اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ملاقات با تنها فراری وانت دنیا +عکس



فراری 412 از معدود خودروهای دهه 80 میلادی است که هنوز می توان شاخصه های یک گرند تورر واقعی را در آن مشاهده کرد.

فراری 412 از معدود خودروهای دهه 80 میلادی است که هنوز می توان شاخصه های یک گرند تورر واقعی را در آن مشاهده کرد. تولید 412 از سال 1985 آغاز شد و تا سال 1989 تولید آن ادامه داشت، از این خودرو تا سال 89 میلادی تنها 576 دستگاه تولید شد، اما خودرو مورد بحث در این مطلب منحصر به فرد است.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


فراری 412 دارای موتوری 12 سیلندر خورجینی به حجم 5.0 لیتر است و بیش از 320 اسب بخار قدرت دارد که می تواند در 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 کیلومتر در ساعت برسد.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


ماجرای این فراری پیک آپ از آنجایی سروع شد که یک دستگاه فراری 412 تولید سال 1989 توسط شرکت London supercar workshop خریداری شد و پس از انجام بررسی های لازم، تصمیم به تبدیل این فراری به یک فراری پیک آپ گرفتند. حتی این شرکت برای هر چه بهتر انجام شدن پروژه از مهندسان فراری  مشورت گرفت.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


احتمال مشاهده یک فراری 412 در خیابان به دلیل تولید محدود آن، بسیار اندک است، حالا فکر کنید چند درصد امکان دارد که بتوانید در تمام طول زندگیتان یک فراری پیک آپ ببینید.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


هرچند به دلیل برخی مسائل زیست محیطی و کاهش قدرت موتور نسبت به مدل های اولیه، محبوبیت این مدل در بین کلکسیونر های به اندازه سایر مدل های فراری نیست و از این رو مالک به فکر متحول ساختن این خودرو افتاده است.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


اولین قدم برای تبدیل فراری به یک پیک آپ حذف 30 سانتی متر از سقف برای ایجاد 90 سانتی متر فضای خالی برای فضای بار بود.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


کف فضای بار با چوب ساج پوشانده شد و فضای بار را بیشتر شبیه به یک قایق تفریحی کرد. سیستم فنر بندی محور عقب خودرو نیز مورد تقویت قرار گرفته شده تا تحمل بار را داشته باشد، البته فکر نکنم کسی حاضر شود با یک فراری بار جابجا کند.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


روی درپوش موتور دو عدد لوله هواکش قرار داده شده است و سیستم اگزوز نیز دارای سوپاپ مخصوصی است که صدای غرش این فراری را آرام تر می کند، البته راننده اگر بخواهد می تواند با باز کردن سوپاپ اگزوز صدای این اسب اصیل را آزاد کند. در آخر برای این وانت عجیب به رنگ قرمز معروف فراری (به نام rosso red) در نظر گرفته شده تا دلربایی آن را دو چندان کند.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


قیمتی که روی این فراری گذاشته شده،200 هزار دلار است، البته در صورت فروش این خودرو در حراجی ها به قیمتی بالاتر از این رقم فروخته خواهد شد.

اخبار , اخبار گوناگون,تنها فراری وانت دنیا,تصاویر فراری وانت


البته چنین کاری به معنای نابودی اصالت خالص یک خودرو کلاسیک است و اصلا به مذاق دوستداران خودروهای کلاسیک خوش نمی آید اما برای برخی افراد، جلب توجه و خاص بودن بیش از نگهداری صحیح از یک خودرو با ارزش اهمیت دارد.

 

اخبار گوناگون - دیجیاتو


ویدیو مرتبط :
ملاقات با فراری F12tdf

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ملاقات با بدهکارترین مرد دنیا+ عکس



همیشه نام ثروتمندترین مردان دنیا بر سر زبان هاست اما شاید درباره بدهکارترین مرد دنیا اطلاعات کمتری شنیده باشیم. صحبت در مورد مردی است که بدون به دام افتادن می‌تواند میلیون‌ها دلار سود به جیب بزند و با استفاده از ارسال ایمیل از رایانه‌های هک شده معامله‌های ساختگی ترتیب دهد.

