اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمای یافتن دختری پس از 60 سال پیچیده تر شد



 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث, حوادث  روز

مرد 85 ساله 60 سال پس از گم شدن دخترش توانست دو زن را با مشخصات او پیدا کند، اما نمی‌داند کدامیک از آنها دختر واقعی اوست. قاضی دادگاه خانواده برای شناسایی دختر واقعی پیرمرد، او و دو زن 60 ساله را برای آزمایش «دی‌ان‌ای» به پزشکی قانونی معرفی کرد.

به گزارش جام‌جم ، در روزهای پایانی اسفند سال گذشته، زن 60 ساله‌ای با حضور در شعبه 244 دادگاه خانواده مجتمع قضایی صدر تهران با ارائه دادخواستی خواستار آن شد که دادگاه وضع نسبی او را با یک مرد 85 ساله مشخص کند.

این زن به قاضی گفت: پس از تولدم، والدینم مرا در یکی از محله‌های تهران رها کردند و به شیرخوارگاه منتقل شدم. چند روز بعد هم دختر دیگری که خانواده‌اش رهایش کرده بودند، به آن شیرخوارگاه منتقل شد و نام هر دویمان را زهره گذاشته بودند. در شش سالگی، دو خانواده سرپرستی ما را به‌عهده گرفتند. از آن زمان دیگر از او خبری نداشتم و فقط می‌دانستم ساکن رشت است. سال‌ها بعد من ازدواج کرده و صاحب فرزند و نوه شدم، اما در حسرت دیدار والدینم ماندم.

وی اضافه کرد: با گذشت 60 سال، دو هفته پیش زمانی که برای دریافت کارت هوشمند ملی به دفتر پیشخوان دولت رفته بودم، متصدی آنجا پس از بررسی مدارکم متوجه شد با نام و فامیلی من یک کارت ملی در شهرستان رشت صادر شده و به‌همین دلیل برای من کارت ملی صادر نمی‌شود. ماجرا را از اداره ثبت‌احوال جویا و متوجه شدم زنی با نام و فامیلی مشابه من، در یکی از روستاهای شهرستان رشت زندگی می‌کند. برای رفع این مشکل به ملاقاتش رفتم و همان‌جا بود که متوجه شدم او همان زهره، دوست دوران کودکی‌ام است که با هم در شیرخوارگاه بودیم. نکته جالب شباهت نام خانوادگی افرادی بود که سرپرستی ما را به‌عهده گرفته بودند.

زن 60 ساله تصریح کرد: پس از گفت‌وگو با زهره متوجه شدم او چند ماهی است که پدرش را پیدا کرده است. زمانی که تصویر او را نشانم داد، شوکه شدم. از نظر چهره شباهت زیادی به آن مرد داشتم و احساس می‌کردم او پدر من است.

بعد از آن با پیرمرد و فرزندانش ملاقات کردم، من شبیه آنها بودم و حتی برخی رفتارهایم مانند دختران پیرمرد بود. آنها نیز با دیدن من شوکه شده بودند، باورشان نمی‌شد من این‌قدر به آنها شبیه هستم.

وی اضافه کرد: پیرمرد می‌گفت 60 سال پیش به‌دلیل مشکلات مالی، مجبور شده همسرش و چهار فرزندش را ـ که یکی از آنها دختر نوزادی بوده ـ تنها بگذرد و از دست طلبکاران فرار کند. او چند سال بعد که بازگشته، پی برده همسرش فوت کرده و سه نفر از فرزندانش را اقوام نگهداری می‌کردند و همسرش چند هفته پس از ناپدید شدن وی به‌دلیل فقر مالی مجبور شده دخترشان را در خیابان رها کند. در این سال‌ها در جست‌وجوی دخترش بوده که او را پیدا نکرده تا این که چند ماه پیش و به‌طور اتفاقی یکی از کارکنان شیرخوارگاه را پیدا کرده و پس از گفت‌وگو با وی متوجه شده زهره در رشت زندگی می‌کند که اکنون او را یافته و گمان می‌کرده دخترش است، اما از زمانی که مرا دیده احتمال می‌دهد من دخترش باشم. چند روز پیش توانستم پرستاری را که از ما در شیرخوارگاه نگهداری می‌کرد پیدا کنم و در گفت‌وگو با وی متوجه شدم من دختر این خانواده هستم؛ چون مرا در همان خیابانی که پیرمرد می‌گفت، یافته و به شیرخوارگاه آورده بودند، اما دوستم بعد از آن‌که مادرش زایمان کرده او را در بیمارستان رها کرده و رفته است.

