اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقایسه هاشمی با ناصرالدین شاه در روزنامه کیهان!



مقایسه هاشمی با ناصرالدین شاه در روزنامه کیهان

مقایسه هاشمی با ناصرالدین شاه در روزنامه کیهان

روزنامه کیهان در ستون «گفت و شنود» خود نوشت:

گفت: آقای هاشمی رفسنجانی گفته است؛ «مردم در انتخابات اخیر کاری کردند که در کشورهای دیگر برای آن باید خون‌ها ریخته شود»!

گفتم: مگر همین مردم در انتخابات 88 همین کار بزرگ را با دامنه خیلی فراتر انجام ندادند، چه کسانی در آن سال چون نامزد خودشان رأی نیاورده بود، دست به آشوب و بلوا زدند و خون مردم بی‌گناه را به زمین ریختند؟!

گفت: ایشان گفته است، شرایط امنیتی در سال‌های گذشته همه مردم را تلخکام کرده بود!

گفتم: چه کسانی با قتل و ضرب و شتم مردم کوچه و بازار و آتش زدن اتوبوس و مسجد و برهم زدن عاشورای حسینی(ع) و پاره کردن عکس امام(ره) و شعار به نفع آمریکا و اسرائیل دست به ناامنی زده بودند؟!

گفت: چه عرض کنم؟! ایشان به این سؤالات پاسخی نداده‌اند.

گفتم: ناصرالدین شاه در سفرنامه خود نوشته بود؛ نزدیک بندر انزلی که رسیدیم یک کشتی عجیب دیدیم و تعجب کردیم که این کشتی مال چه کسی است ولی بعدا به یادمان آمد که تهیه این کشتی را خودمان فرمایش داده بودیم! /تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
نقش برجسته ناصرالدین شاه در کتیبه شکل شاه در شرف نابودی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله کیهان به هاشمی و دو روزنامه



هاشمی رفسنجانی , شعار مرگ بر آمریکا

حمله کیهان به هاشمی و دو روزنامه

کیهان در تیتر اول امروز خود در قالب تحلیل و بیان مصاحبه اخیر قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) به روزنامه‌های اصلاح‌طلب و خاطره گویی هاشمی درباره نظر امام راجع به شعار «مرگ بر آمریکا» واکنش تندی نشان داد.

 در بخش‌هایی از خبر کیهان آمده است: واکنش قائم مقام موسسه نشر آثار امام(ره) به ادعاهای هاشمی رفسنجانی و نوع انتشار این واکنش درروزنامه‌های زنجیره‌ای، از یک تحریف و کلاهبرداری چند لایه‌ حکایت می‌کند.

واکنش حمید انصاری هرچند دیرهنگام و ضمن رودربایستی است- و در واقع اولویت را به حفظ حرمت هاشمی و نه حضرت امام داده!- اما در عین حال واجد نکات قابل توجهی در حد تکذیب بخش‌هایی از ادعاهای هاشمی و سایت وی است ضمن اینکه نشان می‌دهد گردانندگان سایت هاشمی با خود هاشمی نیز بازی می‌کنند.

اما نکته جالب بازتاب مصاحبه سایت جماران با حمید انصاری در روزنامه‌های زنجیره‌ای بود که دیروز در اقدامی هماهنگ و در تیترهای خود به تحریف واکنش ناکافی حمید انصاری پرداختند.

به عنوان مثال روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در تیتر اول خود با تحریف‌ سخنان انصاری مدعی شد «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، اظهارات هاشمی را تایید کرد/ اسناد موافقت امام با حذف مرگ بر آمریکا.»! فقط ذیل این تیتر بزرگ در یک سوتیتر ریز نوشته شده «موسسه امام: خاطره آقای هاشمی، قطع شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی از رادیو و تلویزیون است نه حذف آن از تظاهرات و مناسبت‌ها»!

مشابه همین تحریف کلاهبردارانه در تیتر سخنان حمید انصاری، را روزنامه شرق نیز مرتکب شده و تیتر زده است «دستور امام: حذف مرگ بر آمریکا و شوروی»!


...


آنچه در اظهارات آقای انصاری مغفول و مسکوت مانده مواضع صریح و قاطع حضرت امام پس از همین نامه و تا آخر عمر مبارک حضرت امام‌خمینی درباره ابراز انزجار از شیطان بزرگ و اصل شعار مرگ بر آمریکا که طی هفته گذشته به طور مستند از سوی کیهان و سایت‌ها و رسانه‌های اصولگرا منتشر شد و حق این است که موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام برای ادای حق ولی‌نعمت خویش، ‌همین یک قلم - موضع امام نسبت به آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا - را که جمع‌آوری آن بیش از یکی دو ساعت زمان نمی‌برد، به عنوان مسئولیت خویش انجام دهد و در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار دهد تا نامحرمان و ساده‌لوحان موجه (تعبیر حضرت امام) جرئت دست بردن به نصوص صریح مواضع حضرت امام‌خمینی را نداشته باشند.

... موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام نمی‌تواند درباره اقدامات تحریف‌آمیز نسبت به سیره و مواضع بنیانگذار جمهوری اسلامی از خود سلب مسئولیت کند، مسئولیت پیگیری نیز متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت اطلاعات است تا شیطنت‌های سازمان یافته ائتلاف «نفاق - اپوزیسیون - فتنه - خط سازش» برای غبارآلود کردن فضای افکار عمومی آن هم در موقعیت تشدید دشمنی‌های آمریکا را پیگیری کنند و اجازه فعالیت به پایگاه‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای دشمن ندهند. /ایسنا