اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معمارزاده: در پرسپولیس از من باج خواستند


میثاق معمارزاده پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار در پرسپولیس به مدت یک سال و نیم از فوتبال فاصتله گرفت. میثاق در این مدت حتی مصاحبه هم نمی کرد. پس از مدت ها حالا سر و کله او پیدا شده و می خواهد دوباره به دنیای فوتبال برگردد.

 
 
 
 
روزنامه گل: میثاق معمارزاده پس از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار در پرسپولیس به مدت یک سال و نیم از فوتبال فاصتله گرفت. میثاق در این مدت حتی مصاحبه هم نمی کرد. پس از مدت ها حالا سر و کله او پیدا شده و می خواهد دوباره به دنیای فوتبال برگردد.

 به احتمال زیاد از نیم فصل دوم شاهد بازگشت معمارزاده به مستطیل سبز خواهیم بود. البته دروازه بان سابق پرسپولیس ترجیح می دهد در مورد پیشنهادهایی که دارد تا قبل از نهایی شدن صحبت نکند. معمارزاده با وجود این که لیگ دوازدهم و نیم فصل اول لیگ سیزدهم را بیرون نشسته بود اما هنوز نتوانسته اتفاقات تلخ گذشته را فراموش کند. او اطمینان می دهد که بازگشتی پرفروغ به فوتبال خواهد داشت.

در لیگ دهم حرفه ای چه اتفاقی افتاد حه تصمیم گرفتی مدتی از فوتبال دور باشی؟

- آن فصل اتفاقات زیادی رخ داد که همه اش بد و مصیبت وار بود. پیشنهاد بسیار خوبی داشتم و حتی قراردادم آماده امضا شدن بود اما به خاطر پرسپولیس و هواداران قید آن پول کلان را زدم و با پرسپولیس قرارداد سفید امضا کردم و به این تیم برگشتم. آقای کاشانی هم می تواند شهادت بدهد. اما بعدازظهر اینکه قرارداد امضا شد همه چیز تغییر کرد. به زور و با جنگ و دعوا به من بازی دادند. شرایط آنقدر بد بود که می خواستم از پرسپولیس جدا شوم. آقای قلعه نویی به من لطف داشت و گفت بیا تراکتورسازی اما به دلیل علاقه ای که به پرسپولیس داشتم باز هم تحمل کردم و جدا نشدم. اینکه در آن سال بر من چه گذشت و در باشگاه چه خبر بود را به زودی افشا می کنم تا مردم و هواداران در جریان قرار بگیرند.

مشکل تو با چه کسانی بود؟

- در باشگاه یکسری آدم بودند که نمی خواستند تیم نیتجه بگیرد. به واسطه حضور چند ساله در پرسپولیس با کسانی رابطه داشتم که اطلاعات خوبی از پشت پرده تیم به من می دادند. کسانی در خود باشگاه بودند که نمی خواستندو نمی گذاشتند پرسپولیس نتیجه بگیرد. شرایط به گونه ای بود که همه چیز از دست همه در رفته بود. صبر کنید به زمین فوتبال برگردم آن وقت همه چیز را در مورد آنها و کارهایشان می گویم. متاسفانه اختیار فوتبال ما دست یکسری آدم غیرفوتبالی افتاده که هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و کسی هم جلودارشان نیست.

چرا در پایان آن فصل فوتبال را کنار گذاشتی و به تیم دیگری نرفتی؟


- اول اینکه من در تمام این مدت که تیم نداشتم چند نوبت تمرین می کردم و شرایط بدنی خوبی دارم. در پایان آن فصل به دلیل مشکلاتی که برای من پیش آمده بود و فشاری که روی من بود پدر و مادرم صدمه روحی دیده بودند و به خاطر آنها دیدمبهتر است که مدتی صبر کنم و فعلا فوتبال بازی نکنم. با وجود پیشنهادهای خوبی که داشتم صلاح دیدم برای مدتی از فوتبال دور باشم. شاید هم اشتباه کرده باشم اما به هر حال تصمیمی بودکه در آن مقطع گرفتم. حالا هم اگر برگردم حرفم را در زمین مسابقه می زنم. آن فصل نمی خواستند پرسپولیس نتیجه بگیرد اما برای این موضوع دنبال یک نفر می گشتند تا او را مقصر جلوه دهند که من قربانی شدم. آن فصل به دنیزلی امر و نهی می کردند و می گفتند چه کسی را بازی بدهد و چه کسی را بازی ندهد یا چه کسی را بیاورد و چه کسی را نیاورد!

