اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملک عبدالله به روحانی تبریک گفت



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی , حسن روحانی

«عبدالله دوم » پادشاه اردن روز پیروزی انقلاب را به دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

 مراسم جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امان پایتخت اردن هاشمی برگزار شد و «عبدالله دوم » پادشاه اردن این مناسبت را به دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.
 
در این مراسم شخصیت های سیاسی، پارلمانی، فرهنگی، مذهبی، دینی، حزبی وهمچنین مقامات مسئول و روسای گروه های مقاومت فلسطینی ‎مقیم اردن به طور گسترده شرکت کردند.

در این مراسم همچنین تعداد زیادی از مقامات، سفیران و دیپلمات های کشورهای خارجی مقیم اردن، بازرگانان و مدیران شرکت های اردنی و همچنین ایرانیان مقیم حضور یافتند.

شرکت کنندگان در این مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اردن با قدردانی از حضور میهمانان به دستاوردهای شگرف و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران اشاره و براهمیت تعمیق و تقویت روابط و مناسبات دوجانبه تهران و امان تاکید کرد.

مجتبی فردوسی پور با تشریح روند مذاکرات هسته ای تا دستیابی به توافق هسته ای و اجرائی شدن آن ، گفت که موقعیت ها و فرصت های زیادی در مرحله پساتحریم برای تعمیق و گسترش روابط ومناسبات ایران و کشورهای مختلف به ویژه در زمینه های بازرگانی ، اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک ایجاد شده است.

سفیر ایران با تاکید به این که برای حل بحران های در منطقه به همکاری و همبستگی بین کشورها نیاز داریم، اهتمام ورزیدن به مفاهیم مشترک فی ما بین را ضروری خواند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تبریک علی کورانی به مرگ ملک عبدالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شورای همکاری خلیج فارس: تبریک درگذشت ملک عبدالله توسط آیت الله جنتی را محکوم می کنیم



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,شورای همکاری خلیج فارس

شورای همکاری ادامه داد: "این سخنان دشمنانه از سوی یک مقام رسمی ایرانی تاثیری جز افزایش دوری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران برجای نمی گذارد."

شورای همکاری خلیج فارس سخنان آیت الله جنتی در تبریک درگذشت ملک عبدالله را محکوم کرد.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) نوشت: "عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس توهین دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران را به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی محکوم کرد."

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته در سن 90 سالگی درگذشت. آیت الله جنتی در خطبه های اخیر نماز جمعه مرگ ملک عبدالله را تبریک گفت. قبل از این وزارت امور خارجه و رئیس جمهور ایران در بیانیه های جداگانه ای درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته بودند.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه های اخیر این مراسم با بیان اینکه پادشاه قبلی عربستان با شیعه دشمنی بسیاری داشت و تکفیر را راه‌اندازی و از آن حمایت کرد، گفت: پادشاه عربستان به سزای اعمالش خواهد رسید و الان نیز در حال تحمل مجازات اعمالش است. وی با بیان اینکه باید به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و آنها که در اینجا نیز گاهی اوقات از سفره او تغذیه می‌کردند و او را حمایت می‌کردند، تسلیت بگوییم، گفت: به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعا غصه اسلام و شیعه را می‌خورند تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود همچنین از مقامات ایرانی خواست جلوی این گونه اقدامات و رفتارها را بگیرند.

در بیانیه دبیر شورای همکاری آمده است: "توهین جنتی به ملک عبدالله در خطبه های نماز جمعه تهران اقدامی غیرمسؤولانه است."


وی افزود: "توهین جنتی غیرقابل پذیرش است و اثری بر زندگی این فقید بزرگ نخواهد داشت."

الزیانی ادامه داد: "این سخنان دشمنانه از سوی یک مقام رسمی ایرانی تاثیری جز افزایش دوری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران برجای نمی گذارد."

دبیر شورای همکاری خلیج فارس همچینن مقامات ایرانی را به "احترام مبانی حسن همجواری" فراخواند و از آنها خواست جلوی "اقدامات بیهوده و غیرمسؤولانه" را بگیرند و از این رفتارهای بیهوده دوری کنند رفتارهایی که به ایجاد روابط همسایگی براساس احترام متبادل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر کمک نمی کند.

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران