اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقایسه گران‌ترین ون‌های بازار+تصاویر



اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

اخبار اقتصادی - مقایسه گران‌ترین ون‌های بازار+تصاویر

باید در خیابان یکی از آنها را دیده باشید. خودروهایی خاص که از نظر قدرت، کیفیت و قیمت یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر هستند. مسافربرهای حرفه‌ای که بین خودشان اختلاف‌های حل نشده بسیاری دارند. این دو همین الان در بازار ایران حضور دارند.

امروز قرار نیست بگوییم این بهتر است یا آن. اصلاً قرار نیست مقایسه‌ای در کار باشد. فقط داریم بررسی‌اشان می‌کنیم. بررسی دو خودرو. دو ون. دو آسیایی. یکی کره‌ای، دیگری ژاپنی. یکی قوی ولی بی‌امکانات دیگری پرآپشن ولی نه‌چندان قوی. یکی هیوندای دیگری تویوتا. تنها شباهتشان، اندازه‌اشان است. در اینکه می‌شود یک ایل سوارشان شوند، با هم شبیه هستند. این خودروها در اینکه مشتری عادی ندارند، با هم شبیه هستند. در اینکه اصلاً نمی‌شود با آن‌ها کارهای معمولی کرد، با هم شبیه هستند.

 

هیوندای H1؛ ون هزارچهره
بازار ایران مفتخر به حضور یکی از مدرن‌ترین ون‌های دنیاست. هیوندای آنچه در ایران با نام H1 عرضه می‌کند را در بازارهای دیگر با اسامی چون Startex، iLoad، H200، iMax و i800 به فروش می‌رساند. کاری به اسم‌گذاری‌اش نداریم. مهم این است که خودِ بچه تغییری نکرده. یکی از معدود تولیدات هیوندای که هم‌زمان در اندونزی، ترکیه، مصر و چین تولید می‌شود. اشتباه نکنید H1 خودروی تازه‌واردی نیست.

 

هیوندای نسل اول آن را از سال 1997 روی خط تولید می‌برد. اکنون شاهد نسل دومی هستیم که از 2007 به بعد روی کار آمده است. این خودرو بارها جایزه بهترین ون سال و MPV برتر را از آن خود کرده است. در برخی از بازارها می‌شود این هیوندای را با نمایشگر 7 اینچی LCD و پخش دی‌وی‌دی هم پیدا کرد. البته نه در بازار ایران. شاید حجم موتورش 2.4 لیتر باشد ولی به دلیل اینکه سیستم پاشش سوخت آن از سوی بوش آلمان طراحی شده، بازده‌اش بد نیست. این پیشرانه را قبلاً روی مدل‌های قدیمی سوناتا دیده بودیم.

 

ون فوق یکی از رکوردداران میزان گارانتی در دنیا است. با 5 سال یا 300 هزار کیلومتر رقیبی ندارد. البته این اتفاق در همان «برخی کشورها» می‌افتد.

 

امکانات هیوندای H1
انصاف داشته باشید. از این خودرو توقع امکانات سوناتا یا سانتافه بی‌منطقی است. آن مدلی که در ایران توسط آسان موتور عرضه می‌شود چنین چیزهایی رویش دارد: جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک، که یکی از نرم‌ترین‌ها در کلاس ون‌های سایز بزرگ است. اگرچه به نظر نمی‌رسد ولی با رینگ‌های 16 اینچی راهی بازار می‌شود. یادتان باشد در سایت رسمی هیوندای این خودرو با تایرهای هانکوک ثبت شده است.

 

با سیستم تعلیق مک‌فرسون در جلو و عقب شاید خیلی نرم نباشد ولی حداقل پایدار است. با سه ردیف صندلی که با آرایش (3+3+2) چیده شده‌اند، در کل ظرفیت 8 نفر را دارد اما در کل فقط دو کیسه هوا مخصوص راننده و سرنشین برایش تعبیه شده. می‌گویند مثل ون‌های دلیکا سیستم تهویه هوا در جلو و عقب به صورت مستقل دارد ولی باید دید راننده به منظور کاهش مصرف سوخت، عقبی‌ها را قطع می‌‌کند یا نه. تعجب نکنید اگر روی همه مدل‌های این خودرو سنسور پارک دنده عقب به صورت استاندارد نصب شده باشد. پارک کردن با چنین مدل‌هایی مرگ‌بار است. سیستم صوتی‌اش شامل 4 اسپیکر و پخش سی‌دی و MP3 می‌شود.

 

یادتان باشد صندلی‌های  این هیوندای در بازار ایران پارچه‌ای هستند. این صندلی‌ها از ردیف دوم به بعد با قابلیت تاشو خواهند بود. در ضمن همه صندلی‌ها بایستی کمربندی ایمنی داشته باشند. دست آخر در جریان باشید که همه این خودروها باید یک پریز خروجی برق داشته باشند. راستی این خودرو از موسسه تست ایمنی یورو انکپ اروپا 3 ستاره از 5 ستاره گرفته است.

 

تویوتا HiAce؛ هایلوکس در ابعاد بزرگ
احتمالاً معروف‌ترین ون دنیا است. حالا دنیا نه، معروف‌ترین در آسیا. آسیا هم نه، معروف‌ترین در ژاپن که هست. تلفظ اصلی‌اش های‌اِیس است ولی همان هایس هم که بگویید، قبول است. یکی از قدیمی‌ترین‌ها در کلاس خودش. خودرویی که تویوتا آن را از سال 1967 روی خط تولید برده است.

 

آنچه در ایران توسط ایرتویا عرضه می‌شود مربوط به نسل پنجم است که از سال 2005 روی کار آمده. این نسخه طویل‌ترین نسخه در بین کل تولیدات محسوب می‌شود. به طوری که به آن سوپر لانگ می‌گویند. او را علاوه بر ژاپن، خط تولیدهایی در پرتغال، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تایلند،‌ پاکستان و ویتنام نیز می‌سازند.

 

برای اولین‌بار در تاریخ هایس‌ها، دسته‌دنده به داشبورد منتقل شد تا راننده راحت‌تر باشد. به طرز فاجعه‌باری این خودرو در برخی قسمت‌ها از رقیب کره‌ای‌اش عقب است. مثلاً با اینکه پیشرانه حجیم‌تری دارد ولی قدرتش کمتر شده. یا اینکه جعبه‌دنده‌ 5 سرعته دستی‌ آن قطعاً به راحتی هیوندای اتوماتیک نیست. اما از طرفی با گنجایش 15 نفر رقیب را به راحتی قورت می‌دهد یک آب هم روش.

 

فقط در جریان باشید که هایس‌های بازار ایران دو نوع هستند. سقف بلند و سقف کوتاه که ما داریم درباره مدل اول صحبت می‌کنیم.

 

امکانات تویوتا هایس
در لیست قابلیت‌ها و توانمندی‌های هایس چیز دندان‌گیری به چشم نمی‌‌خورد. یعنی ایموبلایزر ضد سرقت، تنظیم دستی صندلی راننده، کولر با دریچه عقب، فرمان هیدرولیک تلسکوپی و بشکن ، شیشه برقی با محافظ، گرم‌کن شیشه عقب، تنظیم‌کننده ارتفاع نور چراغ را هم می‌شود در خودروهای پیش‌پاافتاده هم مشاهده کرد. شاید آنتن مخفی در شیشه عقب، صندلی عقب تاشو با جای دست، ترمز پارک (پدالی)، سقف کشویی شیشه‌ای، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، تنظیم برقی صندلی راننده و سیستم صوتی با 6 اسپیکر آن قدری دل‌گرم کننده باشد.

 

نظر نهایی
می‌دانید، ون تویوتا خیلی خوب است. خیلی باکیفیت و سرسخت است. خیلی جادار و کاربردی است. ولی ماشین مهربانی نیست. راننده آن را حس نمی‌کند. زیادی ساده است. داخلش مثل تراکتور یا لیفتراک است. یعنی در حقیقت یک ون واقعی است. همانی است که نشان می‌دهد. مخصوص نقل و انتقال سریع و مطمئن یک گروه تعداد بالا از مسیرهایی که حتی نمی‌شناسید. می‌برد و می‌آورد آخ هم نمی‌گوید. فضایش هم آن قدر دل باز و وسیع است که می‌شود درونش گل کوچیک بازی کرد. اگر درگیر فانتزی‌ بازی‌های امروزی نباشید، هایس جواب شما را می‌دهد. اگر نه که گزینه اتان عوض می‌شود.

 

ون هیوندای هم برای خودش برتری‌هایی دارد. حداقلش این است که مثل یک خودروی شهری، سرگرم‌کننده است. طراحی‌اش دل‌چسب‌تر است. به لطف ترمزهای بزرگ‌تر، راحت‌تر می‌ایستد. بازی با صندلی‌هایش پیچیدگی خاصی ندارد. داخل کابین کسل‌کننده نیست. ولی خُب نشان می‌دهد که کره‌ای و ژاپنی بالاخره یک تفاوت‌هایی است.

 

نه اینکه بی‌کیفیت باشد ولی خیلی هم رویش کار نشده است. این را می‌شود از روی مواد به کار رفته در روی داشبورد و حتی سقف هم فهمید. می‌بینید که شاید قدرت پیشرانه‌اش بیشتر باشد ولی در عمل خیلی برتر نیست. ون H1 به درد کسی می‌خورد که اغلب مهمانان خارجی دارد. به درد مراکز گردشگری می‌خورد که بُعد مسافت برایشان مهم است. درست بر عکس تویوتا، این هیوندای خوراک مشتریانی است نسبت به سرنشیان احساس رودربایستی می‌کنند.

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

 

اخبار , اخبار اقتصادی , گران‌ترین ون‌ها

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

 

مشخصات فنی

Hyundai H1

Toyota Hiace

حجم پیشرانه (cc)

2359

2694

حجم هر سیلندر (cc)

589.7

449

آرایش

چهار سیلندر

شش سیلندر

قدرت (hp*rpm)

175 در 6000

150 در 4800

بازده قدرت (hp*lit)

76

57.6

گشتاور (nm*rpm)

224 در 4200

241 در 3800

بازده گشتاور (nm*lit)

97.3

92.6

قطر سیلندر (mm)

88

95

نسبت تراکم

10.5 بر یک

9.5 بر یک

شتاب صفر تا 100 (sec)

17.3

17

سرعت نهایی (km/h)

182

170

جعبه دنده

4 سرعته اتوماتیک

5 سرعته دستی

فاصله دو محور (mm)

3200

3110

نوع انتقال قدرت

RWD محور متحرک عقب

RWD محور متحرک عقب

طول، عرض و ارتفاع (mm)

5125-1920-1925

5380-1880-2285

اندازه تایر (in)

215.70 - 16

205.70 - 15

فضای سرنشین (lit)

2237

2431

فضای قسمت بار (lit)

842

850

گردش فرمان (m)

11.2

10.8

اندازه ترمز (in)

جلو: 300 عقب:324

-

وزن (kg)

2600

2550

توان کششی (kg)

1500

1800

حجم باک (lit)

75

70

مصرف میانگین (lit)

10.6

11.6

قیمت

داخل: 117 میلیون تومان

داخل: 130 میلیون تومان


خارج: 30 هزار دلار

خارج: 35 هزار دلار

اخبار اقتصادی - بازار خبر


ویدیو مرتبط :
مقایسه محصول با کیفیت ایرانی با کودهای گران قیمت خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقایسه قیمت برخی لوازم خانگی طرح تامین با قیمت های مشابه در بازار



 

 

مقایسه قیمت برخی لوازم خانگی طرح تامین با قیمت های مشابه در بازار

 

مقایسه قیمت برخی لوازم خانگی در طرح تامین با قیمتهای مشابه آن در بازار تهران حاكی از اختلاف معنادار بین این قیمتهاست.

طرح تامین كالا كه از طرف وزرات صنایع برای نوسازی لوازم خانگی بر روی سایت بهین یاب و از طریق ثبت نام اینترنتی لوازم خانگی مورد نیاز مردم را بصورت نقدی و قسطی در اختیار مصرف كنندگان قرار می دهد دارای نكات و ابهاماتی است كه در ذیل این مطلب به آن می پردازیم.

نكته اول اینكه هدف از این طرح نوسازی و بازسازی لوازم خانگی مورد نیاز مردم است لذا قرار دادن آبگرمكن برقی در این لیست هیچ توجیه منطقی ندارد.

