اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ممانعت داعش از برگزاری نماز عید فطر


اعضای گروه تروریستی داعش امروز (دوشنبه) مانع از برگزاری نماز عید فطر از سوی اهالی موصل شدند، چرا که آن را یک "بدعت" دانستند!

خبرگزاری ایسنا: اعضای گروه تروریستی داعش امروز (دوشنبه) مانع از برگزاری نماز عید فطر از سوی اهالی موصل شدند، چرا که آن را یک "بدعت" دانستند!

به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، اهالی موصل اعلام کردند: گروه تروریستی داعش اجازه ندادند تا مردم موصل نماز عید فطر را در مساجد اقامه کنند و آن‌ها را مجبور کردند تا به خانه‌هایشان بازگردند. داعشی‌ها به مردم هشدار دادند که حق ندارند بار دیگر به برپایی نماز عید فطر اقدام کنند چرا که آن را یک نوع بدعت می‌دانند.

ساکنان موصل با اشاره به اینکه اوضاع کنونی شهر غیر قابل تحمل شده است، اعلام کردند: گروه تروریستی داعش با استفاده از سلاح‌ و به کارگیری زور اجازه زیارت مقبره‌ها و اماکن زیارتی را به ما نمی‌دهد.

از سوی دیگر در حملات هوایی ارتش 17 عضو وابسته به گروه تروریستی داعش در منطقه حرف الصخر واقع در شمال بابل کشته شدند.

منابع امنیتی استان بابل اعلام کردند: نیروهای امنیتی توانستند با عملیات پی در پی نظامی خود مناطق شمال بابل را از وجود تروریست‌های داعش پاک کنند.

نیروهای امنیتی همچنین در دفاع از نیروهای عشایر عملیات نظامی گسترده‌ای را ترتیب دادند و چندین پایگاه واقع در شهرهای موصل، تکریت، بابل، رمادی، فلوجه، سامرا و دیالی را که داعشی‌ها در آن حضور داشتند مورد هدف خود قرار دادند.

از سوی دیگر مدیر اطلاعات نظامی استان نینوا اعلام کرد که در حملات هوایی ارتش نماینده ابوبکر بغداد، رهبر گروه تروریستی داعش در مناطق اطراف موصل واقع در استان نینوا کشته شد.


ویدیو مرتبط :
کلیپ قسمتی از برگزاری نماز عید فطر در شهرخنجین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگزاری نماز عید فطر داعش در استانبول


گروه تروریستی داعش با انتشار یک ویدئو از برگزاری نماز روز عید فطر هوادارانش در شهر استانبول خبر داد.

عصر ایران: گروه تروریستی داعش با انتشار یک ویدئو از برگزاری نماز روز عید فطر هوادارانش در شهر استانبول خبر داد.

سی ان ان ترک نوشت: این ویدئو که در وب سایت " تقوا خبر" وابسته به گروه تروریستی داعش منتشر شده است، برگزاری مراسم نماز عید فطر هواداران گروه داعش در شهر استانبول را نشان می دهد.

در این ویدئو صدها نفر پشت یکی از رهبران داعش در حال خواندن نماز عید فطر هستند و پس از پایان نماز با یکدیگر مصافحه کرده و عید فطر را به یکدیگر تبریک می گویند.

 موضع دولت ترکیه درباره فعالیت های گروه تروریستی داعش در ماه های گذشته مورد انتقاد محافل مخالف حکومت ترکیه بوده است.

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب مخالف جمهوریخواه خلق روز گذشته با اشاره به فعالیت آزادانه هواداران گروه داعش در ترکیه گفت: این گروه اردوغان را به گروگان گرفته است. قلیچدار اوغلو با اشاره به گروگان گرفتن اعضای کنسولگری ترکیه در شهر موصل گفت : اردوغان به این خاطر به این گروه تروریستی باج می دهد.

 پیشتر نیز فروش برخی پوشاک منقش به آرم گروه تروریستی داعش در فروشگاه های ترکیه خبرساز شده بود.

همچنین ماه گذشته عکس هایی مبنی بر مداوای یکی از رهبران اصلی گروه داعش در بیمارستانی در منطقه هاتای ترکیه منتشر شد. این رهبر گروه داعش پس از زخمی شدن در ادلب سوریه به بیمارستانی در منطقه مرزی ترکیه و سوریه منتقل شده و پس از مداوا راهی عراق شده بود.

نمایندگان حزب مخالف جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه پس از انتشار این عکس از دولت اردوغان خواسته بودند بابت این موضوع توضیح دهد.

 رجب طیب اردوغان نخست وزیرترکیه که نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نیز است، تا کنون ازپاسخ دادن صریح به انتقادهای مخالفان درباره موضع رسمی حزب حاکم ترکیه در قبال گروه داعش خودداری کرده است.