اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمای جنایت بدون جسد



اخبار ,اخبار حوادث ,معمای جنایت بدون جسد

 

اخبار حوادث - متهم اصرار دارد دوستش را کشته است
معمای جنایت بدون جسد

خیانت، عشق نافرجام و هوس؛ هر سه در پرونده قتل مردی که جسدش پیدا نشد، وجود دارد. متهم که منوچهر نام‌ دارد، مصرانه می‌گوید مرتکب قتل شده ‌است.

او جزئیات جنایت را توضیح می‌دهد و می‌گوید قصد نداشته جنازه مقتول را از بین ببرد، اما همسر متهم مدعی ‌است شوهرش مرتکب قتل نشده و اعتراف او دروغ است.


در این میان نماینده دادستان دلایلی را مطرح می کند که نشان می دهد منوچهر دوستش فریدون را کشته است. این پرونده که در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شده، نکات مبهم زیادی دارد. فریدون چطور کشته شد و جسدش کجاست؟

نماینده دادستان تهران درباره کیفرخواست می گوید: «پنج سال پیش با مفقود شدن مردی به نام فریدون و پس از این که خانواده اش موضوع را به پلیس اطلاع دادند، تحقیقات در این زمینه شروع شد و پلیس بعد از ماه ها بررسی به دوست فریدون به نام منوچهر مشکوک شد. منوچهر بدون این که مقاومتی از خود نشان دهد، بازداشت شد و از ابتدا قتل را پذیرفت و گفت به دلیل اختلافی قدیمی، مرتکب این قتل شده است.

 

او جزئیات ماجرا را توضیح داده و گفته به علت این که فریدون به همسرش نظر داشته، او را ابتدا با تبر زده و سپس با گلوله ای به قتل رسانده است. متهم، نشانی محل رها کردن جسد را به ماموران داده است از آنجا که جسد در محل تخلیه زباله رها شده بود و زمان اعتراف به قتل مدت ها از قتل گذشته بود، جستجو ها برای پیدا کردن جسد به جایی نرسید. متهم به گفته خودش جنازه را سوزانده است. بررسی ها نشان داده که قتل اتفاق افتاده است و از گفته های همسر متهم هم مشخص می شود حرف های منوچهر درباره انگیزه اش صحت دارد.

 

همچنین متهم با خواهر مقتول رابطه داشت که این موضوع هم یکی از دلایل پرونده است. بنابراین برای ما کاملا محرز است که متهم مرتکب قتل شده است. او صحنه قتل را نیز بازسازی کرده و از نظر دادسرا او در قتل و جنایت بر میت مجرم است، به همین دلیل کیفرخواست علیه وی صادر شده است.

فرزندان مقتول خارج از ایران زندگی می کنند و برای پیگیری پرونده پدرشان مراجعه نکرده اند. یکی از این فرزندان صغیر است. نماینده دادستان می گوید: «مادر مقتول درخواست قصاص ارائه کرده ضمن این که دادستان از سوی فرزند صغیر نیز درخواست قصاص کرده است مادر مقتول نیز قبول کرده با توجه به وضع پرونده و قانون موجود در این زمینه، تفاضل دیه را پرداخت کند. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

دروغ می گوید
همسر منوچهر می گوید اطمینان دارد شوهرش قاتل نیست و حدس می زند فریدون از کشور خارج شده باشد. او می گوید: وقتی فریدون به ایران آمد، سارا به من گفت برادرش همسرش را طلاق داده و فرزندانش هم پیش همسرش هستند. من و سارا دوست صمیمی بودیم و من فکر نمی کردم روزی سارا به من خیانت کند. رازهای زندگی ام را به او می گفتم این که شوهرم با من بدرفتاری می کند و حدس می زنم با کسی رابطه دارد این حرف ها را در حالی می گفتم که نمی دانستم آن زن ساراست. سارا هم مرا نصیحت می کرد و می گفت به فکر خودت باش، منوچهر برای تو شوهر نمی شود از او جدا شو و به زندگی خودت برس، اما من به خاطر بچه هایم، نمی توانستم.

