اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقابله هسته‌ ای بهارستان با کنگره آمریکا


صحن علنی مجلس در هفته آینده، شاهد بررسی «طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ملت ایران» و استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

خبرگزاری مهر: مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو جلسات پرکار و احتمالا پرحاشیه ای خواهد داشت که مهمترین آنها، بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش خواهد بود.

نمایندگان مجلس در جلسات صحن علنی در هفته آینده ادامه «طرح استانی شهرستانی شدن حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی» را بررسی خواهند کرد؛ تاکنون ۵ ماده از این طرح ۱۴ ماده ای در صحن علنی به تصویب رسیده است.

نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه همچنین «طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ملت ایران» را بررسی می کنند؛ یک فوریت این طرح در جلسه علنی ۱۴ بهمن ماه سال گذشته به تصویب رسیده بود و تقاضای تغییر دستور آن نیز در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته مورد موافقت مجلس قرار گرفت.

این طرح دارای یک ماده واحده سه بندی و دو تبصره است که در آستانه پایان دور نهایی مذاکرات هسته ای از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تدوین و به صحن علنی ارائه شده است.

از دیگر دستورکارهای اعلام شده برای صحن علنی مجلس در هفته آینده که پیش از این نیز چندین بار به عنوان دستورکار اعلام شده اما بررسی نشده بود، می توان به گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره «طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، گزارش کمیسیون انرژی درباره «طرح یک فوریتی اصلاح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران» و گزارش کمیسیون اجتماعی درباره «طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور» اشاره کرد.

گزارش کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی درباره «طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس» که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود نیز، در هفته پیش رو در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

سؤال ملی ۴ نماینده از وزیر دو کارته اقتصاد در صحن علنی


مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه سوال ملی محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر و خرمدره، علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان و مهدی شهر، محمد اسماعیلی نماینده زنجان و طارم و محمد جواد نظری مهر نماینده مردم کردکوی و بندرترکمن از وزیر امور اقتصادی و دارایی را بررسی خواهد کرد.

استیضاح دومین وزیر دولت یازدهم در هفته آینده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را نیز بررسی خواهند کرد؛ این طرح پیش از این با ۶۴ امضا به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده بود که با وجود پس گرفتن ۱۵ امضا از سوی طراحان، اما به دلیل قانع نشدن اکثریت استیضاح کنندگان در جلسه تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات، هفته گذشته از سوی هیات رئیسه اعلام وصول شد.

انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست از دیگر دستورکارهای صحن علنی خانه ملت در هفته پیش رو خواهد بود.

ترافیک تقاضاهای تحقیق و تفحص در صحن علنی خانه ملت

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از عملکرد سازمان چای کشور، گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در نحوه اعطای بورس تحصیلی و جذب هیات علمی از سال ۱۳۶۸ تاکنون و گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره تقاضای تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء های قانونی در این حوزه از دیگر دستورکارهای اعلام شده برای خانه ملت است که پیش از این نیز اعلام شده بود، اما تاکنون نوبت به بررسی آن نرسیده است.

احتمال می رود در این هفته گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک سرمایه و گزارش معاونت نظارت مجلس درباره اقدامات نظارتی مجلس شورای اسلامی در سال سوم دوره نهم نیز در صحن علنی مجلس مطرح شود.


ویدیو مرتبط :
عاقبت توافق هسته ای از سد کنگره آمریکا گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین لایحه تصویب کرد



کنگره آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین لایحه تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در آمریکای جنوبی و لاتین تصویب کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت "گرین ویل آنلاین" ، مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه " مقابله با ایران در نیمکره غربی" را تصویب کرد.

براساس این قانون که توسط " جف دانکان" نماینده جمهوری خواه تهیه شده بود مبلغ یک میلیون دلاردراختیار وزارت خارجه آمریکا قرار می گیرد تا راه های مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین مورد بر رسی قرار گیرد.

داگان در پی تصویب این لایحه گفت : حضور ایران در مرزهای جنوبی آمریکا تهدیدی جدی برای امنیت آمریکا تلقی می شود.

این قانون برای اجرایی شدن به کاخ سفید ارسال می شود تا توسط اوباما رئیس جمهور آمریکا امضا شود.

در این قانون تصریح شده است که آمریکا با همکاری متحدان و دوستان خود در منطقه سعی خواهد کرد تا مانع از تهدیدات ایران علیه منافع آمریکا شود.

همچنین از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده است تا با هزینه کردن یک میلیون دلار گزارشی تهیه کند

در این گزارش موضوعات زیر باید مورد توجه جدی قرار گیرد:

- تعیین فعالیت های مالی و دیپلماتیک ایران در منطقه

- تحلیل روابط ایران با آنچه که در این گزارش سازمان های تروریستی خوانده شده است

- ارائه منابع فدرالی و شیوه هائی که می توان برای مقابله با تهدیدات ایران بکار برد

- ارائه راهکاری برای جلوگیری از کمک کشورهای منطقه به ایران برای کم رنگ کردن تحریم ها

مهر