اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مكارم شیرازی: كوروش اگر می‌توانست شاه را نجات می‌داد



 

مكارم شیرازی: كوروش اگر می‌توانست شاه را نجات می‌داد

 

این مرجع تقلید تصریح كرد: حالا ما اینها را رها كنیم و دنبال كوروش كبیر بیفتیم، چقدر این كار نادرست است اگر كوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد، شاه هم به عنایت كوروش چسبید و به جایی نرسید، ما نباید این رنگ مذهبی انقلاب را كمرنگ كنیم، این اشتباه است.

فارس: یكی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینكه انقلاب را با بهره‌گیری از عاشوراها و جنگ تحمیلی را با رمز یازهرا (س) و یا مهدی (عج) پیروز شدیم، گفت: حالا ما اینها را رها كنیم و دنبال كوروش كبیر بیفتیم، اگر كوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد.

آیت‌الله ناصر مكارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در درس خارج خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) گفت: ما هرچه در برنامه‌های انقلاب داشتیم از نیروی مذهب بود و همانگونه كه عرض كردم جنگ با رمز یازهرا، یا مهدی و خواندن زیارت عاشورا در سنگرها و خواندن نماز شب، دعای كمیل و دعای ندبه همراه بود و اینها بود كه موجب شد كه جنگ را پیروز شدیم.

وی گفت: خود انقلاب اسلامی با عاشوراها و نیروی مذهب شروع شد و الان هم اگر دشمن به ما حمله نمی‌كند از همین نیرو می‌ترسد، می‌گوید اگر به این كشور حمله كند بسیجیان كفن‌پوش، سپاه آماده و ارتش با ایمان به میدان می‌آیند و پروایی هم از جان دادن ندارند.

این مرجع تقلید تصریح كرد: حالا ما اینها را رها كنیم و دنبال كوروش كبیر بیفتیم، چقدر این كار نادرست است اگر كوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد، شاه هم به عنایت كوروش چسبید و به جایی نرسید، ما نباید این رنگ مذهبی انقلاب را كمرنگ كنیم، این اشتباه است.

وی با اشاره به وضعیت فلسطین بیان داشت: فلسطین مادامی كه تكیه بر عربیت می‌كردند رژیم صهیونیستی پیش می‌آمد، ولی وقتی كه تكیه بر اسلام شد و از زمانی كه فرهنگ اسلام جایگزین شد كار به جایی رسید كه ضربت كاری را جمعیت حزب الله لبنان بر اساس اعتقادات مذهبی به صهیونیست‌ها وارد كرد.

آیت‌الله مكارم شیرازی ادامه داد: ما نباید تجربه‌های اشتباه دیگران را تكرار كنیم و به جای میهن اسلامی، میهن ایرانی بگوییم، ما به ایران اهمیت می‌دهیم كه كشور ما است ولی آن چیز كه انقلاب را به جود آورد و آن را در مقابل دشمن حفظ كرد، آن مسئله مذهب است و نباید این را كمرنگ كنیم.مومن بودن فقط با اسم و نام حاصل نمی‌شود، مومن كسی است كه مومنان و مسلمانان نسبت به جان و مال خود او را امین بدانند و او خیانتی در جان و مال مسلمین روا ندارند.

وی ادامه داد: برپایه این حدیث مسلمان نیز كسی است كه مسلمانان دیگر از دست و زبان او سالم باشند و نام مسلمان برخود گذاشتن، مسلمان ارثی و جغرافیایی بودن كافی نیست، ‌مسلمان واقعی كسی است كه مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند.

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با اشاره به معنای مهاجرین در این حدیث بیان داشت: تصور نشود كه مهاجرت بعد از فتح مكه خاتمه یافت، چرا كه مهاجر معنی وسیعی دارد كه تا آخر دنیا ادامه دارد و مهاجر كسی است كه از گناهان هجرت كرده و محرمات را ترك كند.

وی با اشاره به اینكه چند چیز بر مومن حرام است، افزود: ظلم كردن در حق مومن دیگر، خودداری از یاری كردن مومن دیگر در مشكلات، غیبت كردن و رها كردن مومن دیگر از چیزهایی است كه بر مومن حرام است.

این مرجع تقلید گفت: اگر حقیقت ایمان در جامعه بشری پیاده شود بسیاری از مشكلات از بین خواهد رفت، مشكل زمانی به وجود می‌آید كه تفكرات همه مادی شده و ایمان هم فقط به نماز و روزه و... خلاصه می‌شود و وقتی چنین شود مشكلات پشت سر هم بروز می‌كند، ولی در غیر این صورت اگر حقیقت اسلام پیاده شود مشكلات حل می‌شود.