این زن درباره تعرض فریدون می گوید: صبح روز حادثه با سارا بیرون بودم بعد هر کدام به خانه خودمان رفتیم بعد از یک چند دقیقه تماس گرفت و گفت بیا با هم صبحانه بخوریم. گفتم مزاحم نمی شوم. گفت برادرم نیست من و مادرم هستیم من هم قبول کردم و رفتم. وارد خانه که شدم سارا برای آوردن صبحانه به آشپزخانه رفت. چند دقیقه بعد فریدون وارد اتاق شد و درباره منوچهر با من صحبت کرد و گفت تو هم باید به فکر خودت باشی. حرف هایش ناراحتم کرد. او به من چای داد بعد از خوردن آن حس کردم سست شده ام.

 

منوچهر مرا مورد آزار قرار داد آنقدر سست شده بودم که قدرت مقاومت نداشتم بعد از این حادثه نفهمیدم چطور از خانه خارج شدم حالم بد شد آنقدر حالم بد بود که وقتی به خانه رسیدم، یکی از اقوام مرا به بیمارستان رساند.این زن ادامه می دهد: می دانستم چه سرنوشتی در انتظار من است، اما هیچ وقت به شوهرم دروغ نگفته بودم به همین دلیل آن ماجرا را هم برایش تعریف کردم. بعد از آن منوچهر بدرفتاری هایش را با من شروع کرد. کتکم می زد و تحقیرم می کرد، اما به خاطر بچه ها طلاقم نداد.

 

من متوجه رابطه او با سارا هم شدم چون یک بار پلیس آنها را بازداشت کرده بود. از آن به بعد ارتباطم با سارا قطع شد، اما دیگر کاری نمی توانستم بکنم. شوهرم دنبال او بود و همیشه در خانه ما جنگ و درگیری بود. می ترسیدم بچه هایم آسیب ببینند به همین دلیل از آن خانه نرفتم حالا هم به خاطر بچه ها زندگی می کنیم، اما باید بگویم شوهرم قاتل نیست او حتی نتوانست سر گوسفندی را در عروسی دخترش ببرد چطور آدم کشته است؟ نمی دانم این همه اصرارش به چه دلیل است، اما با توجه به شناختی که از او دارم مطمئن هستم قتل کار او نیست. فکر می کنم فریدون فرار کرده چون چند باری گفته بود دنبال پول کلان است تا از کشور خارج شود.

من قاتل هستم
متهم اصرار دارد مرتکب قتل شده است. منوچهر درباره نحوه آشنایی اش با مقتول می گوید: «خانواده پدری او را از سال ها قبل می شناختم. ما در یک محله زندگی می کردیم و رفت و آمد داشتیم. بعد از ازدواج من، آنها با همسرم هم رفت و آمد پیدا کردند تا این که نزدیک به 20 سال قبل فریدون از خارج به ایران آمد. من او را نمی شناختم سال های بسیار دور به آمریکا رفته بود. وقتی آمد از آنجا که با خانواده اش رفت و آمد داشتم، با هم آشنا شدیم و دوستی بین ما شکل گرفت. همان زمان بود که خواهر فریدون به نام سارا به من علاقه مند شد و گفت می خواهد با من ازدواج کند.

 

گفتم نمی شود من همسر و فرزند دارم و نمی توانم زنم را طلاق بدهم. او مادر بچه های من است، اما من و سارا پنهانی با هم ارتباط پیدا کردیم. سارا با همسر من هم خیلی دوست بود و فکر نمی کردم مشکلی پیش بیاید. چند سالی گذشت و یک شب دخترم با من تماس گرفت و گفت مادرش بیمار شده و او را به بیمارستان برده اند.

 

بالای سر همسرم که حاضر شدم، دیدم خیلی بدحال است. پزشکان گفتند مسموم شده است و نمی توانستند تشخیص دهند دقیقا مشکلش چیست. شب که به خانه برگشتیم، همسرم در حالی که بشدت گریه می کرد، گفت فریدون به او تعرض کرده است. از همان موقع نقشه قتل فریدون در ذهنم شکل گرفت و نمی دانستم چطور باید آن را اجرا کنم. چند بار سعی کردم شرایطی فراهم کنم تا فریدون را بکشم، اما نشد. هم از آبرویم می ترسیدم هم نگران بودم اگر زندانی شوم، بچه هایم چه سرنوشتی پیدا می کنند. چند سالی از این موضوع گذشت و من هم فریدون را بخشیدم؛ چون نمی خواستم زندگی ام خراب شود.

