اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقام آمریکایی: مذاکرات شبیه مرحله آخر درست کردن " مکعب روبیک" سخت است



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,مذاکرات هسته ای

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی می نویسد ظریف در دیدار با کری موضوع نامه 47 سناتور آمریکایی خطاب به ایران را مطرح کرده و از کری توضیح خواسته است.

نخستین دور گفت و گوهای هسته ای بین ایران و آمریکا روز گذشته در شهر لوزان سوییس به مدت 5 ساعت بین محمد جواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا و هیات های فنی و کارشناسی دو طرف برگزار شد.مقام آمریکایی: مذاکرات شبیه مرحله آخر

به گزارش عصر ایران رسانه های آمریکایی از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست با انتشار گزارش هایی درباره روز نخست مذاکرات هسته ای بین ایران و آمریکا نوشتند این مذاکرات سخت و پیچیده بوده است.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی می نویسد ظریف در دیدار با کری موضوع نامه 47 سناتور آمریکایی خطاب به ایران را مطرح کرده و از کری توضیح خواسته است.این مقام آمریکایی گفته است کری درباره این نامه توضیح داده است اما او به جزییات توضیح کری به ظریف اشاره ای نکرده است.

این مقام آمریکایی افزوده است مذاکرات 5 ساعته روز نخست بین کری و ظریف بر موضوع چگونگی اثبات ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای ایران متمرکز بوده است.

از سوی دیگر یک مقام آگاه آمریکایی به واشنگتن پست گفته است : "مذاکرات هسته ای اخیر بسیار حساس و پیچیده و شبیه به "مکعب کوبیک" است. شما می توانید مثل بازی مکعب کوبیک به نتیجه نهایی خیلی نزدیک شده باشید اما درست کردن قطعات آخر آن بسیار سخت باشد."

این مقام آمریکایی گفته است تم مذاکرات روز به روز و ساعت به ساعت در حال تغییر است و روزی احساس می کنیم به کسب نتیجه بسیار نزدیک شده ایم در حالی که ساعتی دیگر حس می کنیم مذاکرات بسیار دشوار و چالش برانگیز شده است.

نیویورک تایمز می نویسد اگر در این دور از مذاکرات تا روز جمعه نتیجه ای حاصل نشود ظریف برای مراسم سالانه نوروز به تهران بازخواهد گشت و کری به واشنگتن می رود تا در سفر رسمی اشرف غنی احمد زی رییس جمهور افغانستان به آمریکا با رییس جمهور افغانستان دیدار کند، اما دو وزیر خارجه در صورت نتیجه نگرفتن از مذاکرات 5 روزه هفته جاری یک بار دیگر در اواخر ماه جاری میلادی(تا 11 فروردین 94) با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

طبق توافق تمدید 7 ماهه مذاکرات هسته ای که در آذر ماه گذشته در وین حاصل شد قرار بر این شده است که دو طرف تا پایان مارس (11 فروردین) به یک تفاهم سیاسی برای توافق نهایی برسند و در 4 ماه باقی مانده تا ژوئیه 2015( 11 تیر 94) به توافق نهایی برسند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 


ویدیو مرتبط :
آموزش حرفه ای روبیک - حل مکعب روبیک ساده - روبیک چند مرحله ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام آمریکایی: دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 سخت خواهد‌بود



اخبار,اخبارسیاست خارجی,دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5

یک مقام مطلع آمریکایی به خبرنگاران گفته همانطور که در لوزان هم انتظار می‌رفت، دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 سخت خواهد بود.

به گزارش  فارس، یک مقام آمریکایی امروز چهارشنبه از سخت بودن مذاکرات آتی ایران و 1+5 خبر داد؛ مذاکراتی که با توجه به نزدیک شدن ضرب الاجل 10 تیر، احتمالاً آخرین دور خواهد بود.

بنا به گزارش رویترز، مقام آمریکایی مزبور که نامش هم فاش نشده، به خبرنگاران گفته «همانطور که پس از (مذاکرات) لوزان انتظار می‌رفت، قسمت بعدی این روند (یعنی دور بعدی مذاکرات) سخت خواهد بود زیرا وارد جزئیات خواهیم شد.»

مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که ضرب‌الاجل 10 تیر، تاریخی خودانگاشته از سوی دیپلمات‌ها است و در صورت نیاز به مذاکره بیشتر برای تنظیم متنی دقیق‌تر و حفظ حقوق ملت ایران، مذاکرات تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد یافت.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  فارس