وی افزود:‌ اگر مسلمانان ظلم نكنند، غیبت نكنند و در حوادث گوناگون دیگر مسلمانان را یاری رسانند بسیاری از مشكلات برطرف می‌شود.

آیت‌الله مكارم با اشاره به مسئله غیبت گفت: توجه داشته باشیم كه غیبت كردن درباره مسلمانان فقط حرام نیست، بلكه غیبت كردن درباره غیرمسلمان كه محارب نباشد نیز حرام است.

وی با بیان اینكه حتی غیبت بچه ممیز نیز جایز نیست،‌ بیان داشت: حرام بودن غیبت دایره بسیار وسیعی دارد و نباید خیال كنیم كه دایره غیبت محدود است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح كرد: بین ما مسئله احترام به افراد خیلی متزلزل شده است و برخی‌ها با اندك چیزی آبروی یكدیگر را می‌برند و با اندك چیزی به اصطلاح افشاگری می‌كنند و صحنه روزنامه‌ها را صحنه غیبت و تهمت كرده‌اند و گاهی هم اسم آن را عوض كرده و می‌گویند كه افشاگری می‌كنند.

این مرجع تقلید گفت: افشاگری كردن اگر نسبت به عیبت پنهان یك مسلمان باشد،‌ این افشاگری كردن همان غیبت است، اگر تهمت باشد و از غیبت هم بدتر است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان داشت: ایام دفاع مقدس را باید همه گرامی بداریم و هرسال این ایام باید تجلیل شود تا نسل‌های جدید بدانند كه چه زحماتی برای این نهال انقلاب كشیده شده است تا به درختی تنومند تبدیل شود.

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: باید نسل‌های جدید بدانند كه اگر خدای ناكرده در آینده مشكلی پیش آمد چه وظیفه‌ای بر عهده دارند، تجدید خاطرات دفاع مقدس فواید بسیاری دارد.

وی تاكید كرد: معتقدم پیروزی در دوران دفاع مقدس یك معجزه الهی بود، امروز بر همه ثابت شده است كه در جنگ تحمیلی همه دولت‌های نیرومند به یاری صدام برخاسته بودند و آخرین سلاح‌ها و امكانات را در اختیار او گذاشتند برای اینكه حكومت اسلامی ایران را نابود كنند.

این مرجع تقلید افزود: ما هم در زمانی بودیم كه همه چیز متلاشی شده بود و خاصیت انقلاب این است كه ویران می‌كند تا بر ویرانه‌ها بنای مفیدی بسازد، در آن زمان همه چیز متلاشی شده بود، نه ارتشی در كار بود و نه مشخص شده بود كه سلاح‌ها در دست چه كسی است.

وی بیان داشت: ما در آن شرایط در حد بسیار پایینی از امكانات بودیم، ولی لطف الهی شامل حال ما شد و امام خمینی (ره) از نیروی مذهب و مسئله فرهنگ شهادت بهره‌ برد و جمعیت را به صورت سیل‌آسا به سمت جبهه‌ها فرستاد و كمك‌های الهی هم شامل حال ما شد.

آیت‌الله مكارم شیرازی اظهار داشت: بعد از هشت سال بدون اینكه یك وجب از خاك ما دست دشمن باشد،‌ جنگ را پایان دادیم، باید این عنایت پروردگار را قدر بدانیم و بر ارواح شهیدان و ‌امام شهیدان درود بفرستیم و مقام جانبازان و آزادگان را گرامی داریم.

وی تاكید كرد: تاریخ گذشته دفاع مقدس را مرور كنیم اگر عنایت پروردگار نبود ما امروز در شرایط دیگری بودیم.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ما هرچه در برنامه‌های انقلاب داشتیم از نیروی مذهب بود و همانگونه كه عرض كردم جنگ با رمز یازهرا، یا مهدی و خواندن زیارت عاشورا در سنگرها و خواندن نماز شب، دعای كمیل و دعای ندبه همراه بود و اینها بود كه موجب شد كه جنگ را پیروز شدیم.

وی گفت: خود انقلاب اسلامی با عاشوراها و نیروی مذهب شروع شد و الان هم اگر دشمن به ما حمله نمی‌كند از همین نیرو می‌ترسد، می‌گوید اگر به این كشور حمله كند بسیجیان كفن‌پوش، سپاه آماده و ارتش با ایمان به میدان می‌آیند و پروایی هم از جان دادن ندارند.

