اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملاقات پس از 54 سال



ملاقات پس از 54 سال

 مرد ایرانی كه پس از 54 سال دوری از پدرش، پی برد كه دو خواهر قزاقستانی دارد، پاییز امسال زندگی‌اش بهاری شد و توانست یكی از خواهرانش را پس از سال‌ها دوری ملاقات كند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

54 سال قبل وقتی غلامرضا چند ماه بیشتر نداشت ، پدرش برای جمع آوری هیزم به جنگل رفت و دیگر برنگشت.

مادر و دیگر اعضای خانواده جستجو برای یافتن پدر را آغاز كردند و از طریق آشنایان متوجه شدند او از سوی افسر‌های قزاق دستگیر و به قزاقستان منتقل شده است و دیگر اجازه بازگشت به ایران به او داده نمی‌شود.

آخرین درخواست پدر پیش از مرگ

پدر كه دیگر امیدی برای بازگشت خود به كشور و نزد خانواده‌اش نمی‌یابد،پس از آزادی از زندان با یك زن قزاقستانی ازدواج می‌كند و صاحب سه پسر و دو دختر می‌شود تا این‌كه پیش از مرگ با بازگو كردن زندگی گذشته‌اش،از فرزندانش می‌خواهد خانواده و تنها پسرش را بیابند.

درخواست كمك 2 خواهر برای یافتن برادر از هلال احمر

پس از فوت پدر، دو دختر او تصمیم می‌گیرند پس از 54 سال برادر گمشده خود را بیابند. بنابراین نامه‌ای به هلال احمر ایران می‌نویسند و از آنها برای یافتن برادر گمشده خود درخواست كمك می‌كنند. پس از مدتی معلوم می‌شود برادر آنها در شهرستان سرخس زندگی می‌كند.

بنابراین موضوع را با مسئولان هلال احمر سرخس در میان می‌گذارندو به این ترتیب جستجو برای یافتن خانواده یعقوبی آغاز می‌شود تا این‌كه اطلاع می‌یابند این فرد كارمند بازنشسته سازمان منابع طبیعی شهرستان سرخس است. در بررسی‌های بعدی معلوم شد او نیز در این سال‌ها در جستجوی پدر گمشده اش بوده و وقتی پی برده او فوت كرده و از او دو خواهر به یادگار مانده، خواستار ملاقات با آنهاست.

وصال پس از 54 سال

مسئولان هلال احمر سرخس مقدمات این دیدار را فراهم كردند و روز هشتم مهر امسال غلامرضا پس از سال‌ها دوری لیوبا یكی از خواهران خود را ملاقات ‌كرد. در پی این دیدار شورانگیز، فرصتی برای خبرنگار ما دست داد تا با این خواهر و برادر گفت و گو كند.

غلامرضا 54 ساله و بازنشسته سازمان منابع طبیعی شهرستان سرخس است. پنج دختر و پسر دارد كه ازدواج كرده‌اند.

پسر از حسرت دیدار پدر گفت

پسر در این سال‌ها همیشه در حسرت دیدار پدر بوده است و از فراق این گونه می‌گوید:از مادرم شنیده بودم كه وقتی من شیرخوار بودم،پدر برای آوردن هیزم به جنگل رفت و در مرز سرخس قزاق‌ها او را دستگیر كردند و به زندان انداختند. مادر سال‌ها در انتظار پدر ‌ماند و بسختی مرا بزرگ ‌كرد؛ اما وقتی از بازگشتش ناامید شد، با مردی ازدواج ‌كرد و صاحب یك خواهر و برادر شدم.

وی اضافه كرد:همیشه با یاد پدری كه هیچ گاه ندیده بودم به خواب می‌رفتم و روز بعد به شوق این‌كه او برمی‌گردد، بیدار می‌شدم. عكسی از او نداشتم تا هر وقت دلم گرفت با او حرف بزنم و آرام گیرم. غم و شادی ام را به او بگویم، از او كمك بگیرم و روز‌های مدرسه رفتن در كنارم باشد. نمی‌دانستم او چه شكلی است، اما مادرم به من می‌گفت خیلی شبیه پدرم هستم. وقتی خودم طعم زیبای پدر شدن را تجربه كردم، حسرت دیدار پدر شعله‌ورتر شد.

