اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مقابله با عزاداری شیعیان در روز عاشورا


گروهی سلفی در مصر که خود را «نوادگان پیامبر (ص)» می‌خوانند اعلام کرده که با اجرای مراسم شیعیان در روز عاشورا مقابله خواهند کرد.

خبرگزاری فارس: گروهی سلفی در مصر که خود را «نوادگان پیامبر (ص)» می‌خوانند اعلام کرده که با اجرای مراسم شیعیان در روز عاشورا مقابله خواهند کرد.

«ناصر رضوان» موسس ائتلاف سلفی موسوم به نوادگان پیامبر (ص) ضمن استقبال از بسته شدن مسجد رأس الحسین در قاهره به روی شیعیان اعلام کرده که این گروه آماده مقابله با شیعیان در روز عاشورا هستند.

پایگاه خبری «الیوم السابع»، گزارش داد که سلفی‌های تندرو اعلام کرده‌اند که با برگزاری مراسم شیعیان در روز عاشورا که احتمالا مانند هر ساله در برابر مسجد رأس الحسین برگزار می‌شود مقابله خواهند کرد.

پیشتر گزارش شده بود که مقامات مصری به بهانه جلوگیری از بروز درگیری میان سلفی ها  شیعیان مسجد رأس الحسین را مسدود کرده و اجازه برگزاری مراسم در این منطقه را به شیعیان نداده اند.


ویدیو مرتبط :
عزاداری عاشورا، شیعیان ملبورن استرالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفتی سعودی: در روز عاشورا عزاداری نکنید!


مفتی اعظم آل سعود شیعیان را به بدعت در دین متهم کرده و نسبت به سوگواری و عزاداری برای امام حسین (ع) هشدار داده است.

خبرگزاری فارس: «عبدالعزیز بن عبدالله بن آل الشیخ» مفتی عربستان هشدار داده که روز عاشورا به روزی برای آنچه «سوگواری و سینه زنی» خوانده تبدیل نشود.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المجد»، مدعی شده که افرادی که دست به سوگواری و عزاداری برای اهل بیت پیامبر (ص) می‌زنند بدعت می‌کنند و افزود: ما نیز اهل بیت پیامبر را دوست داریم و از آنها پیروی می‌کنیم.

این اظهارات مفتی عربستان در حالی مطرح می‌شود که دو هفته پیش یک حسینیه شیعیان این کشور مورد هدف تروریست‌های سعودی قرار گرفت و طی آن دست کم 5 نفر از عزاداران حسینی کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

مفتی اعظم عربستان که از نوادگان محمد بن عبدالوهاب [مبدع فرقه وهابیت] است که به دشمنی با شیعیان و تکفیر آنها معروف است.