اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقام آمریکایی: آغاز عملیات نظامی روسیه در آسمان سوریه / استقرار 24 جنگنده روسیه در سوریه



روسیه در چند روز اخیر 12 جنگنده پیشرفته از نوع ونسر و 12 فروند جنگنده دیگر از نوع فروجفوت وارد پایگاه نظامی خود در غرب سوریه کرده است.

دو مقام مسوول آمریکا از آغاز فعالیت های اطلاعاتی روسیه با استفاده هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان سوریه خبر دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان ذکر نشود گفتند: این اولین بار است که روسیه عملیات هوایی در سوریه انجام می دهد.

هم اکنون شمار زیادی از جنگنده ها، هواپیماهای نظامی باری، تانک و توپخانه ارتش روسیه درمناطق غربی سوریه مستقر شده اند.

خبرها وگزارش ها حاکی از آن است که روسیه با انتقال جنگنده ها و تجهیزات نظامی به فرودگاه شهر لاذقیه در نظر دارد این شهر را به عنوان پایگاهی برای عملیات نظامی خود در آینده بسیار نزدیک تبدیل کند.

استقرار تجهیزات و نظامیان روسیه در سوریه از سوی مقامات این  کشور مورد تایید قرار گرفته است.


این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا از حضور ارتش روسیه در خاک سوریه ناراضی است و بشار اسد رئیس جمهور سوریه را دلیل اصلی تنش های خونینی می داند که در طول چهار سال گذشته در سوریه روی داده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,حمله  نظامیان روسیه  به سوریه


یکی از مقامات آمریکا تصریح کرد در روزهای اخیر تعداد جنگنده های روسی در پایگاه هوایی لاذقیه سوریه افزایش یافته است.

روسیه در چند روز اخیر 12 جنگنده پیشرفته از نوع ونسر و 12 فروند جنگنده دیگر از نوع فروجفوت وارد پایگاه نظامی خود در غرب سوریه کرده است. هفته گذشته نیز چندین فروند جنگنده دیگر ارتش روسیه وارد سوریه شدند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در ابتدای هفته جاری با بیان این  که آمریکا از مشارکت روسیه در هدف گرفتن داعش در سوریه استقبال می کند، افزود: با تمام اینها بحران پناهندگان روز به روز بدتر می شود و نیازمند یافتن راه حلی است که منجر به تغییر سیاسی در کشور خواهد شد.

در اثر درگیری های داخلی در سوریه نزدیک به 250 هزار نفر کشته شدند و 4 میلیون نفر به خارج از کشور مهاجرت کردند، این در حالی است که تعداد شهروندان آواره ای که هنوز هم در خاک سوریه به سر می برند حدود 7.6 میلیون نفر است. سوریه 23 میلیون نفر جمعیت دارد.
 
 اخبار بین الملل  -  عصر  ایران


ویدیو مرتبط :
استقرار سامانه اس 400 روسیه در سوریه در 24 ساعت گذشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار 4 جنگنده روسیه در غرب سوریه / بزرگترین جابجایی نظامی ارتش مسکو بعد از حمله شوروی به افغانستان



یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است حجم جابجایی تسلیحات و نیروهای نظامی ارتش روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان جنگ افغانستان تاکنون بزرگترین است.

به گزارش عصرایران، این اقدام در راستای اعزام افراد و تجهیزات نظامی از ارتش روسیه به سوریه انجام می شود.


یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است حجم جابجایی تسلیحات و نیروهای نظامی ارتش روسیه در خارج از مرزهای این کشور از زمان جنگ افغانستان تاکنون بزرگترین است. ارتش شوروی در سال 1358 به افغانستان حمله نظامی کرد اما در سال 1367 مجبور به عقب نشینی شد.

وی تصریح کرد که وجود نظامی روسیه در سوریه احتمال درگیری مستقیم نیروهای روسیه با گروهی از مخالفان مسلح در منطقه را بیشتر خواهد کرد.

تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که 4 فروند هواپیمای جنگنده روسیه روز جمعه به پایگاه هوایی لاذقیه در غرب سوریه مستقر شده اند.


پیش از این اعلام شده بود که روسیه شماری بالگرد نظامی، تجهیزات و نیروهای تفنگدار دریایی به سوریه ارسال کرده است.

تصاویر ماهواره ای آرشیوی از فرودگاه لاذقیه در غرب سوریه

اخبار,اخباربین الملل  ,حمله ارتش روسیه به سوریه


یکی از مقامات آمریکایی در گفت وگو با سی ان ان تصریح کرد: هواپیماهای روسیه که به سوریه فرستاده شدند 4 فروند و از نوع سوخو هستند.


وی از نوع فعالیت و وظایفی که به این جت های جنگنده محول شده، اظهار بی اطلاعی کرد.

در همین راستا، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای روس خود "سرگئی شویگو" بیان کرد: این فعالیت ها ماهیتی دفاعی دارد و با هدف حمایت از تعهدات مسکو نسبت به نظام سوریه شکل می گیرد.

به گفته مسوولین آمریکایی روسیه زمانی این چهار جنگنده را به سوریه فرستاد که هر کدام از واشنگتن و مسکو از آغاز مذاکرات  و رایزنی های خود در مورد سوریه خبر داده بودند.

مسوول آمریکایی در گفت و گو با رویترز ضمن تاکید بر تلاش روسیه برای گسترش نیروهای هوایی خود در سوریه ،  از وجود 500 نیروی تفگندار در نزدیکی لاذقیه خبر داد.

"پیتر کوک" سخنگوی رسمی پنتاگون تصریح کرد که دو وزیر دفاع آمریکا و روسیه در تماس تلفنی اخیر نقطه نظرات و اختلافات خود در مورد مساله استقرار نیروهای نظامی در سوریه را مطرح کردند.

وی همچنین افزود: "در راستای حمله علیه گروه داعش، دو وزیر بر اجرای مذاکرات بیشتر میان دو ارتش برای دور کردن از هر نوع درگیری در سوریه توافق کردند."

کوک تصریح کرد که وزیر دفاع آمریکا بر اهمیت ادامه این رایزنی ها همزمان با مذاکرات دیپلماتیک که برای تضمین انتقال سیاسی قدرت در سوریه صورت می گیرد، تاکید کرد.

به گفته اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا شکست دادن گروه داعش وتضمین انتقال سیاسی قدرت در سوریه دو هدفی هستند که باید در آن واحد برای تحقق آنها تلاش کرد.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه گفت این مذاکره تلفنی یک ساعت به طور انجامید و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.


  اخبار  بین الملل  -  عصر  ایران