اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقاومت اجاره‌بها در مقابل کاهش قیمت/ اجاره‌بها در برخی از محله‌های تهران



اخبار,اخبار اقتصادی,اجاره بها مسکن در مناطق مختلف تهران


اخباراقتصادی  - مقاومت اجاره‌بها در مقابل کاهش قیمت/ اجاره‌بها در برخی از محله‌های تهران

 با وجود کاهش قیمت ها در بازار خرید و فروش، اجاره بها کاهش زیادی نداشته است اما ادامه ثبات قیمت‌ها در بازار خرید و فروش می‌تواند نرخ اجاره را هم در سال آینده با ثبات بیشتری همراه کند.

به گزارش مهر، فصل اجاره همیشه برای مستاجران همراه با افزایش قیمت و تورم بوده است به همین جهت دولت در دوره های گذشته سعی داشت با ابزارهای حاکمیتی مالکان را مجبور به کاهش قیمت ها کند و هربار در اجرای این طرح شکست خورد.

در حال حاضر هم با رکود موجود در بازار مسکن و کاهش قیمت ها، نرخ اجاره بها هم تحت تاثیر قرار گرفته است اما بازهم نرخ های بالایی دارد که در توان اغلب مستاجران نیست و در واقع به نسبت کاهش قیمت ها در بازار خرید و فروش، اجاره‌بها کاهش چندانی نداشته است.

البته در حال حاضر که فصل اجاره بها نیست مالکان برای اینکه خانه های خالی خود را زودتر اجاره دهند حاضر به کاهش قیمت ها هستند اما به دلیل اینکه آپارتمان خالی به تعداد کمتری در این زمان ها وجود دارد مستاجران سعی می‌کنند که در فصل اجاره، جابجایی‌ها را انجام دهند تا با مشکل کمبود آپارتمان روبرو نشوند.

از سوی دیگر، مشکلاتی که میان برخی از موجران و مستاجران به وجود آمده موجب شده است که مالکان تمایل بیشتری به اجاره‌های بلند مدت با مستاجران خوش حساب خود داشته باشند به همین جهت در برخی از آگهی های مسکن آن را قید می‌کنند.

بنابراین قیمت های کنونی بازار اجاره نمی تواند مبنای درستی برای تعیین قیمت ها باشد و ممکن است که در خردادماه سال آینده که فصل اجاره‌بها است قیمت‌ها با تغییرات بیشتری مواجه شوند و بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

براین اساس ادامه ثبات قیمت‌ها در بازار خرید و فروش مسکن به طور حتم می‌تواند نرخ اجاره را هم در سال آینده با ثبات بیشتری همراه کند و از سوی دیگر قدرت خرید برخی از متقاضیان را بالا ببرد تا از بازار اجاره‌بها حذف شوند.

اجاره بها در برخی از محله های تهران
براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی 66 متری، دوخوابه با پارکینگ و انباری در شهر زیبا ابتدای خیابان مرادی با 25 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره تا سه سال قابل تمدید اجاره داده می‌شود و در فردوس غرب برای واحدی 70 متری و دو خوابه با پارکینگ و انباری و عمر 4 ساله، 25 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

در نارمک خیابان مدائن شمالی واحدی 68 متری هم با شرایط 45 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود و در محدوده مهدیه تهران آپارتمانی با 68 مترمربع مساحت و عمر 4 ساله 15 میلیون تومان رهن و 600 هزار تومان اجاره داده می شود.

در تهرانسر آپارتمان هایی با مساحت 70 متر هم 30میلیون تومان رهن کامل در نظرگرفته شده است و در آوا پونک فکوری هم واحدی 68 متری و دو خوابه با پارکینگ 55 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود.

آپارتمانی 70 متری و نوساز در جنت آباد  هم با شرایط 15 میلیون تومان رهن و  یک میلیون و 100 هزار تومان در هرماه، اجاره داده می‌شود همچنین در نیروی هوایی امامت هم واحدی 60 متری و دو خوابه با پارکینگ و انباری 10 میلیون تومان رهن و 650 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین آپارتمانی در شمال فاطمی کاج جنوبی هم با متراژ 70 مترمربع، دو خوابه و نوساز با 50 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 150 هزار تومان، اجاره داده می‌شود و در تهران نو زرکش برای واحدی 70 متری و نوساز، دو خوابه با پارکینگ و انباری 35 میلیون تومان رهن تعیین شده است.
اخبار اقتصادی -مهر


ویدیو مرتبط :
اجاره ماشین در تهران، اجاره خودرو، 09123585828

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگفتی مستاجران از قیمت‌های جدید اجاره/ نرخ اجاره بها در برخی از محله‌های تهران



قیمت‌های جدید اجاره,نرخ اجاره بهادرتهران,گرانی اجاره بها

شگفتی مستاجران از قیمت‌های جدید اجاره/ نرخ اجاره بها در برخی از محله‌های تهران

گرانی اجاره بها در سال جاری موجب شگفتی مستاجران شده است و اغلب آنها توان پرداخت اجاره های سنگین را ندارند.