طعم شیرین زندگی پس از یافتن 2 خواهر

وی از یافتن دو خواهرش پس از 54 سال بسیار خشنود است و به نحوه پیدا كردن آنها اشاره می‌كند و می‌گوید:چندی پیش بود از طریق یكی از اقوام كه در سازمان هلال احمر كار می‌كرد، مطلع شدم دو خواهر قزاقستانی به نام‌های لیوبا و زهرا با ارسال نامه‌ای به سازمان هلال احمر ایران،پدر خود را ایرانی معرفی كرده و گفته‌اند كه پدرشان پیش از مرگ راز خانواده ایرانی‌اش را برایشان بازگو كرده و آنها در صدد یافتن برادر گمشده و دیگر اعضای خانواده او هستند.

این مرد اضافه كرد: مشخصاتی كه آنها از پدرشان و تنها برادر خود داده بودند با من و خانواده‌ام مطابقت داشت، اما مطمئن نبودم كه آنها خواهران من باشند بنابراین به كمك مسوولان هلال احمر اطمینان پیدا كردم كه آن دو زن، خواهران واقعی‌ام هستند و گفته هایشان صحت دارد. با شنیدن این حرف‌ها دیگر طاقت نداشتم و می‌خواستم هر طور شده مقدمات این دیدار فراهم شود. ابتدا تلفنی توانستم با خواهرانم كه بسختی می‌توانستند فارسی حرف بزنند، صحبت كنم.

وی ادامه داد: هر چند پدرم از میان ما رفته و مرا در حسرت دیدارش گذاشته بود، اما خیلی خوشحال بودم، خداوند دو خواهر را كه یادگارهای پدرم بودند به من هدیه داده است. خانواده نیز خیلی خوشحال بودند. همگی برای این دیدار لحظه شماری می‌كردیم تا این‌كه به كمك مسئولان هلال‌احمر شهرستان سرخس این دیدار هشتم مهر امسال پس از 54 سال دوری فراهم شد.

دیدار با یكی از خواهران

غلامرضا از لحظه دیدار با یكی از خواهرانش پس از 54 سال این گونه می‌گوید: آن روز خیلی خوشحال بودم و هر لحظه در تماس تلفنی با آنها آمدنشان را می‌پرسیدم. خواهرم لیوبا قرار بود با شوهر و پسرش برای دیدارمان بیاید. كمی دلهره داشتم و نمی‌دانستم دیدارمان چگونه خواهد بود. سال‌ها در انتظار پدر بودم و اكنون به جای او، خواهری را می‌دیدم كه یادگار او بود.

روز موعود به پایانه سرخس رفتم. اتوبوس متوقف شد و مسافران پیاده شدند. یك لحظه صدای زنی را شنیدم كه بسختی فارسی صحبت می‌كرد. به سمت او رفتم و صدایش زدم و همان جا هر دو فهمیدیم گمشده‌هایمان را پس از سال‌ها یافته‌ایم.

خواهرم قاب عكسی از پدر همراه خود داشت. با دیدن قاب عكس هم خوشحال شدم و هم غمگین همان‌طور كه مادرم می‌گفت من خیلی شبیه پدر بودم. دلم می‌خواهد خواهر دیگرم زهرا را ملاقات كنم.

لیوبا، خوشحال از دیدار برادر گمشده

لیوبا، زنی میانسال است و بسختی می‌تواند فارسی صحبت كند. او به زبان روسی با ما حرف زد و احساس خود را از این‌كه پس از 54 سال برادر گمشده‌اش را یافته، چنین بیان كرد: خیلی خوشحالم كه به ایران زادگاه پدری‌ام سفر كردم. پیش از این‌كه پدرم فوت كند، ماجرای خانواده ایرانی‌اش را برایمان بازگو كرد و خواست برادر گمشده‌مان را پیدا كنیم. سعی كردیم اما نشد به تلاش‌هایمان ادامه دادیم تا سرانجام از سوی سازمان هلال احمر ایران و سرخس توانستیم برادرمان و خانواده‌اش را بیابیم.

وی اضافه كرد: از این دیدار خیلی خوشحالم و نمی‌دانم چطور باید آن را وصف كنم. احساس می‌كنم خیلی خوشبخت هستم. پس از 54 سال این دیدار فراهم شد. همراه شوهر و پسرم با برادرم و خانواده‌اش ملاقات كردیم. خواهرم زهرا هر چند برادرم را ملاقات نكرده، اما خیلی خوشحال است كه آنها را یافته‌ایم. او نیز دوست دارد شرایطی فراهم شود تا برادرمان و خانواده‌اش را ببیند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
ملاقات دو برادر بعد از 2 سال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 54 تا 64 هزار تومانی یارانه نقدی در سال 92



