اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقاومت HIV به داروی تنوفوویر


نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است ویروس HIV به داروی کلیدی آنتی رتروویرال «تنوفوویر» مقاوم شده است.

خبرگزاری ایسنا: نتایج مطالعات جدید حاکی از آن است ویروس HIV به داروی کلیدی آنتی رتروویرال «تنوفوویر» مقاوم شده است.

در این بررسی پزشکان انگلیسی دریافتند: استفاده نامناسب و بی وقفه از داروی تنوفوویر موجب شده ویروس HIV نسبت به آن مقاوم شود.

داروی تنوفوویر برای درمان HIV و هپاتیت B به کار گرفته می‌شود. اگرچه اکنون پزشکان انگلیسی مشاهده کردند گونه‌هایی از این ویروس در آفریقا نسبت به برخی گونه‌های آن در اروپا به این دارو مقاوم تر هستند که این وضعیت نگرانی‌ها را در مورد اقدامات صورت گرفته در مقابله با شیوع این بیماری افزایش داده است.

دکتر «راوی گوپتا» از پزشکان کالج لندن گفت: در صورتیکه میزان صحیحی از این دارو مصرف نشود ویروس می‌تواند بر دارو غلبه کرده و به آن مقاوم شود.

تنوفوویر یکی از ضروری ترین گزینه‌های مقابله کننده با ویروس HIV است و مشاهده سطح بالایی از مقاومت به این دارو نگران کننده است.

نتایج این مطالعه که از سال 2012 آغاز شده با بررسی روی بیش از 2000 بیمار مبتلا به HIV در آفریقا و اروپا بدست آمده است و مشاهده شده 60 درصد بیماران در آفریقا به داروی تنوفوویر مقاوم بودند که این رقم در بیماران اروپایی 20 درصد بوده است.

 لازم است مطالعات بیشتری انجام شود تا مشخص گردد چگونه این ویروس به داروی تنوفوویر مقاوم شده است.


ویدیو مرتبط :
داروی گیاهی و داروی شیمیایی-دکتر حسین روازاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید داروی مقابله با آنفولانزاوسرماخوردگی



 

 

داروی مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی

 


تولید قرص مكیدنی جدید كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند .

 

 

دانشمندان موفق به تولید نوعی قرص مكیدنی ۲۰ پوندی شده‌اند كه با تمام انواع سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزاها مقابله می‌كند.

 


دانشمندان می‌گویند؛ مصرف روزانه یك عدد از این قرص مكیدنی برای مبارزه با هر نوع ویروس آنفلوآنزا و سرماخوردگی از جمله آنفلوآنزای خوكی و پرندگان موثر و نتیجه بخش است.

 


این دارو كه در ظرف دو سال آینده به عنوان یك داروی «OTC» یعنی بدون نیاز به نسخه مانند استامینوفن عرضه خواهد شد، برای جلوگیری از تعدد سرماخوردگی و آبریزش بینی در افراد سالم و همچنین پیشگیری از بروز عفونتهای خطرناك در سالمندان مفید و قابل استفاده است.

 


این قرص مكیدنی «ولدونا» نام دارد كه طعم آن شیرین است و در بزاق دهان حل می‌شود. این قرص، سیستم ایمنی بدن را برای حمله به تمام انواع ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا فعال می‌كند.

 


داروی جدید پس از نتایج موفقیت‌آمیز روی موش‌های آزمایشگاهی اكنون در مرحله آزمایش روی نمونه‌های انسانی است.