به گزارش مهر، بازار این روزهای مسکن درگیر موضوع انتخابات و شایعاتی است که در مورد قیمتها پس از انتخاب رئیس جمهور جدید مطرح می‌شود. در واقع این شایعات موجب شده است که خریداران محدود بازار عجله زیادی برای خرید داشته باشند و از سوی دیگر، فروشندگان به انتظار گرانی بیشتر، واحدهای خود را نفروشند.

گزارش میدانی از بنگاه های املاک نشان می دهد رکود زیادی در خرید و فروش مسکن وجود دارد و مالکان هم به امید گران شدن حاضر به کاهش قیمتها نیستند، این در حالی است که اغلب کارشناسان معتقدند پس از انتخابات ریاست جمهوری، بازار آرامش بیشتری پیدا می کند و احتمال ثبات قیمتها وجود دارد.

در حال حاضر بنگاه های املاک بیشتر به معاملات اجاره اختصاص دارد و متقاضیان زیادی برای این موضوع به بنگاه ها مراجعه می کنند اما گرانی اجاره بها اعتراض متقاضیان را به دنبال دارد به‌طوری‌که اغلب مستاجران پس از مراجعه به بنگاه ها از قیمتهای جدید شگفت زده می شوند.

نرخهایی که در بازار امسال از سوی مالکان تعیین شده بالاتر از عرف بازار است، به طوری‌که اغلب مستاجران توان پرداخت این رقم ها را ندارند و با اعتراض بنگاه های املاک را ترک می کنند.

یکی از فعالان بازار مسکن در این رابطه می گوید که در حال حاضر اجاره بها تا 40 درصد افزایش یافته است و  صاحبخانه ها هم حاضر به کاهش نرخها نیستند و گرانی مسکن را بهانه ای برای افزایش افسار گسیخته اجاره بها می دانند.

اجاره بها در برخی از محله های تهران

به گزارش  مهر، واحدی 38 متری و نوساز در سبلان شمالی با انباری، 20 میلیون تومان رهن و 200 هزار تومان، اجاره داده می شود و یک سوئیت 25 متری در چیذر، با شرایط 10 میلیون تومان ودیعه و 350 هزار تومان به اجاره گذاشته شده است.

واحد 45 متری دیگری در میدان فلاح با شرایط 20 میلیون تومان ودیعه و 100 هزار تومان اجاره داده می شود و در رودکی - مرتضوی برای یک آپارتمان 40متری طبقه2 یکخواب با 6 مترانباری با 20 میلیون تومان ودیعه و 100 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

یک واحد 51 متری در هروی و یک خوابه با عمر 2ساله، با پارکینگ و انباری با نرخ 50 میلیون تومان رهن و 500 هزار تومان ماهیانه، اجاره داده می شود و واحدی دیگر در امیر آباد شمالی با متراژ 52 متر با انباری، بدون پارکینگ 68 میلیون تومان رهن کامل داده می شود.

در محدوده آذربایجان آزادی هم واحدی 55 متری و دوخوابه، با 20 میلیون تومان رهن و 540 هزار تومان اجاره داده می شود و در تهرانپارس - ساجدی برای آپارتمانی 68 متری و یک خوابه با انباری و پارکینگ 10 میلیون تومان ودیعه و 950 هزار تومان اجاره تعیین شده است.

واحد دیگری در سهروردی جنوبی با متراژ 70متر و دو خوابه با 10 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 400 هزار تومان اجاره داده می شود و در دروس - یخچال برای یک واحد 70 متری و 2 خوابه، نوساز ، 100 میلیون تومان ودیعه تعیین شده است، همچنین در شهرک گلستان منطقه 22 یک آپارتمان ۱۰۰ متری و دو خوابه با پارگینگ وانباری 80 میلیون تومان رهن کامل داده می شود./مهر