بدهکارترین مرد دنیا

 همیشه برای ما فهرست ثروتمندترین آدم‌های دنیا جذابیت‌های زیادی داشته است. این فهرست‌ها در رشته‌های مختلفی نیز اعلام می‌شود. با این حال شاید جالب است بدانید بدهکارترینی هم در دنیا وجود دارد که با سنی کم، میلیون دلارها به جیب می‌زند. او کمتر ضرر می‌کند اما وقتی به دام می‌افتد بیش از شش میلیارد دلار از دست می‌دهد و لقب بدهکارترین مرد دنیا را از آن خود می‌کند.

شاید ژروم کرویل ۳۵ ساله یکی از درس‌های سخت و دشوار زندگی را یاد گرفته باشد؛ واقعا شش میلیارد بدهکاری در این سن امیدی برای ادامه راه باقی می گذارد؟ در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ کرویل با فریب و حقه معامله‌هایی انجام می‌داد که باعث شد بانک مشهور و قدیمی فرانسه، Société Générale به سمت ورشکستگی پیش برود. بانک علیه

مدیران بانک های بزرگ مجبورند برای اینکه به سودهای کلان دست پیدا کنند آزادی عمل زیادی به سهامداران و کارکنانشان بدهند. هیچ مدیری نمی خواهد تا افراد تحت کنترلش از ریسک مالی بترسند برعکس آنها دنبال کسانی هستند که توانای بالای در ریسک کردن داشته باشند.

سهام‌دار خودش اعلام جرم کرد و دادگاه ژروم را متهم شناخته و او به پرداخت جریمه شش میلیارد دلاری محکوم شد. کرویل بلافاصله درخواست تجدیدنظر رای دادگاه را ارائه می‌دهد اما دادگاه عالی نیز جریمه اولیه را تائید می‌کند. به گزارش اقتصاد ایران آنلاین (eghtesadeiranonline.com) به نقل از آتلانتیک، در سال ۲۰۱۰ کرویل کتاب خاطراتش را منتشر کرد و مدعی شد که مدیران رده بالای بانک از فعالیت‌های تجاری او با خبر بوده‌اند و او در راستای اهداف مالی بانک قدم برداشته است.

خاطرات ژروم کرویل را انتشارات معتبر «فلاماریون» در فرانسه منتشر کرد

ژروم در معامله از ترفندی استفاده می‌کرد که ریسک مالی بالایی در برداشت؛ او در بانک Société Générale می‌توانست نقشه‌هایش را به خوبی اجرا کند. با بهره از اختلاف قیمت‌ها، سهام ارزانتر را می‌خرید و سهام گران را می‌فروخت. البته این داد و ستد در دو مکان متفاوت رخ می‌داد و در راستای فریبکاریش برای مدتی صبر می‌کرد تا اختلاف ارزش سهام‌ها صورت‌های مالی نادرست را جبران کند. ناگفته نماند که ژروم با هک کردن اطلاعات رایانه‌ها اختلاف ارزش مالی سهام را از چشم ناظران دور نگه می‌داشت. بانک نیز بطور عمدی یا سهوی به سود ناخالص توجهی نمی‌کرد و فقط به جریان مالی نظارت داشت.