متهم درباره این که رابطه اش با سارا بعد از این حادثه چطور بود، می گوید: «مدتی با هم مشکل پیدا کردیم، اما بعد از آن همه چیز دوباره مثل قبل شد. سارا مرا دوست داشت به او گفته بودم ازدواج کن و بعد طلاق بگیر آن وقت تو را صیغه می کنم. همسرم هم متوجه نمی شود و ما به زندگی خودمان می رسیم، اما همچنان از فریدون متنفر بودم تا این که متوجه شدم او زنی را صیغه کرده است. خواهر آن زن مقداری پول به من داده بود تا با آن کار کنم و بهره بدهم. من یک قسط بهره را داده بودم و قسط دوم مانده بود. فریدون چند بار به من گفت پول او را بده و سر این موضوع با هم اختلافی نداشتیم.

 

فکر می کردم از وقتی ازدواج کرده، درست شده است. می دانستم مشکلاتی دارد، اما فکر نمی کردم دوباره به من خیانت کند. تا این که روز حادثه او را در خیابان دیدم و درباره همان پول با هم صحبت کردیم. گفتم به کارگاهم بیا تا بیشتر حرف بزنیم گفت کمی مشروب دارد، من هم مشروب داشتم و قرار شد با هم بخوریم. بعد گفت پول را بده، گفتم می دهم چقدر اصرار می کنی. حرف زشتی درباره همسرم زد. یکدفعه کنترل خودم را از دست دادم یک تبر روی دیوار داشتم چون آنجا اتاقی بود که وسایل شکارم را نگهداری می کردم وسیله قتل زیاد بود. اول با تبر به سرش زدم و بعد با یک تفنگ شکاری به او شلیک کردم.

متهم درباره نحوه انتقال جسد می گوید: جنازه را در پارچه ای پیچیدم و آن را با وانت به بیابان بردم و جایی که زباله ها را می ریختند، انداختم و آتش زدم. من قتل را انکار نمی کنم.

متهم درباره این که آیا حالت مستی باعث شد دست به این قتل بزند، می گوید: مشروب خورده بودم، اما مست نبودم و بر خودم مسلط بودم. فریدون را بخشیده بودم، اما بعد از 15 سال متوجه شدم او هنوز هم به همسر من نظر دارد.

اخبار حوادث - جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
اهدای جسد در ایران و دلالی جسد در آمریکا ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معمای 10 ساله جنایت بدون جسد



معمای 10 ساله جنایت بدون جسد

زن و شوهری که متهم هستند 10سال قبل مردی جوان را در جریان قتل ناموسی کشته و جسدش را سوزانده‌اند، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند که هنوز جنازه پیدا نشده است.

حوادث - به گزارش شرق: این زوج که مهری و محمود نام‌دارند متهم هستند 10سال قبل جوانی به نام هادی را به قتل رسانده‌اند.
این زوج پیش از این چندین‌بار پای میز محاکمه رفته ولی به دلیل پیدانشدن جسد جلسه رسیدگی به پرونده به تعویق افتاده بود با این حال زوج جوان 10سال گذشته را در زندان گذراندند.


مطابق محتویات پرونده بعد از اینکه مادر هادی خبر گم‌شدن او را به ماموران پلیس ارایه داد تحقیقات در این خصوص آغاز شد. ماموران فهمیدند هادی با زنی به نام مهری در تماس بوده و چندبار با او ملاقات داشته ‌است. وقتی بررسی در مورد خانواده مهری آغاز شد پلیس پی‌برد مهری زنی جوان است که چهار ماه قبل با مردی به نام محمود ازدواج کرده‌ است.