افزایش 54 تا 64 هزار تومانی یارانه نقدی در سال 92

با توجه به اختصاص رقمی معادل 900 هزار میلیارد ریال به پرداخت یارانه نقدی در سال آینده، سناریوهای مختلفی برای پرداخت یارانه نقدی وجود دارد که بر اساس آن تفاوت یارانه نقدی گام اول و دوم حدود 64 هزار تومان خواهد بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش ایسنا براساس ردیف مربوط به هدفمندی‌ یارانه‌ها در لایحه بودجه سال 1392 کشور ، درآمد حاصل از اجرای این قانون در سال آینده مبلغ یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال تعیین شده است که از این مبلغ یک میلیون و 88 هزار میلیارد ریال به صورت ماهانه و متوازن از محل اصلاح قیمت‌های مواد یک و سه قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها که مربوط به حامل‌های انرژی و قیمت آب و کارمزد جمع‌آوری و دفع فاضلاب است تامین می شود.

همچنین مبلغ 112 هزار میلیارد ریال یارانه های نان، برق و سایر کالاها و خدمات درج شده در قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها خواهد بود.

بنا به لایحه بودجه، در اجرای این بند اختصاص و پرداخت هر گونه وجهی برای اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها غیر از وجوه حاصل از محل اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات موضوع قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها و یارانه‌های موضوع این قانون ممنوع است.

اما در مورد چگونگی هزینه در لایحه بودجه سال 92 کل کشور آمده که از یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال مربوط به این قانون، مبلغ 900 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای ماده هفت قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها که مربوط به پرداخت یارانه در قالب‌های نقدی و غیر نقدی و همچنین اجرای نظام جامع تامین اجتماعی برای جامعه است هزینه می شود.

همچنین تا 300 هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد هشت و 11 قانون که مربوط به بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی، اصلاح ساختار فن‌آوری واحدهای تولیدی در جهت افزایش بهره وری ، جبران بخشی از زیان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آب ، فاضلاب، برق، گاز طبیعی،گسترش وبهبود حمل ونقل عمومی و همچنین جبران آثار اجرای قانون بر اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای هزینه می‌شود.

در این باره رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی اعلام کرده بود که از این اعتبارات 15 هزار میلیارد تومان به طور خاص به بخش تولید و 15 هزار میلیارد تومان به کمک بودجه دولت برای اختصاص طرح های عمرانی هدایت می‌شود.

با توجه به این لایحه، از یک میلیون و 200 هزار میلیارد ریال درآمد مربوط به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در سال آینده، 900 هزار میلیارد ریال برای پرداخت یارانه نقدی در نظر گرفته شده است.

یارانه 100 تا 110 هزار تومانی در سال آینده

اما در مورد میزان یارانه نقدی افراد در سال آینده دو سناریو وجود دارد.در حالت اول اگر 74.5 میلیون ایرانی که یارانه نقدی فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه ها را دریافت می کنند در سال آینده یارانه داده شود، میزان یارانه نقدی حدود 100 هزار تومان خواهد بود.

اما با توجه به اظهارات رییس جمهوری مبنی بر این که مطالعاتی برای حذف برخی دهک ها از دریافت یارانه گام دوم هدفمندسازی یارانه ها انجام شده، اگر حدود 10 میلیون نفر یارانه گام دوم را دریافت نکنند، در سال آینده 74.5 میلیون ایرانی یارانه گام اول را دریافت می کنند و از این تعداد فقط به 64.5 میلیون نفر یارانه گام دوم تعلق می گیرد .بنابراین طبق محاسبات مابه التفاوت یارانه گام اول و دوم رقمی حدود 64 هزار تومان خواهد بود بنابراین 10 میلیون نفر یارانه 45 هزار و 500 تومانی و 64.5 میلیون نفر یارانه ای حدود 110 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

که با در نظر گرفتن این‌که 74.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی مرحله اول قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را دریافت می‌کنند در سال آینده رقمی معادل 338 هزار و 975 میلیارد ریال صرف یارانه نقدی مرحله اول خواهد شد و با توجه به این که در راستای اجرای گام دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بنا شده 10 میلیون نفر ایرانی از گردونه دریافت حذف شوند مابقی این مبلغ تا سقف 900 هزار میلیارد ریال صرف یارانه نقدی مرحله دوم خواهد شد.

از سوی دیگر در صورتی که هیچ ایرانی از دریافت یارانه نقدی حذف نشود مبلغ یارانه نقدی در سال آینده حدود 120 هزار تومان به ازای هر ایرانی خواهد بود./ایسنا