اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملکه اردن: مسلمانان اقدام کافی برای رویارویی با داعش انجام ندادند



اخبار,اخبار بین الملل,ملکه اردن

ملکه اردن از اقدامات ناکافی مسلمانان برای رویارویی با داعش انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا  به نقل از خبرگزاری فرانسه، ملکه رانیا، ملکه اردن در نشستی که با تجار فرانسوی داشت عنوان کرد مسلمانان میانه رو اقدامات کافی برای غلبه بر گروه تروریستی داعش انجام ندادند.

وی در ادامه افزود: مسلمانان میانه رو در جنگ ایدئولوژیک علیه داعش اقدامات لازم انجام ندادند و ما معتقدیم جنگ ایدئولوژیک در قلب این درگیری‌ها وجود دارد.

ملکه رانیا همچنین خواهان اعتماد به جوانان برای ممانعت از سقوط منطقه به دست تندروها شد.

وی تاکید کرد: داعش به ترویج تفکرات ایدئولوژیک شیطانی خود ادامه می‌دهد و منطقه ما به دوستی بیشتری میان جوانان و جوانان آواره نیاز دارد.

وی در پایان تاکید کرد: شکست، گزینه ما نخواهد بود چرا که اگر در برابر تندروها شکست بخوریم و آنها پیروز شوند منطقه به صورت کامل سقوط خواهد کرد و این مسئله پیامدهای وخیمی بر جهان می‌گذارد.

ملکه رانیا تاکید کرد: بیش از یک چهارم جوانان در خاورمیانه از بیکاری رنج می‌برند و آنها به آموزش و فرصت‌های شغلی و اعتماد نیاز دارند. ما به 100 میلیون فرصت شغلی تا سال 2020 در منطقه نیاز داریم.


 اخبار بین الملل - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
دستگیرى عوامل داعش قبل از انجام اقدام تروریستی در تاجیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمانده کل سپاه: داعش در ایران نمی‌تواند اقدام گسترده‌ای انجام دهد



اخبار,اخبار سیاسی, فرمانده کل سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: داعش مدت‌هاست می‌خواهد در ایران ناامنی ایجاد کند اما با اشرف اطلاعاتی دستگاه امنیتی و همکاری مردم تاکنون تلاش‌های آن‌ها خنثی شده است.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری صبح امروز در حاشیه همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه داعش همچنان به تلاش خود برای ایجاد ناامنی در ایران ادامه می‌دهد، اظهار کرد:‌ داعش شبکه‌های پشتیبانی دارد که از آن‌ها حمایت می‌کند و این شبکه‌ها لایحه‌های مختلفی دارد. یکی از این شبکه‌ها در کرمانشاه شناسایی شد و اعضای آن دستگیر شدند. بقیه شبکه‌ها هم در اشراف اطلاعاتی قرار دارند و اگر لازم باشد با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با شرایط امنیتی کشورمان بعید می‌دانم داعش بتواند اقدام گسترده‌ای در ایران انجام بدهد. البته ممکن است اقدام کوچکی انجام دهد اما همانند آنچه در کشورهای دیگر انجام می‌دهد، نمی تواند در ایران ناامنی ایجاد کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه درباره دلایل همکاری ایران و روسیه برای مقابله با تکفیری‌ها در سوریه گفت: اولین قدرت منطقه‌ای که خطر تکفیری‌ها را متوجه شد روسیه بود و همکاری روسیه با ایران به این دلیل است که آن‌ها زودتر از غرب به این خطر پی بردند. البته هر کشوری هم که نسبت به این جریان که قدرت‌های غربی آن را به وجود آورده‌اند احساس خطر می‌کند به مبارزه می‌آید و به تدریج وحدتی میان کشورهایی که با خطر تکفیری ها مواجه هستند در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: غربی ها فکر می‌کردند این تهدیدی که ایجاد کرده‌اند فقط برای کشورهای منطقه است اما اکنون که این تهدید به سمت خودشان برگشته است آن‌ها هم برای مبارزه با گروه‌های تکفیری اقدام کرده‌اند.

سرلشکر جعفری همچنین درباره اقدامات انجام شده برای تامین امنیت زوار در مراسم اربعین خاطرنشان کرد: در تعامل با دولت عراق، مسأله امنیت زوار بر عهده دولت عراق گذاشته شد. البته آن‌ها برای تامین امنیت کامل از ایران کمک خواستند.

وی در پایان اظهار کرد: ما هر کمکی که بتوانیم انجام می دهیم البته با توجه به پیش بینی‌های انجام شده به نظر می‌رسد دشمنان نتوانند اقدامی علیه زائران انجام دهند.

  اخبار سیاسی  -  ایسنا