در پایان لیگ دهم تو به تیم ملی دعوت شدی و در اردوی اتریش درخشیدی آنقدر که گاسپر از تو به عنوان دروازه بان شماره یک تیم ملی نام برد. بعد که خط خوردی شایعه شد رحمتی خواسته تا تو نباشی؟!

- آقای گاسپر و آقای کی روش مربیان بزرگی هستند. مهدی دوست عزیز من است و ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم و نداریم. مهدی آنقدر دروازه بان توانایی است که نیازی به این کارها ندارد. خط خوردنم از جای دیگری آب می خورد و ربطی به مهدی نداشت. من از تیم ملی امید با رحمتی بودم و همیشه رابطه خوبی با هم داشتیم و این شایعه هم کار افراد خاصی بود!

یک مدت با پیکان تمرین کردی، قرار بود به این تیم بروی؟


- با آقای ویسی که انسان بسیار خوبی است صحبت کردم تا برای حفظ آمادگی ام با پیکان تمرین کنم که ایشان هم پذیرفتند. قصدم فقط حفظ آمادگی ام بود و قرار نبود برای پیکان بازی کنم.

اول فصل هم بحث حضورت در استقلال مطرح شد که در نهایت آبی پوش نشدی!

- آقای قلعه نویی از مربیان خوب این مملکت است و استقلال هم تیم بزرگی است. صحبت شد تا به استقلال بروم اما شرایط مهیا نبود و بهتر دیدم از جای دیگری شروع کنم.

خبر می رسد که قصد داری از نیم فصل دوم دوباره به فوتبال برگردی؟

- کسانی که اخلاق من را می شناسند می دانند من به هر طریقی سعی نمی کنم باشم و فقط بودن برایم مهم نیست. با وجود اینکه در فصل گذشته و این فصل پیشنهادهای خوبی داشتم به دلایل مختلف آنها را رد کردم. در این مدت 1.5 سال هم که نبودم هر روز و روزی چند نوبت تمرین می کردمتا آماده باشم. برای نیم فصل دوم با دو سه تیم صحبت کردم تا اگر شرایط مهیا باشد برگردم و دوری ام از فوتبال را جبران کنم. امیدوارم دوباره همان معمارزاده ای شوم که هواداران دوست دارند و بازگشت درخشانی داشته باشم.

در این مدت به عنوان یک پرسپولیسی اخبار و نتایج تیم را دنبال می کردی؟


- پرسپولیس را همیشه دوست دارم و به خاطر آن از خیلی چیزها گذشتم اما در این باشگاه چیزهای زیادی وجود داشت و دارد که مورد علاقه من نیست. دیدید که بعد از من در این مدت با اسطوره هایی چون مهدی مهدوی کیا و علی کریمی چه رفتاری شد! افراد غیرفوتبالی هر کاری که دلشان می خواهد در آنجا انجام می دهند. علاقه ای به حاشیه های جدید پرسپولیس ندارم و فقط هواداران و پیراهن پرسپولیس را دوست دارم.

بعد از عابدزاده هیچ دروازه بان ایرانی نتوانست دروازه پرسپولیس را بیمه کند اما بعد از سال ها نیلسون تبدیل به دروازه بان مطمئن و محبوب هواداران شد!


- نمی خواهم در مورد نیلسون نظر بدهم. چیزی که مردم می بینند و روزنامه ها می نویسند با واقعیت تفاوت دارد. شما ببینید در سال های گذشته چقدر برای خرید بازیکن هزینه می شد! خودم نزدیک به 300 میلیون از باشگاه طلب دارم. بازیکنان پرسپولیس در زمان کرانیکار را با نفرات فعلی مقایسه و حساب کنید تیم زمان او با چقدر هزینه بسته شد و این دو فصل با چقدر هزینه بسته شده است. در طول این سال ها سابقه نداشت پرسپولیس این همه مهره جذب کند. حضور مدافعان خوب در عملکرد نیلسون خیلی تاثیرگذار است. البته آن زمان هم ما بازیکنان خوبی داشتیم اما تمرکز تیم را به هم زده بودند.

