اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقام‌هاي كره‌شمالي:به هرتعدادي كه لازم...



 

 

مقام‌هاي كره‌شمالي:به هرتعدادي كه لازم... 

مقام‌هاي كره‌شمالي:به هر تعدادي كه لازم باشد سلاح هسته‌اي توليد مي‌كنيم


وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های اين کشور منتشر شد، اعلام كرد كه پیونگ‌یانگ به تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌اي خواهد پیوست اما به ميزان مورد نياز سلاح هسته‌اي توليد مي‌كند.

کره‌شمالی اعلام كرد كه به هر تعدادی که لازم باشد تسلیحات اتمی تولید خواهد کرد اما هرگز در مسابقه تسلیحاتی درگیر نمي‌شود.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای که توسط رسانه‌های اين کشور منتشر شد، اعلام كرد كه پیونگ‌یانگ به تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌اي خواهد پیوست اما به ميزان مورد نياز سلاح هسته‌اي توليد مي‌كند.
اين در حالي است كه منابع خبري كره‌جنوبي اعلام كردند كه كره‌شمالي تصميم دارد سومين آزمايش هسته‌اي خود را در آينده نزديك انجام دهد.
رسانه‌هاي كره‌جنوبي به نقل از يكي از منابع ناشناس ديپلماتيك اعلام كردند كه كره‌شمالي آزمايش هسته‌اي جديدي را در ماه مي يا ژوئن انجام مي‌دهد.
اين منبع ديپلماتيك گفت كه كره‌شمالي پس از دو آزمایش قبلی تجربه کافی را به دست آورده و از ماه فوریه خود را برای انجام آزمایش جدید آماده می‌کند.
بنا بر اين گزارش، موسسه تجزيه و تحليل‌هاي دفاعي کره‌جنوبي نيز پيش از اين اعلام کرده بود كه کره‌شمالي از بلندپروازي‌هاي هسته‌اي خود دست نمي‌کشد و احتمالا بمب هسته‌اي ديگري آزمايش خواهد کرد.
اين موسسه با اشاره به نخستين آزمايش هسته‌اي کره‌شمالي در سال 2006 ميلادي و آزمايش موشکي ماه مي سال 2009 ميلادي اعلام کرد كه دومين آزمايش هسته‌اي اين کشور پنج برابر قوي‌تر از نخستين آزمايش هسته‌اي و نشان‌دهنده پيشرفت پيونگ‌يانگ در ساخت بمب هسته‌اي است.
در اين گزارش آمده است كه سومين آزمايش، اين احتمال را افزايش مي‌دهد که جامعه بين‌المللي کره‌شمالي را به‌عنوان کشور داراي تسليحات هسته‌اي بپذيرد.
بر اساس اين گزارش، کره‌شمالي احتمالا موشک دور بردي نيز آزمايش خواهد کرد که اين مسئله موجب درگيري‌هاي نظامي با کره‌جنوبي در مرزهاي زميني، آبي و هوايي خواهد شد.
كره‌شمالي ماه آوريل سال گذشته ميلادي در اعتراض به موضع گيري شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه آزمايش هسته‌اي اين كشور از گفت‌وگوهاي شش‌جانبه خلع سلاح هسته‌اي كنار رفت.
به‌رغم اين كه كره‌شمالي براي بازگشت به گفت‌وگوها پيش‌شرط‌‌هايي را تعيين كرده است، ديپلمات‌هاي غربي ابراز اميدواري كرده‌اند كه اين كشور در آينده نزديك، مذاكرات را از سر مي‌گيرد.


ویدیو مرتبط :
تفاوت بین كره جنوبی و كره شمالی از زمین تا آسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كره‌شمالي مغلوب پاراگوئه شد



 

 

 

كره‌شمالي مغلوب پاراگوئه شد

در ديداري دوستانه

كره‌شمالي مغلوب پاراگوئه شد

نماينده فوتبال آسيا در رقابت‌هاي جام جهاني آفريقاي‌جنوبي مقابل پاراگوئه تسليم شد.

شب گذشته در ورزشگاه ژنو سوئيس كره شمالي كه خود را براي حضور در پيكارهاي آفريقاي‌جنوبي آماده مي‌كند، مغلوب تك گل روكه سانتاكروز، مهاجم معروف عضو تيم منچسترسيتي انگليس در دقيقه 85 شد.
كره شمالي كه در گروه هفتم با برزيل، پرتغال و ساحل‌عاج همگروه است، اينك اردوي خود را در سوئيس برپا كرده و هفته آينده با يونان ديدار خواهد كرد.
پاراگوئه نيز كه در گروه ششم رقيب ايتاليا، اسلوواكي و نيوزيلند است، هفته آينده روبرروي ايرلند قرار خواهد گرفت.

برنامه مسابقات امروز:
كره جنوبي - اكوادور
آفريقاي‌جنوبي - تايلند
مكزيك - شيلي...../تحلیل:فارس