اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصر حادثه هوایی مالزی شناخته شد!



اخبار,اخبار بین الملل , حادثه هوایی مالزی

 

 اخبار بین الملل - بوئینگ مقصر حادثه هوایی مالزی شناخته شد

ماهاتیر محمد نخست وزیر اسبق مالزی ضمن دفاع از خطوط هوایی این کشور، شرکت بوئینگ را به دلیل ساخت تجهیزات ارتباطی که به سهولت قابل غیرفعال شدن هستند مقصر حادثه هوایی این کشور معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، وی از بوئینگ خواست در این مورد توضیح دهد که چگونه سیستم ردیابی و تجیهزات ارتباطی هواپیماهای ساخت این شرکت به سهولت قابل غیرفعال شدن هستند.
 
وی همچنین از عملکرد خطوط هوایی مالزی حمایت و از گروگان گیری 10 کارمند این خط هوایی در پکن انتقاد کرد.
 
ماهاتیر گفت: من از این بابت ناراحت هستم که آن ها (خانواده مسافران چینی) به نادرستی مالزی را مقصر می دانند در حالی که ناپدیدشدن هواپیما مربوط به سازندگان آن است.
 
خانواده مسافران خطوط هوایی مالزی پنجشنبه شب به مدت 10 ساعت مانع خروج 10 تن از کارکنان این شرکت هواپیمایی در یک هتل شهر پکن شدند.
 
یکی از کارکنان این خطوط هوایی نیز از ناحیه زانو مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
 
خانواده 153 مسافر چینی پرواز ام.اچ 370 مالزی که 17 اسفند حدود یکساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه کوالالامپور و در مسیر پکن ناپدید شد از عدم شفافیت مقامات مالزی در ارایه اطلاعات خشمگین هستند.
 
این هواپیما با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد و کارشناسان اعتقاد دارند مسیر پرواز به عمد به سمت جنوب اقیانوس هند تغییر داده شده و این هواپیما در این مکان سقوط کرده است.
 
تاکنونه اثری از این هواپیما بدست نیامده است.
 
ماهاتیر محمد اظهار تعجب کرده است که چگونه ممکن است با فناوری های پیچیده امروزی نتوان این هواپیما را ردیابی کرد.
 
نخست وزیر سابق مالزی تصریح کرد: شرکت آمریکایی بوئینگ این هواپیما را ساخته است. یا بویینگ از نظر فناوری در سطح پایینی قرار دارد و یا اینکه هواپیماهای این شرکت ایمن نیستند.
 
وی اعلام کرد تا زمانی که شرکت بوئینگ توضیحی در مورد غیرفعال شدن تجهیزات ارتباطی هواپیماهای این شرکت ندهد من از این هواپیماها استفاده نمی کنم.
 
وی همچنین از سکوت بوئینگ در قبال این حادثه هوایی انتقاد کرد و افزود آنها باید در جستجوی هواپیما باشند. شاید این نوع هواپیما نیاز به از رده خارج شدن داشته باشد.
 
نخست وزیر اسبق مالزی همچنین احتمال خودکشی خلبان را نامحتمل دانست و گفت که کمک خلبان و خدمه به وی چنین اجازه ای نمی دهند.
 
طولانی شدن مدت زمان ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 که 50 روز از آن می گذرد و تاکنون اثری از آن بدست نیامده است تاثیرات منفی اقتصادی بر خطوط هوایی مالزی داشته است و این کشور نیز همچنان در تیررس انتقادات داخلی و خارجی قرار دارد.

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
بالاخره بعد از 10 روز مقصر سیل شناخته شد - طنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات حادثه‌ای که به مرگ داماد انجامید/ راننده تریلر مقصر شناخته شد+ عکس



عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد
جزئیات حادثه‌ای که به مرگ داماد انجامید/ راننده تریلر مقصر شناخته شد+ عکس

شب گذشته واژگونی تریلر حمل زباله بر روی کاروان عروس در بزرگراه شهید یاسینی به مرگ مغزی داماد انجامید.

سرهنگ جمال بذرافشان جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس جزئیات این حادثه را بیان کرد.

وی گفت: ساعت 23:10 شب گذشته در بزرگراه شهید یاسینی کاروان عروسی به سمت جنوب با سرعت کم در حال حرکت بود. که ناگهان یک دستگاه تریلر حمل زباله از بزرگراه زین‌الدین وارد شهید یاسینی می‌شود.

بذرافشان ادامه داد: در این هنگام تریلر حمل زباله به علت اینکه سرعت بالایی داشته برای اینکه با کاروان عروس برخورد نکند به سمت چپ منحرف ‌شد.

وی افزود: تریلر بعد از انحراف به چپ با جدول کنار بزرگراه برخورد کرد و این برخورد سبب جدا شدن یدک بار این تریلر ‌شد.

جانشین رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در این لحظه تریلر بر روی خودروی عروس و داماد واژگون ‌شد گفت: متأسفانه در این سانحه عده‌ای مجروح شدند و داماد با مرگ مغزی روبه‌رو ‌شد.

وی مقصر این حادثه را راننده تریلر عنوان کرد که به علت سرعت بالا نتوانسته است خودرو را کنترل کند.
 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

 

عکس  تصادف تریلر وخودروی عروس و داماد

فارس