین را اعلام كرد: در استان كردستان(محور بیجار) بارش برف اعلام شده است.

در استان های ایلام، قزوین، قم، كهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز، كرمان، خوزستان، مازندران، همدان، آذربایجان غربی (محور ارومیه)، اردبیل(محورهای خلخال و مشكین شهر)، یزد(محور یزد-كرمان)، لرستان(محور كوهدشت-پلدختر و آزادراه خرم آباد-پل زال)، مركزی(محور دلیجان-اصفهان)، كردستان(محورهای سقز و دیواندره) بارش باران گزارش شده است.

ترافیك در باند شمال به جنوب محور هراز (محدوده های نارنجستان، تونل تكاور، سه راه لاسم)، محور فیروزكوه(محدوده های شیرگاه تا سوادكوه-هر دو باند) ،طول مسیر شمال به جنوب محور كرج-چالوس، آزادراه كرج-قزوین(باند جنوبی محدوده مهر شهر تا پل فردیس و باند شمالی محدوده پل فردیس تا مهرویلا)، آزادراه تهران-كرج(باند شمالی محدوده پل فردیس تا شهرك خاتم و باند جنوبی محدوده پل فردیس تا پل كلاك) پرحجم و نیمه سنگین است.

سایر محورهای مواصلاتی جوی آرام و ترافیكی روان دارند.


ویدیو مرتبط :
لغزندگی جاده و عواقب نبستن زنجیر چرخ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت تردد بدون زنجیر چرخ در چالوس


رئیس پلیس راه البرز گفت که با توجه به فصل سرما و بارش باران و برف دراین استان، به ویژه در مناطق کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ در این مناطق از جمله جاده چالوس الزامی است.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس راه البرز گفت که با توجه به فصل سرما و بارش باران و برف دراین استان، به ویژه در مناطق کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ در این مناطق از جمله جاده چالوس الزامی است.

سرهنگ رضا اکبری جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی است و درصورت همراه نداشتن طبق قانون تخلف رانندگی یک نقص فنی محسوب شده و مبلغ 300 هزار ریال جریمه می شود.

وی اضافه کرد: چنانچه بارش باشد و خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد، ازادامه حرکت درمسیر کوهستانی جلوگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رانندگان نیز بدون تست کردن زنجیر چرخ در موقع ضروری قصد استفاده دارند یا زنجیر دارای نقص بوده وقابل استفاده نمی باشد .

وی گفت : رانندگان قبل ازاستفاده اززنجیر چرخ حتما راهنمای استفاده از آن را ازقبل آموزش ببینند چراکه عدم آموزش دراین زمینه علاوه بر خود راننده سبب ترافیک سنگین درجاده ها می شود.

وی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند .

وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.

وی یادآور شد: در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس، ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.

اکبری گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .

ای مسئول افزود: با هماهنگی که با اداره کل راهداری انجام شده تیم های راهداری استان البرز نیز با آمادگی کامل برای نمک پاشی و پوشش های امدادی و تجهیزات راهداری در راه های اصلی و کوهستانی مستقر هستند .

استان البرز دارای یک هزار و 500 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.