اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقتدا صدر: داعش انتقام ابوبکر البغدادی را گرفت



اخبار,اخبار بین الملل,داعش


 اخبار بین الملل -   مقتدا صدر: داعش انتقام ابوبکر البغدادی را گرفت

مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق بر این باور است که حمله کنندگان به نشریه شارلی ابدو فرانسه این کار را به خاطر کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم (ص) انجام ندادند بلکه این اقدام با هدف انتقام از ترسیم کاریکاتور ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده آنان صورت گرفت.

مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق بر این باور است که حمله کنندگان به نشریه شارلی ابدو فرانسه این کار را به خاطر کاریکاتور موهن به پیامبر اکرم (ص) انجام ندادند بلکه این اقدام با هدف انتقام از ترسیم کاریکاتور ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده آنان صورت گرفت.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سی ان ان مقتدا صدر در صفحات اجتماعی خود تصریح کرد: اهانت به رسول اکرم (ص) در اروپا و بر اساس تقابل کهنه برخی اسلامگرایان با مسیحیان سابقه ای طولانی دارد و می توان گفت این اهانت ها اولین پدیده تخاصم های دینی از این دست در اروپا بود اما در کمال تعجب مشاهده می کنیم که حمله به نشریه موهن فرانسوی نه به دلیل توهین به پیامبر گرامی اسلام بلکه به علت انتشار کاریکاتور خلیفه خودخوانده داعش ابوبکر البغدادی رخ داد. داعشی ها برای ابوبکر البغدادی اقدام به حمله کردند نه برای رسول اسلام. آنها برای خلیفه خود به پا خواستند همانطور که قرن ها پیش سر نواده پیامبر اکرم، امام حسین (ع) را بریدند.

مقتدا صدر همچنین خواستار این شد که نظم قاطعی در کشورهایی اتخاذ شود که مهاجران مسلمان از آنها خارج می شود ، به ویژه اینکه بیشتر آنها مخالفان دولت هایشان نیستند و از ظلم و ستم آن ها فرار نکرده اند.

وی بر ضرورت گفتگو بین ادیان تاکید کرد به گونه ای که از تندروی تندروها بهره برداری نشود بلکه تندروها از فضای باز موجود اروپا استفاده کنند زیرا بدترین چیز برای تندروها بسته نگه داشتن آنهاست.

رهبر جریان صدر همچنین از دولت فرانسه به علت «وضع قوانین اسلام ستیزانه و در راس آنها ممنوعیت حجاب» انتقاد کرد و این قوانین را اشتباه خواند.


  اخبار بین الملل  -  جام جم


ویدیو مرتبط :
""ابوبکر البغدادی"" سرکرده داعش فلج شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصرف سرزمینی به وسعت اردن بدست داعش/چرا ابوبکر البغدادی چهره ی خود را به رسانه ها نشان نمی دهد؟



اخبار,اخبار بین الملل ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - تصرف سرزمینی به وسعت اردن بدست داعش/چرا ابوبکر البغدادی چهره ی خود را به رسانه ها نشان نمی دهد؟

بعد از اسامه بن‌لادن نوبت به "ابوبکر بغدادی" رسیده است: روحانی، امام جماعت، تروریست و آدمکش کارآزموده‌ای که ظاهراً در سیاست‌ورزی هم بی‌استعداد نیست.

نشریه فرانسوی نوول ابزرواتور نوشت: بعد از اسامه بن‌لادن نوبت به "ابوبکر بغدادی" رسیده است: روحانی، امام جماعت، تروریست و آدمکش کارآزموده‌ای که ظاهراً در سیاست‌ورزی هم بی‌استعداد نیست.

به گزارش «انتخاب»، زمانی اسامه بن‌لادن، در رؤیای تأسیس خلافت اسلامی، پیش‌بینی کرده بود که نبرد نهایی در راه شکل‌گیری این خلافت، در منطقۀ شام رخ خواهد داد. گویی اینک ابوبکر بغدادی ٤٣ ساله در حال تحقق دادن به رؤیای سلف خود است. او سرزمینی را تقریباً به وسعت کشور اردن، با شش میلیون جمعیت، به ضرب کشتار، آدم‌دزدی، باج‌گیری و وحشت‌افکنی تصرف کرده است.

لشکر او در راه بغداد، چهارهزار مسلسل سنگین و شش هلی‌کوپتر آمریکایی "بلک‌هاوک" غنیمت گرفته است. علاوه بر اینها مبلغ ٤٣٠ میلیون دلار پول نقد هم از بانک مرکزی موصل دزدیده است.
 
 نیروهای داعش خط مرزی میان عراق و سوریه را که حاصل قرارداد معروف "سایکس- پیکو"  است به مسخره گرفته‌اند. این قرارداد که در سال ١٩١٦ میان بریتانیا و فرانسه امضا شد، خطوط مرزی جدید منطقه را بر روی ویرانه‌های امپراطوری عثمانی ترسیم می کرد.
 
بغدادی که نخست‌وزیر عراق، نوری مالکی را "صفوی کینه‌جو" نامیده، خود لقب "الشبح" (شبح، یا روح) گرفته است. او بر خلاف بن‌لادن، رو نشان نمی‌دهد تا شاید به عمد، چهره‌ای مرموز و افسانه‌ای از خود بسازد. به جز یکی دو عکس که در رسانه‌ها دیده می‌شود، اطلاعات زیادی در بارۀ بغدادی در دست نیست.
 
گفته می‌شود ابوبکر بغدادی که سازمان آمریکایی "اف.بی.آی" برای سرش ده میلیون دلار جایزه تعیین کرده، در دانشگاه اسلامی بغداد درس خوانده و در مسجدی به نام "احمدبن حنبل" واقع در استان "دیاله"، امام جماعت بوده است. او نخستین عملیات مسلحانۀ خود را پس از سقوط صدام حسین، علیه نیروهای آمریکایی به اجرا گذاشته است.
 
بعد از سال ٢٠٠٣، بشار اسد که مایل نبود آمریکا در عراق و در همسایگی سوریه مستقر شود، به طور غیرمستقیم به تروریست‌های عراق کمک می‌کرد تا علیه نیروهای آمریکایی بجنگند. او از جمله، نیروهای "جهادی" را با کامیون به داخل خاک عراق می‌فرستاد. در آنجا، ابوبکر بغدادی این افراد را سازمان می‌داد و به میدان جنگ اعزام می‌کرد.
 
در همین سال‌ها بود که فیلم‌هایی از اجساد تکه و پارۀ شده یا سوختۀ سربازهای آمریکایی در فلوجه منتشر شد.

به نظر می‌رسد که ابوبکر بغدادی از همان آغاز بر اهمیت "وحشت‌افکنی" واقف بوده و کاملاً  آگاهانه تلاش کرده تا تصویری بسیار خشن و هول‌انگیز از خود و پیروانش ارائه دهد.

در سال‌های نخست دوران پس از صدام حسین، بغدادی مرید ابومصعب زرقاوی بود که به عنوان یکی از بی‌رحم‌ترین و خونخوارترین تروریست‌های منطقه شناخته شده بود. بغدادی درعین حال به ایمن ظواهری، نفر دوم سازمان القاعده هم اقتدا می‌کرد.
اخبار بین الملل - انتخاب