اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقابله جالب پلیس چین با معترضان/ عکس


تصویر مربوط به ابتکار پلیس چین در ابداع روش و وسایل جدید برای برخورد با تظاهرات مردمی است.

چند صباحی است که اغلب کشورهای جهان با مسئله بیداری اسلامی و تظاهرات گسترده در اعتراض به نظام سرمایه داری است از همین رو ابداع روشهای جدید برای مقابله با این اعتراضها در دستور کار دولتها قرار گرفته است.



ویدیو مرتبط :
روش جالب مقابله با گاز اشک آور توسط معترضان ترکیه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابتکار جالب دانش آموزان ایران برای مقابله با آلودگی هوا (+عکس)



اخباراجتماعی - ابتکار جالب دانش آموزان ایران برای مقابله با آلودگی هوا (+عکس)

در روز بیست و نهم دیماه، "کلاس پرنده" با کمک دانش آموزان شهرهای مختلف ایران رویدادی منحصر به فرد را در پایتخت ایران رقم زدند؛

در روز بیست و نهم دیماه، "کلاس پرنده" با کمک دانش آموزان شهرهای مختلف ایران رویدادی منحصر به فرد را در پایتخت ایران رقم زدند؛ همزمان با روز هوای پاک و در حالی که شاخص آلودگی هوای تهران به عدد 127 می رسید، گروه خلاق کلاس پرنده و جمعی از دانش آموزان، با حمایت محیط زیست استان تهران، گروه صنعتی بوتان و مجموعه برج میلاد، طی حرکتی نمادین و با استفاده از پنج هزار و دویست قطعه ماشین های اسباب بازی کودکان که به رنگهای آبی و سفید نقاشی شده بودند، کوه دماوند را در حیات غربی برج میلاد بازسازی کردند. دماوندی که حالا دیگر به علت پدیده آلودگی هوای این روزهای شهر تهران از دیدنش محروم شده ایم و غنیمت وجودش از مهمترین نمادهای ایران عزیز ما است.

این رویداد خلاقانه و منحصر بفرد در ادامه آغاز به کار جدید ترین فعالیت کلاس پرنده یعنی کمپین "هوادار کوچک" که در تاریخ بیست و سوم دی ماه نود و دو کلید خورده بود، اجرا شد، کمپینی که هدفش ارایه آموزش های مورد نیاز نونهالان و کودکان در باره معضل آلودگی هوا و همچنین راهکارهای مقابله با آن است.
 
گفتنی است که در این کمپین بطور همزمان، شش کارگاه آموزشی نیز در راستای مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ آلوده ی ایران از جمله تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، مشهد و رشت برگزار شد. همچنین بخش دیگر این کمپین که همچنان نیز ادامه دارد، برای مخاطبان بزرگ سال و در فضای مجازی طراحی شده و می کوشد تا با ارایه اطلاعات و اینفوگرافی های ساده و کاربردی، آموزش های مورد نیاز شهروندان را در خصوص نقش مهم آنها در مهار آلودگی هوا بیان کند و به همه ما بگوید که قدم های ما، هرچقدر هم که کوچک باشد، باز هم در کاستن از آلودگی هوا موثر است.

رضا بهرامی نژاد مدیر کلاس پرنده و طراح این کمپین درباره ی این چیدمان بزرگ گفت : «خیلی ها به وضعیت محیط زیستی امروز ما معترض اند اما نمی دانند چگونه باید این اعتراض را نشان دهند. ما سعی کردیم بدون هیچ سیاه نمایی و با زبان هنر و فرهنگ به دیگران بگوئیم که کودکان بیش از دیگران در معرض خطری بزرگ اند. لطفا آنان را ببینید و هرکسی بنا به وظیفه ای که بر دوش خود احساس می کند، قدمی در این راستا بردارد. شعار ارتش هواداران کوچک نیز بر این اساس طراحی شده و همه ما را دعوت به عمل می کند نه صرفاً زدن حرف. کمپین هوادار کوچک می خواهد به همه بگوید که «قدمهای کوچک ما موثرند» او درباره ی نحوه ی اجرایی کردن این کمپین ادامه داد : «در این مسیر، حمایت محیط زیست استان تهران و همچنین مهندس حیدرزاده که همواره حامی مشارکت های مردمی هستند به ما رسمیت بخشید. خوشبخانه گروه صنعتی بوتان نیز که از دیرباز حساسیت های محیط زیستی داشته اند به ما پیوستند و در قالب یک رابطه ی خلاقانه و همدلانه، این رویداد را با کمک یکدیگر پایه ریزی کردیم».

شایان ذکر است که این رویداد نمادین مورد حمایت مسئولان، فعالان محیط زیست و هنرمندان نیز قرار گرفت و شخصیت هایی همچون  احمد مسجد جامعی، محمدهادی حیدرزاده، محمد درویش، مه لقا ملاح، رخشان بنی اعتماد، رضا کیانیان، لیلی رشیدی، امیر اثباتی و ... در این چیدمان مشارکت کردند و ماشین های نقاشی شده را در کوه دماوند ارتش هوادارن کوچک قرار دادند.

اخبار,اخباراجتماعی, آلودگی هوا

اخبار,اخباراجتماعی, آلودگی هوا

اخبار,اخباراجتماعی, آلودگی هوا

اخباراجتماعی - عصر ایران