اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصر حادثه مرگبار مسجد‌الحرام مشخص شد


در پی حادثه خونین سقوط جرثقیل در مکه مکرمه،‌ پادشاه عربستان دستور مجازات شرکت گروه بن لادن را صادر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در پی حادثه مرگبار سقوط جرثقیل در مکه،‌ شاه عربستان دستور مجازات شرکت پیمانکار توسعه مسجد الحرام را صادر کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: بنابراعلام خبرگزاری رسمی سعودی،‌گروه بن لادن از مناقصات و طرح های جدید دولتی کنار گذاشته خواهد شد و اعضای هیئت مدیره آن تا پایان پیگردهای قضایی علیه این شرکت ممنوع الخروج خواهند شد.

همچنین این شرکت تا اطلاع ثانوی حق انجام هیچ فعالیت تجاری را نخواهد داشت.

شرکت گروه بن لادن متعلق به خانواده اسامه بن لادن،‌ رهبر پیشین القاعده،‌ است.

بر اساس اعلام دفتر پادشاهی عربستان، ریاض به مجروحان این حادثه  و خانواده‌های شهدای این حادثه یک میلیون ریال سعودی غرامت پرداخت خواهد شد.

این دفتر همچنین وجود انگیزه‌های جنایی در این حادثه را رد کرده و عامل حادثه را وزش باد شدید و قرار گرفتن جرثقل در وضعیت نامناسب و برخلاف معیارهای استاندارد برای نصب آن اعلام کرده است.

سانحه مرگبار سقوط یک بالابر در مکه که جمعه رخ داد، دست کم 111 نفر از حجاج از جمله 11 زائر ایرانی جان باختند. همچنین در این سانحه 390 نفر مجروح شدند. ملیت دیگر قربانیان مصری، هندی و پاکستانی گزارش شده است.


ویدیو مرتبط :
سقوط مرگبار جرثقیل در مسجد الحرام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقصر حادثه مرگبار خیابان جمهوری مشخص شد



اخبار,اخباراجتماعی  ,آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری

آتش‌نشانی در تلفات آتش‌سوزی مرگبار خیابان جمهوری که در آن دو زن قربانی سرنوشت غمباری شدند، مقصر بود.

در رأی دادگاه، نداشتن مهارت کافی کاربر در استفاده از نردبان بالابر علت حادثه شناخته شده است. 

 

عضو شورای شهر تهران از مقصر شناخته شدن سازمان آتش‌نشانی در حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری خبر داد.

 

در جریان بررسی لایحه به‌روز رسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی، خدمات ایمنی و ارتقای سطح آموزش در این سازمان، فاطمه دانشور، عضو کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه بر اساس رأی دادگاه در خصوص پرونده قربانیان آتش‌سوزی خیابان جمهوری، آتش‌نشانی مقصر شناخته شد ، گفت: نداشتن مهارت کافی کاربر، دلیل این مقصر شناخته شدن سازمان آتش‌نشانی بود. 

 

بنا بر گزارش شوک، ساعت 11 و 33 دقیقه صبح 29 دی ماه سال 92 طبقه پنجم ساختمان شماره 117 تولید پوشاک در خیابان جمهوری به دلیل اتصال سیم‌های برق در شعله‌های آتش سوخت.  در این حادثه دلخراش دو زن کارگر که در این تولیدی فعالیت می‌کردند به دلیل آتش‌سوزی از پنجره‌های طبقه پنجم این ساختمان آویزان شده بودند که به دلیل ناتوانی در استقرار مستحکم خود و بازنشدن نردبان آتش‌نشانی به پایین پرتاب شده و جان خود را از دست دادند. 

 

شاهدان حادثه می‌گفتند کمبود امکانات آتش‌نشانی و بازنشدن نردبان باعث مرگ آذر حق نظری و شیرین فروتنی – 60 و 42 ساله- شده است.  با بروز این اتفاق وحشتناک خانواده‌های دو زن نگون‌بخت که در آتش‌سوزی ساختمان 117 خیابان جمهوری سقوط مرگباری داشتند از آتش‌نشانی و صاحب کارگاه تولیدی شکایت کردند.

اخبار اجتماعی  - ایران