این مرجع تقلید تصریح كرد: حالا ما اینها را رها كنیم و دنبال كوروش كبیر بیفتیم، چقدر این كار نادرست است اگر كوروش می‌توانست نجات دهد، شاه را نجات می‌داد، شاه هم به عنایت كوروش چسبید و به جایی نرسید، ما نباید این رنگ مذهبی انقلاب را كمرنگ كنیم، این اشتباه است.

وی با اشاره به وضعیت فلسطین بیان داشت: فلسطین مادامی كه تكیه بر عربیت می‌كردند رژیم صهیونیستی پیش می‌آمد، ولی وقتی كه تكیه بر اسلام شد و از زمانی كه فرهنگ اسلام جایگزین شد كار به جایی رسید كه ضربت كاری را جمعیت حزب الله لبنان بر اساس اعتقادات مذهبی به صهیونیست‌ها وارد كرد.

آیت‌الله مكارم شیرازی ادامه داد: ما نباید تجربه‌های اشتباه دیگران را تكرار كنیم و به جای میهن اسلامی، میهن ایرانی بگوییم، ما به ایران اهمیت می‌دهیم كه كشور ما است ولی آن چیز كه انقلاب را به جود آورد و آن را در مقابل دشمن حفظ كرد، آن مسئله مذهب است و نباید این را كمرنگ كنیم.

وی گفت: چه اشتباهات بزرگی می‌كنند، خداوند به همه ما هوشیاری كامل بدهد تا راه را از بیراهه بشناسیم، امیدواریم خداوند به لطف و كرمش این انقلاب را از همه آسیب‌ها حفظ كند و ملت ما برای سایر كشورهای اسلامی و مردم جهان الگوی باشد.


ویدیو مرتبط :
ایت الله العظمی مكارم شیرازی-دعوای سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شاه مازندران از اتهام محاربه نجات می یابد؟



 پرونده شاه مازندران که جنجالی‌ترین متهم خط خطی‌های تلگرامی است وارد مرحله تازه‌ای شد.

بازپرس دادسرای بابل با صدور عدم صلاحیت، پرونده را به دادسرای جویبار ارجاع داد.این اقدام در حالی صورت گرفت که دادستان بابل اصرار بر کیفرخواست محاربه با مجازات اعدام برای «محمود» معروف به شاه مازندران داشت و دادستان ساری چنین جرایمی را متناسب با اتهام افساد فی‌الارض نشناخته بود.

از این رو با توجه به اینکه پرونده شاه مازندران دیگر در زیر مجموعه دادستان بابل نیست به نظر می‌رسد این مرد مخوف از اتهام سنگین محاربه نجات یافته است و جرایمش در قالب آدم‌ربایی و رفتار خشن به همراه قدرت‌نمایی مجازی تحت رسیدگی قرار می‌گیرد.

بر اساس این پرونده، شاه مازندران بعد از انتشار فیلمی از رفتار خشن او در شبکه تلگرام که یکی از رقبایش را گروگان گرفته و شکنجه می‌داد تحت تعقیب گرفته شد.


محمود با اطلاع از تلاش پلیس برای بازداشت وی به تهران و کرج گریخت تا اینکه سرانجام بعد از یک هفته زندگی پنهانی وقتی به روستایی در بابل برگشت از سوی پلیس بازداشت شد.


این در حالی بود که دادستان بابل در مصاحبه با رسانه‌ها از صدور کیفرخواست محاربه خبر داده بود.در همین حال دادستان مرکز استان مازندران نیز در همان ایام مصاحبه‌هایی داشته و بدون اشاره به محارب بودن ، برخورد شدید قانونی را خواستار شده بود.

بلافاصله با بازداشت شاه مازندران تصاویر وی در رسانه‌های مختلف و در سطح گسترده انتشار یافت اما روز بعد از آن بود که بازپرس رسیدگی کننده به پرونده با اعلام اینکه اتهام رخ داده درباره این مرد قوی هیکل در جویبار رخ داده است با صدور عدم صلاحیت، رسیدگی به آن را به دادسرای جویبار ارجاع داد.

شاه مازندران در بازجویی‌ها عنوان داشته گروگانی که در فیلم هدف ضربات بدنه قمه قرار گرفته بود از رقبای وی بوده است.وی گفت: وقتی به همراه دوستانم از سفری در حال بازگشت به بابل بودم این مرد با تفنگ شکاری روبه‌رویم سبز شد و به سمت من شلیک کرد اما به خاطر گیر کردن گلوله زنده ماندم و بعد او را گرفته و به ویلایی در جویبار بردم و آن فیلم را تنها برای ترساندن رقبایم انتشار دادم و با مردم عادی کاری نداشته‌ام.


  اخبار  حوادث  - ایران