اکنون می‌خواهم از طریق آزمایش دی‌ان‌ای نسبت من و پیرمرد مشخص شود و از این بلاتکلیفی خلاص شوم.

دوستم نیز برای آزمایش به تهران آمده است.

بهروز مهاجری، دادرس شعبه 244 دادگاه خانواده مجتمع قضایی صدر تهران این دو زن 60 ساله و پدری را که نمی‌داند کدام‌یک از این زنان دخترش است به پزشکی قانونی معرفی کرد تا از آنها آزمایش دی‌ان‌ای انجام و هویت دختر واقعی مرد 85 ساله مشخص شود.

 

اخبار حوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
یک معمای پیچیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای هویت متهم انفجار سال 60


فرد دستگیر شده در آلبانی که در انفجار دفتر نخست وزیری سال ۶۰ نقش داشته است به تدریج تبدیل به موضوعی شده که هر روز مقامات نیروی انتظامی جزئیاتی از آن را منتشر می‌کنند.

روزنامه آرمان- مهدی رضایی: فرد دستگیر شده در آلبانی که در انفجار دفتر نخست وزیری سال ۶۰ نقش داشته است به تدریج تبدیل به موضوعی شده که هر روز مقامات نیروی انتظامی جزئیاتی از آن را منتشر می‌کنند.

روز نخست که اعلام شد این فرد بازداشت شده است برخی تصور کردند فرد بازداشت شده کشمیری عامل اصلی انفجار دفتر نخست وزیری بوده که یک روز بعد سردار منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی این موضوع را رد کرد و خبر داد که شخص بازداشت شده یک زن است.

پس از این خبر بود که برخی سایت‌های خبری دوباره به گمانه زنی پرداختند و نوشتند که شخص بازداشت شده زهره عطریانفر است. دیروز این گمانه هم رد شد و فرمانده نیروی انتظامی گمانه زنی‌ها درباره نام فرد دستگیر شده در کشور آلبانی را رد کرده و گفت: پلیس به دنبال استرداد این زن به کشور است. سردار حسین اشتری در حاشیه اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دستگیری عامل انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی، اظهار کرد: به طور معمول پلیس اینترپل موظف است افرادی که اعلان قرمز برایشان صادر شده شناسایی و دستگیر کند.

این موضوع درباره این فرد نیز صادق بوده و کسانی که در عملیات‌های تروریستی نقش داشته باشند شناسایی خواهند شد. وی درباره اسامی‌ای که در مورد فرد دستگیر شده در برخی از رسانه‌ها اعلام شده و این فرد را ابتدا «کشمیری» و سپس «عطریانفر» معرفی کرده بودند، گفت: این مطلب صحت نداشته و فرد دستگیر شده نه کشمیری است و نه عطریانفر. به دنبال استرداد این فرد از کشور آلبانی هستیم که امیدواریم این کشور همکاری‌های لازم را با جمهوری اسلامی داشته باشد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه برخی از کشورها در زمینه استرداد مجرمان همکاری‌های لازم را با کشورمان نداشتند و باید ۱۰۰ متهم به کشور مسترد شود گفت: به دنبال این هستیم که ده‌ها نفر را بر اساس حکم قضائی به کشور بازگردانیم تا به جرایم‌شان رسیدگی شود. به گفته وی، تاکنون کشور آلبانی برای استرداد فرد دستگیر شده با ایران همکاری‌ لازم را نداشته است. اشتری با اشاره به پرونده «محمود خاوری» نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز ما خواستار بازگشت این فرد هستیم اما کشور مربوطه همکاری‌های لازم را با ما نداشته است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح امنیت اخلاقی و اجتماعی، گفت: این طرح از سال‌های گذشته اجرا شده و اجرای آن همچنان ادامه دارد اما مطلوب پلیس این است که با همکاری خوب مردم موارد تذکر و برخورد کاهش بیابد. وی برخورد با معتادان، خرده فروشان موادمخدر، توزیع کنندگان مواد، مزاحمان نوامیس و... را نیز بخش‌های دیگری از طرح امنیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: پلیس در برخورد با این افراد با جدیت وارد عمل شده و خوشبختانه دستگاه قضائی نیز همکاری خوبی با ما داشته است.

اشتری درباره نظارت پلیس بر اماکن عمومی نیز گفت: در این زمینه جلسات متعددی با اصناف برگزار شده و موارد لازم منتقل شده است و ما نیز به عنوان پلیس اعلام کردیم که از ورود کالاهایی که فاقد مطابقت با فرهنگ ایرانی اسلامی است ممانعت خواهد شد که امیدواریم اصناف در این زمینه همکاری خوبی با پلیس داشته باشند.