غلامرضا رضایی هم مانند تو در فولاد درخشید اما در پرسپولیس افت کرد و سرانجام هم جدا شد!
- این اتفاقی است که برای تمام بازیکنانی که به پرسپولیس می آیند می افتد چون در این تیم چیزهایی غیر از فوتبال مهم است. دو پیشنهاد خوب داشتم و در تیم ملی بودم که به پرسپولیس آمدم اما یکدفعه بازیکن بدی شدم! مدیران غیرفوتبالی باید دنبال کار خودشان بروند. آنها فقط دنبال شهرت و محبوبیت هستند اما اگر سال ها هم تلاش کنند نمی توانند نیمی از محبوبیت امثال علی کریمی و مهدوی کیا را به دست آورند. برای آنها فقط منافع خودشان مهم است و برای رسیدن به اهدافشان همه کس و همه چیز برایشان مهره است. امیدوارم بازیکنان جوانی که به پرسپولیس آمدند چنین سرنوشتی پیدا نکنند.

شایعه شده بود تصادف کردی و یک نفر را کشتی که همان موقع آن را تکذیب کردی. این ماجرا از کجا آب می خورد؟


- به دلیل شرایط اخلاقی و کاری که دارم دوست و دشمن زیادی دارم. همیشه به رسانه ها و خبرنگاران احترام می گذارم اما در هر قشری آدم خوب و بد هست. بازی کردنبا آبرو و اعصاب مردم کار درستی نیست. به پدرم زنگ زده بودند و این موضوع را گفته بودند که حالش بد شد. وقتی به خودم زنگ زدند در خیابان بودم؛ اول از شنیدن این شایعه خنده ام گرفت اما بعد عصبانی شدم. زمانی که در پرسپولیس بودم یکسری دنبال باج گرفتن از من بودند اما تربیت خانوادگی و اخلاقم طوری است که به هیچ کس باج نمی دهم.


ویدیو مرتبط :
امیر عابدینی: به قصد قربت، می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را حذف کنند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میثاق معمارزاده پس از اخراج توسط استیلی: پرسپولیس همین نتایج را هم به خاطر کریمی گرفته است



 

 

 

میثاق معمارزاده پس از اخراج توسط استیلی: پرسپولیس همین نتایج را هم به خاطر کریمی گرفته است

 

دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس که در اختیار باشگاه قرار داده شده در گفت و گویی انتقادی، رفتار دوگانه و بی صداقتی کادر فنی را دلیل این موضوع عنوان کرد.

به گزارش جام نیوز به نقل از ایسنا، میثاق معمارزاده با تایید این خبر که حمید استیلی او را در اختیار باشگاه قرار داده است گفت: «پیش از تمرین امروز و بر طبق روال همیشگی جلسه‌ای با کادر فنی داشتیم که درباره بازی با سپاهان حرف بزنیم. در این جلسه استیلی به من گفت که من را در اختیار باشگاه قرار داده است و من هم از او تشکر کردم که این لطف را در حق من کرده است!»

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه مساله‌ای باعث شد که سرمربی تیمش این کار را در حق او بکند، گفت: «پیش از پاسخ به این سوال باید توضیحی بدهم؛ پیش از شروع فصل من مورد نظر کادر فنی پرسپولیس نبودم و آن‌ها پیش از صحبت با من با دروازه‌بانان زیادی مذاکره کرده بودند. زمانی که باشگاه پرسپولیس به هر دلیلی به سراغم آمد من تنها یک چیز گفتم و آن اینکه دوست ندارم مانند افرادی که فقط به دنبال فرافکنی و دروغ هستند، بگویم عاشق پرسپولیس هستم و به عشق مردم به این تیم می آیم و پس از آن سر پول چانه بزنم.»

وی افزود: «تنها خواسته من از آقایان این بود که حالا که من پرسپولیس را دوست دارم و به بازی در این تیم افتخار می کنم می‌خواهم در این تیم صداقت و عدالت رعایت شود. آن‌ها به من این اطمینان را دادند که در پرسپولیس هم عدالت هست و هم صداقت و به همین دلیل پدرم به نمایندگی از من با پرسپولیس سفید بست، اما وقتی به تیم اضافه شدم رفته رفته شاهد مسائلی بودم که در آن‌ها هیچ نشانی از صداقت و عدالت وجود نداشت. البته باید از آقای کاشانی تشکر کنم چون در زمان حضور ایشان این مسائل حداقل کمتربود!»

