اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقصد برترین های کنکور کجاست؟


مقصد اصلی رتبه های برتر آزمون سراسری امسال نیز همانند سال های گذشته دانشگاه های شهر تهران به خصوص دانشگاه تهران است.

خبرگزاری مهر: مقصد اصلی رتبه های برتر آزمون سراسری امسال نیز همانند سال های گذشته دانشگاه های شهر تهران به خصوص دانشگاه تهران است.

نفرات برتر آزمون سراسری امسال روز گذشته معرفی شدند و از روز دوشنبه ۵ مردادماه فرصت انتخاب رشته برای آنها و سایر مجازین فراهم می شود که طبق مصاحبه خبرگزاری مهر با این افراد مقصد اصلی بیشتر رتبه های برتر آزمون، سراسری دانشگاه تهران است.

در آزمون سراسری سال ۹۴ تعداد ۸۷۸ هزار و ۷۴ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۹۳ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد بودند.

در مجموع تعداد ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند.


ویدیو مرتبط :
مهندس دربندی|آموزش کنکور|کنکور|مشاوره کنکور|برترین معلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه شریف از نگاه برترین های کنکور





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پرطرفدارترین رشته های دانشگاه شریف از نگاه برترین های کنکور

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: از 100 نفر اول کنکور 95 نفر آنها امسال دانشگاه شریف را انتخاب کردند که از این تعداد 80 درصد را پسران و 20 درصد را دختران تشکیل می دهند.

سید قاسم میرعمادی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: امسال 959 دانشجوی کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرش شدند که 29 درصد آنها را دختران و 71 درصد را پسران تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: 80 درصد دانشجویان پسر رشته مهندسی مکانیک، عمران و نفت را انتخاب کردند در رشته شیمی هم تعداد دختران دانشجو 2برابر پسران دانشجو است و رشته شیمی بیشتر توسط دانشجویان دختر انتخاب شده است.

 معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف درباره اینکه 100 نفر اول کنکور که امسال 95 نفر آنان دانشگاه شریف را انتخاب کردند، چه رشته هایی را انتخاب کرده اند، گفت: عمدتا این دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک، عمران، برق، کامپیوتر و IT را انتخاب می کنند.

 وی با بیان اینکه المپیادی های فنی مهندسی معمولا دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، ادامه داد: امسال 49 نفر از المپیادی‌ها دانشگاه شریف را انتخاب کردند، سال گذشته هم از 45 نفر المپیادی فنی مهندسی، 44 نفر این دانشگاه را انتخاب کردند و تنها یک نفر دانشگاه امیرکبیر انتخاب کرد و آن‌هم به این دلیل بود که دانشگاه شریف رشته مهندسی پلیمر را نداشت./مهر