دوم ، عدم استفاده از برندهای مشهور در این لیست دایره انتخاب مصرف كنندگان را محدود می كند.

سوم، قیمت های ارائه شده باید 10 درصد پایین تر از قیمت درب كارخانه نسبت به شهریور ماه باشد كه در لیست مذكور این 10درصد كه در برخی مواقع به 8 درصد و 6 درصد هم می رسد از قیمت مصرف كننده مندرج بر روی كالا كاسته شده است لذا به نظر می رسد این طرح فقط به دنبال كاهش سود خرده فروشی بوده است و از این نظر برای تولید كننده كاملا مقرون به صرفه است. با توجه به اینكه در حال حاضر فعالان حوزه فروش لوازم خانگی بدلیل ركود بازار قیمت های خود را كاهش داده اند در بسیاری از موارد مشاهده شده در سایت بهین یاب قیمت های درج شده بالاتر از قیمت های فعلی در بازار تهران است. خبرگزاری فارس برای تایید بیشتر این مساله نمونه ای از قیمت ها را كه به تایید اتحادیه كشوری لوازم خانگی رسیده است را در ذیل آورده است.

با توجه به اینكه كالاهای عرضه شده در این سایت در هر لحظه تغییر می كند این گزارش در ساعت 17 روز شنبه 11 دی ماه تنظیم شده است.

 

*** شركت صنایع امرسان:

یخچال و فریزر - NRF2060D/W ، قیمت در طرح تامین: 4800000 ریال، قیمت در بازار تهران: 4600000 ریال

یخچال و فریزر - سامی 20فوت آبسردكن دارHRF2066T/S ، قیمت در طرح تامین: 4490000 ریال، قیمت در بازار تهران: 4300000 ریال

یخچال و فریزر - HRF1666T/S سامی 16 فوت طرح جدید ، قیمت در طرح تامین: 3380000 ریال، قیمت در بازار تهران: 3250000 ریال

یخچال و فریزر - HRF2066D/M سامی 20 بدون آبسرد با برد دیجیتال M ، قیمت در طرح تامین: 4440000 ریال، قیمت در بازار تهران: 4400000 ریال

یخچال و فریزر - HRF1866Tسامی 18 آبسردكن دار، قیمت در طرح تامین: 4080000 ریال، قیمت در بازار تهران: 3950000 ریال

یخچال و فریزر - HRF2066T/H سامی 20 فوت درب شیشه ای مشكی، قیمت در طرح تامین: 4700000 ریال، قیمت در بازار تهران: 4500000 ریال

 

*** شركت اركان ساختار نوین ایرانیان(اسنوا):

یخچال و فریزر - CF/LS 29، قیمت در طرح تامین: 15312480 ریال، قیمت در بازار تهران: 14500000 ریال

یخچال و فریزر - CF/LT 29، قیمت در طرح تامین: 15312480 ریال، قیمت در بازار تهران: 14500000 ریال

یخچال و فریزر - CF/TW 29 ، قیمت در طرح تامین: 14665720 ریال، قیمت در بازار تهران: 14400000 ریال

یخچال و فریزر - MD/TW 676 ، قیمت در طرح تامین: 5670880 ریال، قیمت در بازار تهران: 5450000 ریال

یخچال و فریزر - MD/EW 676 ، قیمت در طرح تامین: 5551988 ریال، قیمت در بازار تهران: 5350000 ریال

ماشین لباسشوئی - SWD-FD1423 ، قیمت در طرح تامین: 5730680 ریال، قیمت در بازار تهران: 5650000 ریال

ماشین لباسشوئی - SWD-FD1422 ، قیمت در طرح تامین: 5531960 ریال، قیمت در بازار تهران: 5450000 ریال

به نظر می رسد مسئولین وزارت صنایع با مطالعه بیشتر بر روی این طرح و استفاده از پتانسیل اتحادیه كشوری فروشندگان لوازم خانگی كه اتحادیه تخصصی این صنف است هر چه بیشتر در مسیر اعتلای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها پیش رود تا در نهایت همانطور كه رئیس جمهور اعلام كرده است برنده نهایی این طرح مردم باشند....../تحلیل:عصرایران