معمارزاده همچنین عنوان کرد: «در ادامه کار با پرسپولیس رفتاری را دیدم که بعید می دانم هیچ بازیکنی تحمل این همه بی احترامی و موارد غیراخلاقی را داشته باشد؛ رفتارهایی که نشان از تربیت خانوادگی و فرهنگ آن‌ها داشت. این مسائل آن قدر به من فشار آورد که برای حفظ اعتبار و آبرویم مجبور به واکنش شدم. من در صحبت‌هایم به هیچ کس بی احترامی نکردم وفقط حقایق را گفتم.»

دروازه بان پرسپولیس در ادامه با طرح این سوال که اگر استیلی نمی خواست از من در برابر سپاهان استفاده کند، چرا اجازه نداد که با تشخیص کادر پزشکی فیزیوتراپی کنم؟ گفت: «من اطمینان دارم هدف از فشاری که آقای استیلی به پزشک تیم آورد و تمرین‌های سختی که در تعطیلی لیگ پشت سر گذاشتم، چیزی جز آسیب دیدن من نبوده است وگرنه چرا آقای استیلی به کادر پزشکی فشار می آورد که من را به بازی با سپاهان برسانند، درحالی که نمی خواست از من در آن بازی استفاده کند.»

حمید استیلی در دو فصل گذشته از معمارزاده برای حضور در تیم‌های استیل آذین و شاهین بوشهر که هدایت آن‌ها را بر عهده داشت، دعوت کرده بود که با مخالفت این دروازه‌بان روبرو شده بود.

معمارزاده در این رابطه گفت: «من از این که آقای استیلی در آن سالها از من دعوت کرد، تشکر می کنم. ایشان به من پیشنهادهایی داد که من با بررسی آن‌ها دیدم رفتن به تیمی دیگر برایم بهتر است. من بازیکنی نیستم که در دسته و باند کسی باشم. من بر سر سفره‌ی پدرم نان خورده‌ام و مانند همه‌ی مردم به خدا اعتقاد دارم و نمی توانم باندبازی کنم. من نمی توانم با یک مربی به استیل آذین ، شاهین بوشهر و سپس پرسپولیس بروم که فقط جایگاهم در این تیم‌ها محکم باشد!»

وی ادامه داد: «من از سردار رویانیان تشکر می کنم که بازیکنان را از نظر مالی حمایت زیادی کرده است و اکنون هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس از نظر مالی دغدغه‌ای ندارند و همه‌ی امکانات لازم برایشان فراهم است. شاید این حرف را اولین بار است که کسی مطرح می‌کند و دلیل آن هم این است که برخی دوست ندارند اقدامات مثبت سردار رویانیان به چشم بیاید. من همچنین از علی کریمی تشکر می کنم، چرا که اگر او نبود تا امروز این نتایج را نیز به دست نیاورده بودیم. کریمی بزرگ پرسپولیس است و همه او را دوست دارند و بازی‌ها و راهنمایی‌های او بوده است که به پرسپولیس کمک کرده این نتایج را بگیرد.»

معمارزاده در پایان با بیان این‌که حرف‌هایی دارد که شنیدن شان برای خیلی‌ها جالب است، اظهار کرد: «اگر با مردم روراست نیستیم باید با خودمان روراست باشیم. چطور ممکن است که لیدرها و تماشاگران سال قبل خوب بودند ولی امسال نیستند؟! آقایان در خفا می گویند یک نفر نمی گذارد تیم نتیجه بگیرد ولی در برابر دوربین‌ها حرف خود را تکذیب می کنند. من می گویم اگر می دانید که آن فرد مقصر اصلی است چرا جلوی دوربین و در نشست خبری به مردم نمی گویید؟ امروز آقای رویانیان از من خواست درباره‌ی هیچ چیز حرفی نزنم اما اگر به من اجازه می داد حقایقی را مطرح می کردم که شنیدنش برای خیلی ها جالب بود.»