اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملکه انگلیس رکورد سلطنت را شکست


ملکه الیزابت دوم که در 25 سالگی و دورانی که کشورش به سختی تلاش می‌کرد تا ویرانه‌های جنگ جهانی دوم را بازسازی کند، سلطنت را بر عهده گرفت، امروز (چهارشنبه) رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت بریتانیا را می‌شکند.

خبرگزاری ایسنا: ملکه الیزابت دوم که در 25 سالگی و دورانی که کشورش به سختی تلاش می‌کرد تا ویرانه‌های جنگ جهانی دوم را بازسازی کند، سلطنت را بر عهده گرفت، امروز (چهارشنبه) رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت بریتانیا را می‌شکند.

حدود ساعت 5:30 عصر به وقت محلی، ملکه الیزابت که هم‌اکنون 89 ساله و مسن‌ترین حاکم این کشور است، رکورد 63 سال و هفت ماه و دو روز و 16 ساعت و 23 دقیقه‌ای را که ملکه ویکتوریا، جد بزرگ وی در حکمرانی این کشور داشت، می‌شکند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پیشتاز تعریف و تمجید از ملکه کشورش شد و گفت: در 63 سال گذشته، علیاحضرت سنگ ثبات در جهان کاملا متغیر بوده است و حس فداکاری او برای خدمت و انجام وظیفه نه تنها در بریتانیا بلکه در سراسر جهان شایسته تحسین است.

نزدیکان ملکه انگلیس می‌گویند که وی به این رکوردزنی چندان اعتنایی ندارد و معتقد است که این مساله نشان می‌دهد که وی خیلی عمر کرده است. ملکه حتی نمی‌خواست که این مساله جشن گرفته شود اما نهایتا تسلیم فشارها شد و حال که برای گذاراندن تعطیلات تابستانی در اسکاتلند به سر می‌برد، در مراسمی رسمی در آنجا شرکت خواهد کرد.

الیزابت دوم به همراه همسرش شاهزاده فیلیپ که در تمام سال‌های حکمرانی‌اش حضور داشته است، در مراسم افتتاحیه طولانی‌ترین راه‌آهن داخلی و بازدید از یک لوکوموتیو بخار که بیش از صد سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، حضور می‌یابد. سخنگوی کاخ باکینگهام گفته است که ممکن است ملکه پس از آن یک سخنرانی هم داشته باشد.

الیزابت دوم پس از مرگ پدرش جورج ششم در ششم فوریه ۱۹۵۲، به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. امروز بیش از ۱۲۸ میلیون تن در کشورهایی زندگی می‌کنند که او در صدر حکومت آنان است.

الیزابت دوم در بین حاکمان فعلی، پس از بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد. ملکه الیزابت دوم، تاکنون در بریتانیا شاهد فعالیت یازده نخست‌وزیر بوده است و دیوید کامرون دوازدهمین نخست‌وزیری است که در زمان سلطنت او دولت تشکیل داده است.


ویدیو مرتبط :
ملکه انگلیس در سن ۹۰ سالگی رکورد زد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیگ برتر انگلیس بازهم رکورد نقل و انتقال‌ها را شکست



 منچسترسیتی, آرسنال,تاتنهام,هزینه‌های لیگ‌ها فوتبال در انگلیس

لیگ برتر انگلیس بازهم رکورد نقل و انتقال‌ها را شکست

تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس بازهم با خریدهایشان در نقل و انتقال‌های تابستانی رکورد شکستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با پایان یافتن فصل نقل و انتقال‌های اروپا مشخص شد که تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس با پرداخت 630 میلیون پوند، بیشترین خریدها را انجام دادند.

رکورد پیشین نیز در سال 2008 توسط تیم‌های انگلیسی ثبت شده بود جایی که آنها 500 میلیون پوند برای خرید بازیکنان مورد نظر خود پرداخت کرده بودند. با توجه به هزینه‌هایی که تیم‌های تاتنهام، لیورپول، منچسترسیتی و آرسنال انجام دادند بار دیگر مشخص شد که متمول‌ترین تیم‌های فوتبالی در انگلیس حضور دارند.

سود سرمایه گزاری و موفقیت تیم‌های انگلیسی موجب شده تا آنها این سود را به فوتبال تزریق و در فصل نقل و انتقال‌ها هزینه کنند. این موضوع نشان دهنده ادامه رشد و توسعه فوتبال در انگلیس است.

البته سایر لیگ‌ها نیز هزینه‌های زیادی در این زمینه انجام دادند. در لیگ اسپانیا، رئال مادرید 100 میلیون یورو برای گرت بیل ولزی پرداخت و بارسلونا نیز 57 میلیون برای نیمار هزینه کرد.

بسیاری بر این باور هستند هزینه‌های زیادی که تیم‌ها در خرید بازیکن انجام می‌دهند با قوانین «فیرپلی مالی» یوفا مغایرت دارد.

سایمن چادویک، استاد تجارت در ورزش دانشگاه کاونتری انگلیس معتقد است با توجه به قراردادهایی که در تابستان جاری بسته شده، تیم‌ها باید با محدودیت‌های بیشتری روبه‌رو شوند.

«تیم‌های زیادی در لیگ برتر انگلیس بیش از آنچه باید، در نقل و انتقال‌ها هزینه کرده‌اند. این بدان معنا است که آنها قانون فیرپلی مالی یوفا را زیر پا گذاشته‌اند. نباید این اتفاق بیفتد زیرا آنها در حال هزینه کردن درآمدهای خود هستند.»/خبرگزاری فارس