اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«ملک سلمان» هم توئیتری شد


ملک سلمان پادشاه جدید عربستان با ایجاد حساب کاربری در توئیتر به خیل دیگر شخصیت های سیاسی برجسته جهان که در این فضای مجازی فعالیت دارند پیوست.

خبرآنلاین: ملک سلمان پادشاه جدید عربستان با ایجاد حساب کاربری در توئیتر به خیل دیگر شخصیت های سیاسی برجسته جهان که در این فضای مجازی فعالیت دارند پیوست.

 ملک سلمان برای اولین بار حساب توییتری خود را در روز ۲۳ فوریه ۲۰۱۳ زمانی که ولیعهد سعودی بود باز کرد. آن زمان این حساب برای انتشار اخبار و فعالیت‌های ولیعهد کاربرد داشت.

العربیه ادعا کرده است روز دوشنبه ۳ فوریه ۲۰۱۵، پس از آنکه وی به پادشاهی رسید روش دیگری را برای رابطه و تماس مستقیم با مردمش و از طریق توییتر برگزیده است. این در حالی است که مردم عربستان از کمترین ازادی های مدنی از جمله دسترسی به اینترنت ( حتی با فیلتر و محدود) و حق رانندگی برای زنان برخوردار نیستند.

ملک سلمان از مردم سعودی خواسته است که شکایات، درخواست‌ها، تقاضا‌ها و نظرات خود را مستقیما از طریق این حساب توییتری به اطلاع وی برسانند.

این شبکه همچنین در ادامه گزارش خود به واکنش های مردم پرداخت و آن را مثبت ارزیابی کرد.


ویدیو مرتبط :
ملک سلمان، صدام جدید خاورمیانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گفت‎وگوی تلفنی اوباما و ملک سلمان



اخبار,اخباربین الملل,رییس جمهوری امریکا

کاخ سفید از گفت و گوی تلفنی باراک اوباما رییس جمهوری امریکا با ملک سلمان پادشاه جدید عربستان سعودی برای ابراز همدردی در مورد مرگ ملک عبدالله خبر داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای گفت : اوباما در مسیر پرواز به هند برای انجام دیداری از این کشور، از هواپیمای ریاست جمهوری با ملک سلمان تماس گرفت تا همدردی خود را با وی به دنبال مرگ ملک عبدالله ابراز دارد.

براساس این بیانیه ، ملک سلمان از شنیدن این خبر که اوباما روز سه شنبه برای ملاقات با وی و عرض تسلیت به ریاض خواهد رفت، استقبال کرده است.

کاخ سفید پیشتر طی روز شنبه اعلام کرده بود که اوباما سفرش به هند را برای رفتن به عربستان کوتاه خواهد کرد.

 

 اخبار بین الملل  - ایرنا