اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملاقات تاریخی اوباما و کاسترو انجام شد


رئیس‌جمهور آمریکا که در قالب سفری 3 روزه به کوبا رفته، با «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که برای سفری 3 روزه به کوبا رفته، امروز و در دومین روز از سفر خود در بنای یادمان «خوزه مارتی» از قهرمانان ملی کوبا، با «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا دیدار کرد.

یادمان خوزه مارتی در جنب کاخ ریاست‌جمهوری کوبا قرار گرفته است.

اوباما پس از ورود به این بنا، با قرار دادن تاج گلی در محل یادبود خوزه مارتی، به قهرمانان ضدامپریالیسم کوبا ادای احترام کرد.

اوباما سپس همراه با رائول کاسترو از یگان تشریفات حاضر در محل سان دید و در ادامه وارد گفت‌وگوهای دوجانبه با همتای کوبایی خود شد.

«جان کری» وزیر خارجه و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا در این مراسم همراه اوباما بودند که البته جان کری جلسه دوجانبه را برای شرکت در نشستی با «رودریگز» همتای کوبایی خود ترک گفت.

ملاقات تاریخی اوباما و کاسترو انجام شد


ویدیو مرتبط :
ملاقات پاپ با فیدل کاسترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح درباره دست دادن تاریخی اوباما-کاسترو


کاخ سفید در واکنش به اقدام دیروز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در جریان مراسم تجلیل از نلسون ماندلا، اعلام کرد که دست دادن روسای جمهور آمریکاو کوبا از قبل برنامه ریزی نشده بود.

شبکه ایران: کاخ سفید در واکنش به اقدام دیروز باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در جریان مراسم تجلیل از نلسون ماندلا، اعلام کرد که دست دادن روسای جمهور آمریکاو کوبا از قبل برنامه ریزی نشده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، " بن رودس"، مشاور امنیتی باراک اوباما در این باره گفت که دست دادن رئیس جمهور آمریکا با رائول کاسترو همتای کوبایی وی در جریان مراسم و یژه نلسون ماندلا در سووتو، ازقبل برنامه ریزی نشده بود.



مشاورامنیتی اوباما در هواپیمایی که رئیس جمهور آمریکا را از آفریقای جنوبی به سوی واشنگتن منتقل می کرد، اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا بیشتر روی مرگ ماندلا متمرکز بوده است.

بنابر این گزارش، کوبا و آمریکا از سال 1961 میلادی تاکنون روابط سیاسی ندارند.

درهمین حال یک پایگاه اطلاع رسانی دولتی کوبا این دست دادن روسای جمهور آمریکا و کوبا را آغازی برای پایان دادن به تنش میان واشنگتن و هاوانا اعلام کرد.