اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معنی نام پهپاد جدید ایران چیست؟


«پهپاد فطرس» به عنوان بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور، در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد. اما معنی نام این پهپاد چیست؟

پایگاه خبری العالم: «پهپاد فطرس» به عنوان بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین کشور، در ایام سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان، در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع رونمایی شد. اما معنی نام این پهپاد چیست؟

در خرائج راوندی در خصوص "فطروس" یا "پطروس ملک" نقل شده است؛ هنگامی كه امام حسین (ع) متولد شد خداوند به جبرئیل فرمان داد با گروه بسیاری از فرشتگان به حضور پیامبر (ص) آیند وبه او تبریك بگویند.

جبرئیل در مسیر فرود از آسمان به زمین فرشته ای به نام فطرس را دید كه در جزیره ای افتاده ( خداوند فطرس را مامور كاری کرده بود ولی او در آن كار كندی می کند، ودر نتیجه به كیفر شكست بالهایش گرفتار می شود)

فطرس به جبرئیل عرض كرد: به كجا می روید ؟

جبرئیل امین فرمود: به سوی محمد (ص) .

فطرس عرض كرد: مرا نیز با خود حمل ونزد آن حضرت ببر شاید برایم دعا كند؛ جبرئیل خواسته اورا پذیرفت و به همراه فرشتگان دیگر به حضور پیامبر اسلام (ص) رسیدند و ولادت حسین (ع) را تبریك گفتند .

آنگاه جبرئیل ماجرای فطرس را عرض کرد.

پیامبر فرمود، به او بگو پیكرش را به این نوزاد (حسین (ع) ) بمالد؛ فطرس همین كار را كرد وهمان دم خداوند فطرس را تندرست كرد و به حال اول برگرداند؛ سپس فطرس همراه جبرئیل به آسمان پر گشود. (بحار ج44ص182)

در روایت دیگر آمده که فطرس هنگام پرواز به سوی آسمان به رسول خدا (ص) عرض كرد، اكنون كه من به خاطر وجود حسین (ع) شفا یافتم باید حق او را ادا و احسانش را جبران كنم؛ هركس حسین (ع) را زیارت كند زیارتش را به او ابلاغ می كنم، و هركس در هر كجا به او سلام كند یا درود فرستد سلام ودرود او را به آن حضرت خواهم رساند.

(نگاهی به زندگی امام حسین . محمد محمدی اشتهاردی ص18)


ویدیو مرتبط :
Iran made UCAV intercepts hostile US drone on Syrian airspace رهگیری پهپاد آمریکا با پهپاد ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وحشت و نگرانی آمریکا از واکنش ایران، طرح رهاسازی پهپاد را به شکست کشاند



 

وحشت و نگرانی آمریکا از واکنش ایران، طرح رهاسازی پهپاد را به شکست کشاند

 

مقامات آمریکایی که قصد داشتند طرحی را برای نابودی یا رهاسازی پهپاد تحت کنترل ایران پیاده کنند، از بیم تبعات بدتر و پاسخ احتمالی ایران، از این عملیات صرف نظر کردند.

 

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام آمریکایی فاش کرد که آمریکایی ها در تلاش بوده اند عملیاتی مخفی را برای آزادسازی یا از بین بردن پهپاد تحت کنترل قرار گرفته توسط نیروهای ایرانی پیاده کنند، اما از بیم خطرات ناشی از درگیری بیشتر با ایران از این عملیات صرفنظر کرده اند.

در این طرح که ناخودآگاه یادآور عملیات طبس برای آزادسازی جاسوسان آمریکایی پس از تسخیر لانه جاسوسی این کشور در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) است، آمریکایی ها در نظر داشتند یک تیم مخفی را برای رهاسازی پهپاد به ایران اعزام کنند و یا اینکه از گروهی از مزدوران خود در داخل ایران برای رهاسازی پهپاد مزبور و یا نابودی آن استفاده نمایند.

همچنین طرح دیگر این بوده است که با یک حمله هوایی پهپاد مزبور نابود شود.

با تمام این طرح ریزی ها، مقامات آمریکایی سرانجام به این نتیجه رسیدند که این عملیات می تواند به واقعه ای بسیار بدتر از واقعه اول منجر شده و لذا از کل آن صرفنظر کردند. صرفنظر از این عملیات به نوعی به منزله پذیرش شکست از سوی مقامات آمریکایی محسوب می شود.

به گفته این مقام آمریکایی با ورود نیروهای آمریکایی به ایران، ایران می توانست آمریکا را به تجاوز به کشور خود متهم کند.

مقامات آمریکایی در حالی همچنان از تایید کنترل یا سرنگونی این پهپاد توسط ایران طفره می روند که از ابتدای وقوع حادثه، مواضع متناقضی را اتخاذ کرده اند. آنها که بدوا می گفتند این پهپاد در افغانستان مفقود شده است، اکنون تایید کرده اند که مشغول عملیات شناسایی تحت نظر سیا بر فراز ایران بوده است اما دقیقا نوع عملیات را مشخص نمی کنند.

رسانه های آمریکایی از دسترسی ایران به تکنولوژی این پهپاد ابراز نگرانی جدی کرده اند.

پهپاد مزبور که به خاک کشورمان تجاوز کرده بود به وسیله واحدهای جنگ الکترونیک ایرانی از کنترل نیروهای آمریکایی خارج شد و با کمترین خسارت ممکن در اختیار نیروهای خودی قرار گرفت.

تحلیلگران، کنترل این پهپاد را نشانه توان بالای ایران در جنگ الکترونیکی و آسیب پذیری جنگنده های آمریکایی در برابر پدافند هوایی کشورمان دانسته اند.

علاوه بر آن بسیاری از رسانه های غربی از جمله بی بی سی نیز دست یابی به این پهپاد را موفقیتی بزرگ برای ایران قلمداد کرده اند.

در عین حال تلاش برای رهاسازی یا نابودی پهپاد مزبور بیانگر اهمیت آن برای نیروهای آمریکایی است..../خبرگزارى فارس