«فرانک پارتونی» استاد حقوق دانشگاه سن دیگو در این مورد می‌گوید: « پرداخت چنین جریمه سنگینی در عمل غیرممکن به نظر می رسد. تنها جریمه واقعی که وجود دارد این است که ژروم به بیش از ۱۰۰ سال زندان محکوم شود. این جریمه مالی هنگفت نمایشی است و البته همیشه دادگاه‌ها مجبورند متخلفان را به پرداخت خسارت وارده محکوم کنند.» به گزارش اقتصاد ایران آنلاین، پارتونی اعتقاد دارد که: «جریمه هست اما بعد از مدتی توافقی انجام می‌شود تا افرادی مانند کرویل بخش عمده درآمد و سرمایه‌شان را برای جبران خسارت وارده پرداخت کنند. ژروم باید منتظر داستانی مانند افسانه سیسیفوس برای ادامه زندگیش باشد و تا آخر عمرش

«فرانک پارتونی» استاد حقوق دانشگاه سن دیگو در این مورد می‌گوید: « پرداخت چنین جریمه سنگینی در عمل غیرممکن به نظر می رسد. تنها جریمه واقعی که وجود دارد این است که ژروم به بیش از ۱۰۰ سال زندان محکوم شود. این جریمه مالی هنگفت نمایشی است و البته همیشه دادگاه‌ها مجبورند متخلفان را به پرداخت خسارت وارده محکوم کنند.»

هر روز سنگ بزرگی را به بالای تپه هل بدهد. سهامدارانی مانند کرویل که صاحب پست و مقام‌های بالا در بانک‌های بزرگ هستند باید به این نکته توجه داشته باشند که همیشه شمشیر داموکلس بالای سرشان آویزان است».

فرانک پارتونی در پاسخ به این پرسش که «چرا بانک‌های بزرگ از افرادی همچون ژروم کرویل رو دست می خورند؟» می گوید: «در دهه‌های اخیر این افراد با استفاده از استعدادشان راه‌های جدیدی برای کلاهبرداری پیدا می کنند و البته نباید امیدوار باشیم که در آینده چنین اتفاقاتی رخ ندهد.» به نظر پارتونی باید به دو مسئله مهم در مورد تجارت در عصر حاضر توجه داشته باشیم: اول اینکه اندازه و گستردگی بانک‌های بزرگ یکی از اصلی ترین عوامل این کلاهبرداری هاست؛ به این دلیل که هر چه اندازه یک شرکت یا بانک بزرگتر باشد نظارت درست بر تک تک افراد غیرممکن‌تر خواهد شد و در نتیجه افراد زیادی بدون شناخته شدن دست به فریبکاری و حقه بازی می زنند. در این جهان مدرن فکر می کنیم با تکنولوژی پیشرفته تر می توانیم بهتر بر کارکنان نظارت کنیم اما تکنولوژی نه تنها نظارت را باکیفیت‌تر نکرده است بلکه مشکل را نیز بزرگتر می‌کند. شاید کلاهبرداران بزرگ مانند ژروم کرویل بعد از مدتی به دام بیفتند ولی باید در نظر داشت که هزاران کلاهبردار کوچکتر هر سال میلیون ها دلار به جیب می زنند.

مسئله دیگری که از پیچیدگی دنیای تجارت نشئت می گیرد این است که مدیران بانک های بزرگ مجبورند برای اینکه به سودهای کلان دست پیدا کنند آزادی عمل زیادی به سهامداران و کارکنانشان بدهند. هیچ مدیری نمی خواهد تا افراد تحت کنترلش از ریسک مالی بترسند برعکس آنها دنبال کسانی هستند که توانای بالای در ریسک کردن داشته باشند. مدیران کاملا به این نکته واقفند که سهامدارانشان به خاطر معاملاتشان ضررهای هنگفتی وارد می کنند ولی در مجموع با ریسک مالی بالا، بیشتر اوقات می‌توانند سود بالایی برای بانکشان به دست آوردند.

فرانک پارتونی بر این عقیده است که به خاطر پیچیدگی های دنیای اقتصاد و همچنین فشارهای سیاسی نمی توان حتی با تحول اساسی در قوانین بازرگانی جلوی کلاهبرداری های بزرگ را گرفت. او می گوید اگر به مبارزات انتخاباتی اخیر ایالات متحده توجه کنیم هیچ کدام از رقبا برنامه ای برای بهتر کردن اوضاع آشفته شرکت های تجاری و بانک های بزرگ ندارند./اقتصاد ایران آنلاین