اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معلم سرخانه برای دختری که برای پیوند کلیه از مدرسه اخراج شد



اخبار,اخبار اجتماعی , بیماران کلیوی

در پی انتشار خبری با عنوان «اخراج دخترک دانش آموز از مدرسه به خاطر پیوند کلیه» مسوولان آموزش و پرورش کهریزک تصمیم گرفتند تا به منزل دخترک یاد شده معلم خصوصی بفرستند.

 روز چهارشنبه - دوم اردیبهشت - خبری به نقل از عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور مبنی بر اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه  منتشر شد .

بر اساس این گزارش ، این کودک که شکیلا رخشانی نام دارد پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت انجمن بیماران کلیوی ، پیوند کلیه شده و به رغم اینکه پزشک معالج وی اعلام کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد، مدرسه از پذیرفتن شکیلا ی 9 ساله در کلاس اول دبستان سرباز زد.

زهرا سیرزایی ، مادر شکیلا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه اجتماعی ایرنا اظهار داشت : پنجشنبه گذشته مسوولان آموزش و پرورش اعلام کردند که برای دخترم معلم می فرستند تا در منزل به وی درس بدهد.

وی همچنین در عین حال اظهار امیدواری کرد که خانم معلم حتما به منزل آنها برای تدریس بیاید .چون پیش تر نیز معلم مدرسه و نیز معلم نهضت سواد آموزی به منزل آنها آمده بود اما بعد از چند جلسه هیچ کدام به دلایلی حاضر نشدند تا آموزش شکیلا را ادامه دهند.

مادر کودک مزبور گفت : شکیلا روز 23 دی ماه سال گذشته (93) تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفت اما به رغم این عمل جراحی ، حتی تا روز آخر هم به مدرسه می رفت ولی پس از آن که عمل جراحی انجام داد در دوران نقاهت به سر می برد.

وی تاکید کرد که شکیلا در زمان حاضر سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

به گزارش ایرنا ، سیرزایی امیدوار است که مسوولان آموزش و پرورش کهریزک سر قول خود بمانند و شکیلا را که به دلیل بیماری ، دو سال از مدرسه محروم بوده است ، کمک کنند.

البته وی به یکی از علل نیامدن معلم به منزل آنها هم اشاره کرد و گفت : خانم معلم از بوی ماده ضد عفونی ناراحت می شد.

نامبرده همچنین گفت : یک بار هم که شکیلا را به مدرسه برده بودم از ماسکی که شکیلا بر صورت خود گذاشته بود، ایراد گرفتند.

براساس اعلام انجمن حمایت از بیماران کلیوی در زمان حاضر 24 هزار بیمار دیالیزی و بیش از 33 هزار بیمار پیوند کلیه در کشور به سر می برند. ضمن اینکه هر سال شاهد افزایش 12 تا 17 درصدی افرادی هستیم که به دیالیز مبتلا و یا دچار مسایل حاد کلیه می شوند.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پیوند کلیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اخراج دانش آموز از مدرسه به خاطر پیوند کلیه!


عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه بشدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

خبرگزاری ایرنا: عضو هیات امنای انجمن بیماران کلیوی کشور از اخراج ناباورانه و غیرقانونی یک کودک پیوند کلیه از مدرسه بشدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری مسئولان مربوطه به این ماجرا شد.

داریوش آرمان اظهار داشت: دختر هشت ساله ای به نام شکیلا رخشانی پس از تحمل دو سال درد و رنج دیالیز به تازگی با حمایت های انجمن بیماران کلیوی پیوند کلیه شده است. این در حالی است که پزشک معالج وی اعلام کرده که دوران نقاهت شکیلا تمام شده است و این دانش آموز برای ادامه زندگی معمولی هیچ مشکلی ندارد.

آرمان افزود: متاسفانه مسولان مدرسه قیام واقع در کریم آباد کهریزک به رغم حضور چند روزه دانش آموز پیوند کلیه ای در کلاس اول به والدین وی اعلام کرده اند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش این دانش آموز نیستند.

وی ادامه داد : آنها (مسئولان مدرسه ) در پاسخ به اعتراض های مادر دختر کوچولو گفته اند ؛از آنجا که نگران پس زدن پیوند کلیه شکیلا هستند !به همین خاطر از پذیرش او در مدرسه خودداری کرده اند و به هیچ عنوان نیز حاضر نیستند او را بپذیرند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران تصریح کرد : بدون شک این اتفاق غم انگیز نقض حقوق شهروندی یک کودک ایرانی است.ضمن اینکه او به هیچ بیماری مسری، عفونی یا واگیردار مبتلا نیست.

آرمان ادامه داد : به همین خاطر نیز از مسولان آموزش و پرورش استان تهران انتظار داریم هر چه زودتر شرایط بازگشت این دختر بچه را به پشت میز مدرسه فراهم کنند ؛ چرا که در غیر این صورت به طور قطع این دانش آموز و خانواده اش با مشکلات شدید روحی و روانی روبرو خواهند بود . حتی ممکن است به خاطر مشکلات روحی ، کلیه پیوندی دختر کوچولو نیز از کار افتاده و او دوباره به چرخه دیالیز بازگردد که وقوع این اتفاق بسیار خطرناک خواهد بود.