 

بنابراین پلیس نسبت به این زوج مشکوک شد و آنها را مورد بازجویی قرار داد. محمود و مهری بعد از چندین جلسه بازجویی به قتل اعتراف کردند. محمود در بازجویی‌ها گفت: تازه سه‌ماه بود از ازدواجمان می‌گذشت که متوجه شدم زنم ناراحت است. وقتی موضوع را از او پرسیدم به من گفت مردی آزارش داده ‌است.

 

به زنم گفتم اگر این بار سراغت آمد من را خبر کن. روز حادثه آن مرد با زنم تماس گرفت مهری هم او را به خانه کشاند. ما با هم درگیر شدیم و من او را کتک زدم و به قتل رساندم بعد از قتل هادی را سوار ماشین کردیم به بیابانی بردیم در آنجا او را در بشکه قیر سوزاندیم.


این حرف‌ها مورد تایید مهری هم قرار گرفت. این زوج در ادامه پلیس را به محلی بردند که مدعی بودند جسد را در آنجا انداخته‌اند اما جنازه‌ای پیدا نشد ماموران در اطراف محل رها شدن جسد کفش و لباس پیدا و خانواده هادی تایید کردند این لباس‌ها متعلق به او است.


بنابراین متهمان به زندان منتقل شدند و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. سه‌جلسه برای بررسی این پرونده تشکیل اما از آنجایی که جسدی در کار نبود هربار پرونده با اعلام نقص در تحقیقات به دادسرا بازگردانده‌ شد. در این سال‌ها زوج جوانی که سه‌ماه بعد از ازدواجشان زندانی شده ‌بودند در زندان بچه‌دار شدند و زندگی‌شان همچنان در زندان ادامه داشت تا اینکه روز گذشته در نهایت جلسه محاکمه تشکیل شد.

 

بعد از اینکه عرب نماینده دادستان تهران کیفرخواست را خواند، مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم در جایگاه حاضر شد او درخواست قصاص کرد و گفت: پسرم برای کار رفته ‌بود، او مغازه‌دار بود این زوج او را به خانه کشانده و به قتل رسانده‌اند. من هم خواهان قصاص هستم.


در ادامه محمود متهم ردیف اول در جایگاه حاضر شد او اتهام قتل را قبول نکرد و گفت: وقتی متوجه شدم همسرم مورد آزار این مرد قرار گرفته ‌است، به او گفتم وی را به خانه بکشاند. وقتی آن مرد دوباره تماس گرفت او به خانه ما آمد و من هم با چوب ضربه‌ای به سرش زدم و به زمین افتاد. وقتی این اتفاق افتاد، دست و پایش را بستیم به دوستم زنگ زدم او ماشین داشت وقتی آمد محمود را که بیهوش بود در صندوق عقب گذاشتیم و بعد هم به محلی بردیم که من به پلیس نشان دادم. آنجا از ماشین پرتش کردیم و رفتیم. من دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی برای او افتاد.


متهم در مورد اعترافاتش در ابتدای تحقیقات گفت: من آن حرف‌ها را قبول ندارم هرچه ماموران می‌گفتند می‌نوشتم. چون زیر فشار آنها بودم و آنها می‌گفتند باید جسد را نشان دهی. من هم مجبور شدم این کار را بکنم.  سپس مهری به‌عنوان متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد او گفته‌های شوهرش را تایید کرد و گفت: ما هادی را نکشتیم او مزاحمم شده ‌بود و برای اینکه تنبیهش کنیم به خانه کشاندیم اما ما او را نکشتیم و فقط کتکش زدیم و دست‌وپایش را بستیم و بعد هم در جاده رهایش کردیم. 10سال از این ماجرا گذشته و ما همچنان در زندان هستیم.


زمانی که وکیل دو متهم برای دفاع در جایگاه حاضر شد دادرس اسلامی که رسیدگی به این پرونده را در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برعهده ‌داشت متوجه شد وکیل مدافع حاضر در دادگاه وکالت هر دو متهم را بر عهده دارد بنابراین به دلیل تعارض منافع ایجاد شده دستور داد تا متهمان هرکدام یک وکیل را به دادگاه معرفی کنند و ادامه رسیدگی را به بعد موکول کرد./شرق