اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصد جدید گردشگران جهان کجاست؟


گروهی از جهانگردان که توانستند با پرداخت هر نفر ۳۰۰۰ دلار در سفری پنج ساعته رویای خود را برای سفر به قطب جنوب محقق کنند از تجربه سفر خود به این منطقه شگفت‌انگیز سخن می‌گویند.

خبرگزاری ایسنا: گروهی از جهانگردان که توانستند با پرداخت هر نفر ۳۰۰۰ دلار در سفری پنج ساعته رویای خود را برای سفر به قطب جنوب محقق کنند از تجربه سفر خود به این منطقه شگفت‌انگیز سخن می‌گویند.

به گزارش ایسنا  به نقل از ریلکس نیوز، این جهانگردان در سفری کوتاه که تنها پنج ساعت به طول انجامید با هواپیما به قطب جنوب رسیدند و در میان یخچال‌های طبیعی قطب قدم زدند و بدین ترتیب رویای سفر به قطب جنوب به عنوان یک مقصد توریستی جدید برای آنها محقق شد.

«جان ریس»، 81 ساله که همراه همسر 73 ساله‌اش به این سفر رفته گفت: سفر به قطب جنوب رویای من و همسرم بود.

وی افزود: دو سال پیش برای سفر به قطب جنوب ثبت‌نام کردیم که به دلیل استقبال زیاد نتوانستیم در این سفر شرکت کنیم اما نام ما در فهرست انتظار قرار گرفت و امسال از ابتدای سال اقدام به ثبت نام کردیم و بالاخره موفق شدیم به قطب برویم.

جهانگردان در این سفر از جزیره «کینگ جورج» واقع در مجمع الجزایر «شت‌لند جنوبی» دیدن کردند. آنها همچنین از دهکده کوچک «وییالاس استریاس»، متعلق به خاک شیلی که تنها 64 نفر سکنه دارد بازدید کردند. در اطراف این دهکده که به شهر ستارگان مشهور است همچنین کلونی‌های پنگوئن‌ها زندگی می‌کنند. قطب جنوب سالانه بیش از 30 هزار جهانگرد را می‌پذیرد و این سفرها معمولا در ماه نوامبر تا مارس که مشکلی برای فرود هواپیما روی دریای یخ زده وجود ندارد، انجام می‌گیرد.

«نیکولاس پالسن»، قائم مقام مدیر بازرگانی هواپیمای شیلی که ارائه دهنده پروازهای داخلی و خارجی است می‌گوید: صنعت جهانگردی قطب جنوب سالانه سه درصد افزایش می‌یابد که بیشتر بازدیدکنندگان آن را جهانگردانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، چین،‌ روسیه و برزیل تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از آنجا که تغییرات جوی قطب جنوب را تهدید می‌کند، رشد توریسم در این منطقه سبب آشنایی بیشتر مردم با این منطقه ارزشمند و حیاتی شده و افراد بیشتری برای نجات آن ابراز علاقه می‌کنند.


ویدیو مرتبط :
چرا سن پترزبورگ یک مقصد عالی برای گردشگران جهان است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقصد نخست گردشگران مسلمان در جهان


یک موسسه گردشگری سنگاپور، مالزی را نخستین مقصد گردشگران مسلمان در سال 2014 میلادی اعلام کرد و اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان در رتبه ششم این رتبه بندی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا:  یک موسسه گردشگری سنگاپور، مالزی را نخستین مقصد گردشگران مسلمان در سال 2014 میلادی اعلام کرد و اندونزی پرجمعیت ترین کشور اسلامی جهان در رتبه ششم این رتبه بندی قرار گرفت.

 گزارشی که روز چهارشنبه در سنگاپور منتشر شد، نشان می دهد مالزی، ترکیه، امارات، عربستان، قطر و اندونزی به ترتیب مهمترین مقاصد گردشگری مسلمانان در سال گذشته میلادی به دلیل امکانات درنظرگرفته شده حلال بوده اند.

گردشگری اسلامی در مالزی به رغم دو حادثه ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 و سقوط پرواز ام.اچ 17 در سال گذشته میلادی رشد داشته است و پنج میلیون و 900 هزار مسلمان از این کشور دیدن کردند. این در حالی است که سال 2013 میلادی پنج میلیون و 700 هزار گردشگر مسلمان به مالزی سفر کردند.

تاکنون آمار رسمی از تعداد گردشگرانی که در سال 2014 از مالزی دیدن کردند منتشر نشده است، اما پیش بینی شده است این رقم بیش از 26 میلیون گردشگر باشد. سهم گردشگران ایرانی از سفر به مالزی طی سال های گذشته حدود 80 هزار نفر بوده است.

در این گزارش که شبکه خبری آسیا وابسته به سنگاپور آن را منعکس کرد، حضور و دسترسی به رستوران حلال با مواد غذایی منطبق با موازین اسلامی، ارائه نمازخانه در فرودگاه ها، مراکز خرید و هتل ها برای این منظور مدنظر قرار گرفته است.

مالزی با توجه به متغیرها و شاخص های جهانی مدنظر مسلمانان برای سفر 83.3 امتیاز کسب کرد که بالاترین بود و پس از آن ترکیه 73.8 امتیاز، امارات متحده عربی 72.1 امتیاز، عربستان سعودی 71.3 امتیاز، قطر 68.2 امتیاز و اندونزی 67.5 امتیاز گرفتند.

فیضل بهارالدین رییس این مرکز مطالعات گردشگری سنگاپور، گفت که مالزی همچنان بالاترین انتخاب برای مسافران مسلمان به منظور سفر است، چون خانواده ها آن را مورد پسند قرار می دهند.

در تحقیق سال 2013 این موسسه، مالزی، امارات متحده عربی، ترکیه، اندونزی، عربستان سعودی، سنگاپور، مراکش، اردن، قطر و تونس 10 کشور نخست مقصد گردشگران جهان اسلام بودند.

بررسی ها نشان می دهد کشورهای غیراسلامی گام هایی برای به دست آوردن سهمی از بازار سفر مسلمانان برداشته اند. تخمین زده می شود ارزش گردشگری اسلامی در جهان در سال 2014 میلادی 145 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود تا سال 2020 میلادی این میزان به 200 میلیارد دلار برسد.

در میان کشورهای غیر اسلامی به عنوان مقصد گردشگری مسلمانان، تایلند، سنگاپور، تایوان و ژاپن نیز بالاترین رتبه را در سال 2014 کسب کرده اند.