اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقامات 50 کشور، در مراسم تحلیف روحانی


سخنگوی وزارت امور خارجه از قطعی شدن حضور مقامات بیش از 50 کشور جهان از جمله حدود 10 رئیس جمهور در مراسم تحلیف رئیس جمهور خبر داد.

واحد مرکزی خبر: سخنگوی وزارت امور خارجه از قطعی شدن حضور مقامات بیش از 50 کشور جهان از جمله حدود 10 رئیس جمهور در مراسم تحلیف رئیس جمهور خبر داد.

عباس عراقچی افزود: روسای جمهور قزاقستان، لبنان، پاکستان، افغانستان، سودان، کفیل ریاست جمهوری عراق، رئیس مجلس دومای روسیه و نخست وزیر سوریه برخی از مقامات عالی رتبه کشورها هستند که در این مراسم شرکت می کنند.

وی گفت: آقایان ماهاتیر محمد و خاورسولانا نیز به عنوان مهمانان ویژه مراسم تحلیف رئیس جمهور به کشورمان سفر می کنند و از کشور چین نیز یکی از وزرا در این مراسم حضور خواهد یافت.

عراقچی حداقل سطح مقامات شرکت کننده در این مراسم را وزیر دانست و افزود: حدود 7 نفر از مقامات شرکت کننده خارجی رئیس مجلس، برخی معاون رئیس جمهور یا معاون نخست وزیر، حدود 10 نفر وزیر امور خارجه و حدود 10 نفر از دیگر وزرا هستند.

وی گفت: مقامات سیاسی کشورها از همه قاره ها به ویژه آسیا، آمریکا و آفریقا در مراسم تحلیف حضور خواهند یافت و از قاره اروپا همه سفرای کشورهای اروپایی در تهران برای حضور در این مراسم دعوت شده اند.

مراسم تحلیف رئیس جمهور عصر یکشنبه 13 مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
حضور مقامات انگلیس، گامبیا و سنگال در تهران برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دعوت از مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی



اخبار,مراسم تحلیف روحانی

عراقچی خبر داد:

دعوت از مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که از سران و مقامات همه کشورها برای شرکت در مراسم تحلیف جناب آقای روحانی دعوت شده است.وجود داشت چنین سرنوشتی برای زاینده رود رقم می‌خورد؟ و آیا این مصرف‌های بی حد و حساب در بخش‌های مختلف به وجود می‌آمد؟

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که آیا از مقامات کشورهای اروپایی و آمریکایی هم برای شرکت در این مراسم دعوت شده است اظهار کرد: این دعوت از مقامات همه کشورها صورت گرفته است.
وی در عین حال گفت که برای این دعوت‌ها البته تمرکز بر روی کشورهای منطقه بوده است.

به گزارش ایسنا، قرار است مراسم تحلیف حسن روحانی رییس جمهور منتخب کشورمان 13 مردادماه برگزار شود.
تاکنون برخی از کشورها اعلام کرده‌اند که کدام از یک مقامات کشورشان و یا نمایندگان آنها برای شرکت در این مراسم تحلیف به تهران سفر می‌کنند از جمله سفارت افغانستان در تهران تایید کرد که حامد کرزای، رییس جمهور این کشور میهمان این مراسم تحلیف خواهد بود. قرار است سایر کشورها در فرصت باقی مانده تا برگزاری مراسم تحلیف اعلام کنند که چه کسانی در این مراسم شرکت می‌کنند./ایسنا