اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقدار بنزین ۱۰۰ تومانی باقی مانده در كارت ها اعلام شد



 

مقدار بنزین ۱۰۰ تومانی باقی مانده در كارت ها اعلام شد

 

معاون وزیر نفت با تاكید بر اینكه شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به هیچ ارگان دولتی بنزین ۱۰۰ تومانی نمی دهد، حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در كارت های سوخت را ۱۲۵ میلیون لیتر اعلام كرد.

علیرضا ضیغمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر این كه هیچ ارگان و نهاد دولتی بنزین ۱۰۰ و ۴۰۰ تومانی دریافت نمی كند، گفت: ارگان های دولتی تنها می توانند بنزین ۷۰۰ تومانی دریافت كنند.

به گفته وی، ارگان هایی هم كه كارت سوخت بنزین ۴۰۰ تومانی دریافت می كنند، به ازای هر لیتر آن باید ۳۰۰ تومان نیز بپردازند كه البته دریافت سوخت به این شیوه بسیار كم شده است و اكثر ارگان ها دولتی سوخت را با نرخ آزاد دریافت می كنند.

وی با اشاره به این كه طبق قانون ارگان ها و نهادهای دولتی باید بنزین را ۷۰۰ تومان خریداری كنند، تاكید كرد: هیچ ارگانی وجود ندارد كه بنزین را زیر ۷۰۰ تومان دریافت كند.

مدیر عامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این كه ذخیره بنزین ۱۰۰ تومانی نتیجه شارژ كارت های سوخت قبل از افزایش قیمت بنزین است، تصریح كرد: بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برای هیچ فرد و ارگانی شارژ نشده است؛ ضمن این كه شارژ كارت های سوخت طبق سهمیه اعلام شده خواهد بود.

ضیغمی، حجم بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره در كارتهای سوخت را حدود ۱۲۵میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان كرد كه ذخیره بنزین یارانه ای همچنان قابل استفاده است و محدودیت زمانی برای مصرف آن در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یكی از جایگاه دارن عرضه سوخت اعلام كرده بود كه یكی از دلایل تمام نشدن بنزین ۱۰۰ تومانی بعد از ۱۲ ماه از افزایش قیمت بنزین، وجود كارت های موقت پنج تا شش هزار لیتری در دست برخی از ارگان ها و نهادهای دولتی است كه هنوز استفاده از آن ها قانونی محسوب می شود.

در حال حاضر میانگین مصرف روزانه بنزین ۱۰۰ تومانی ۲.۵ درصد مصرف روزانه كل كشور (معادل ۱.۵ میلیون لیتر در روز) است..... /  خبرگزارى ایسنا



ویدیو مرتبط :
اختصاص وام 30 میلیون تومانی به همه پروژه های باقی مانده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان: یك میلیارد لیتر بنزین در كارت سوخت خودروها باقی مانده است



 

واکنش به سخنان احمدی نژاد درباره مجلس

 

تهران - رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به باقی مانده یك میلیارد لیتر بنزین در كارت سوخت خودروها گفت: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها بنزین ذخیره شده در كارت سوخت ها از بین نمی رود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، 'محمد رویانیان' افزود: در زمان اجرای این قانون سهمیه بنزین كسانی كه تاكنون از آن استفاده نكرده اند محفوظ می ماند.

وی در خصوص میزان بنزین ذخیره شده در كارت های سوخت موجود در كشور، تصریح كرد: در حال حاضر كمتر از یك میلیارد لیتر بنزین در كارت های سوخت وجود دارد كه البته این مقدار روند نزولی گرفته و هر روز از میزان آن كاسته می شود.

مشاور رییس جمهور و رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور افزود: هنوز زمان دقیق اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها اعلام نشده و دولت قطعا این قانون را در نیمه دوم سال اجرا خواهد كرد.

رویانیان همه ی اخبار منتشر شده در خصوص قیمت بنزین در زمان اجرای قانون هدفمندكردن یارانه ها را بر پایه حدس و گمان دانست و اظهار داشت: در حال حاضر هفته ای دو جلسه با حضور رییس جمهور تشكیل و سناریوهای نهایی مورد بررسی قرار می گیرد اما هنوز هیچ تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده است.

وی تصریح كرد: زمان دقیق اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برعهده رییس جمهور است و ایشان زمان اجرای آن را اعلام می كند...../تحلیل:ایرنا