اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصد بعدی داعش برای حملات تروریستی


گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری تهدید کرد که هدف بعدی حملات این گروه آلمان است.

خبرگزاری میزان: گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری بر روی اینترنت تهدید کرد که حملاتی مشابه حملات تروریستی بروکسل پایتخت بلژیک در آلمان اجرا می کند.

در این بیانیه آمده است که دفاتر صدر اعظم آلمان و فرودگاه شهر بُن از جمله اهداف داعش هستند.

مقصد بعدی

پلیس فدرال آلمان همزمان با انتشار این تصویر اعلام کرد: افرادی که دارای گذرنامه آلمانی بوده و از سوریه و عراق باز می گردند تحت مراقبت قرار می گیرند.

سخنگوی پلیس آلمان افزود که با این وجود سطح تدابیر امنیتی بالا نمی رود.


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف بعدی گروهک تروریستی داعش کجاست؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گروهک تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - طائب: هدف بعدی داعش ترکیه و اردن است

یک کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی با تاکید بر این که هدف بعدی داعش کشور ترکیه و اردن است افزود: امروز کشورهای حامی داعش به هراس افتاده اند به عنوان مثال کشور عربستان که تمام مخارج و هزینه های داعش را پرداخت می کند برای حفظ چهره خود اعلام آماده باش کرده است.

حجت الاسلام مهدی طائب در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات گروهک تروریستی داعش با اشاره به اینکه ماهیت داعش را آمریکا و اسرائیل تشکیل می دهد افزود: این وقایع یک فتنه است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه صهیونیست ها برای جلوگیری از حرکت عظیم انقلاب اسلامی که خود را در چهره بیداری اسلامی نمایان کرده است،درمانده شده اند افزود:هدف آنها رویگردانی ملت ها از این حرکت است که تنها راه آن ها دعواهای فرقه ای و تفرقه میان شیعه و سنی است.

طائب با اشاره به اینکه موفقیت داعش مبنی بر این است که کسی متوجه ارتباط آن ها با آمریکا و اسراییل نشود لذا به سرعت رنگ عوض می کنند گفت: ابتدا شعارشان دولت اسلامی عراق و شام بود که مطرح شد که چنین جنبشی چرا باید در عراق و شام محصور بشود لذا گفتند ما به دنبال خلافت اسلامی هستیم و دولت اسلامی را اعلام کردند.

وی با تاکید بر این که هدف بعدی آنها کشور ترکیه و اردن است افزود:امروز کشورهای حامی داعش به هراس افتاده اند به عنوان مثال کشور عربستان که تمام مخارج و هزینه های داعش را پرداخت می کند برای حفظ چهره خود اعلام آماده باش کرده است.

طائب در پاسخ به این سوال که گروهک داعش نام خود را به حکومت اسلامی تغییر داده اما در چند روز اخیر دیده شده که مساجد و اماکن مذهبی عراق در حال تخریب توسط داعش است،گفت:اعتقاد ما این است که اینها دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند لذا اسلامی را به نمایش می گذارند که کسی به سمت آن سوق پیدا نکند.

این کارشناسی سیاسی افزود:با دقت بر تصاویر تخریب بارگاه حضرت یونس(ع) مشاهده می کنید که با گلوله در حال تخریب مضجع شریف هستند،زمانی که می توان با چند ضربه از ابزار آلات ساختمانی این کار را انجام دهند چرا با گلوله ای که هزینه آن هم زیاد است این کار را انجام می دهند پس مشخص می شود محدودیت مالی ندارند.
اخبار سیاست خارجی - مهر