اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معلولان صاحب کارت هوشمند می‌شوند



اخبار,اخباراجتماعی  ,کارت هوشمند معلولیت

در سال ۹۵ تمامی معلولان کشور کارت هوشمند خواهند داشت.

  رئیس سازمان بهزیستی از صدور ۸۰ هزار کارت هوشمند معلولیت خبر داد و گفت: در سال ۹۵ تمامی معلولان کشور کارت هوشمند خواهند داشت.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با مهر افزود: در حال حاضر اسامی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار معلول در سامانه مربوط به معلولان سازمان بهزیستی ثبت شده که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی هستند ، گفت: در سال جاری قصد داریم تعدادی از این افراد را با توجه به امکانات و اعتباراتمان تحت پوشش خدمات، مستمری و کمک های موردی قرار دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی به صدور کارت هوشمند برای معلولان اشاره کرد و گفت: صدور این کارت ها از مدتی قبل در دستور کار معاونت توانبخشی قرار گرفته و تا کنون ۸۰ هزار کارت براساس استانداردهای جهانی برای معلولان تحت پوشش صادر شده است.

بندپی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم تعداد دستگاه های ذی ربط در زمینه صدور را کارت افزایش دهیم بطوریکه افزایش دستگاه‌ها و سرعت بخشیدن به این کار شرایطی را فراهم خواهد کرد تا سال ۹۵ جشن برخورداری تمام معلولان از کارت معلولیت را برگزار کنیم.

به گفته وی،  در سال آینده برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول تحت پوشش کارت صادر خواهد شد.

محسنی بندپی تصریح کرد: این کارت هوشمند است و مطابق استانداردهای جهانی طراحی شده که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های خوبی برخوردار است و دیگر معلولان نیاز به دفترچه نخواهند داشت.

 

 اخباراجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
درب بازکن هوشمند با استفاده از کارت هوشمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف خدمات کارت‌های هوشمند یک بانک از 15 اردیبهشت



اطلاعیه مهم:

توقف خدمات کارت‌های هوشمند یک بانک از 15 اردیبهشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک ملت از دارندگان ملت کارت‌های هوشمند درخواست کرد هرچه سریعتر برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

 

بانک ملت اعلام کرد: با توجه به دستور صریح بانک مرکزی مبنی بر ارائه نکردن خدمات بانکی به مشتریانی که اصالت آنان در سامانه ثبت احوال تائید نشده است، مقرر شد ارائه هرگونه خدمات بانکی به ملت کارت‌های هوشمند متوقف شود.

 

همه ملت کارت‌های هوشمند از 15 اردیبهشت ماه سال جاری غیرفعال می‌شود و ارائه هرگونه خدمات بانکی به این دسته از کارت‌ها متوقف خواهد شد.

بانک ملت از دارندگان ملت کارت‌های هوشمند خواست تا برای اختتام حساب کارت و تعویض آن با ملت کارت متمرکز (اکسس کارت) بدون پرداخت کارمزد اقدام کنند.

 

ملت کارت‌های متمرکز از قابلیت اتصال به حساب‌های متعدد مشتریان در بانک ملت بهره مند بوده و خدمات متعددی روی آنها تعبیه شده است.

شمار کارت‌های الکترونیک صادره از سوی بانک ملت تا پایان فروردین از مرز 31 میلیون و 500 هزار فقره گذشته است.

بانک ملت تاکنون بیش از 15 میلیون و 198 هزار فقره ملت کارت متمرکز برای مشتریان صادر کرده است.

 

بالغ بر 8 میلیون و 395 هزار فقره هدیه کارت از سوی شعب بانک ملت در سراسر کشور در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

همچنین بیش از 6 میلیون و 16 هزار فقره بن کارت ملت برای موسسات و سازمان‌های مختلف صادر شده است.

 

بانک ملت برای صدور حدود یک میلیون و 822 هزار فقره ملت کارت اصناف نیز برای صاحبان صنوف مختلف اقدام کرده است.

ملت کارت پزشکان، کارت اعتباری، ملت کارت بازرگان، ملت کارت متمرکز تامین احتماعی، فرهنگ کارت متمرکز، ملت کارت حمل و نقل، کارت پویان، کارت مهان و کارت شایان از دیگر کارت‌هایی است که برای مشتریان بانک ملت صادر شده است./انتخاب