اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

معلمان سرمایه‌ دارترین مردم جهان هستند


رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه‌دارترین مردم جهان، معلمان هستند، زیرا سرمایه آنها انسان است، همچنین معلمان با یک اسلام‌شناس در تماس باشند و در تربیت دانش‌آموزان از راهنمایی و تجربیات وی استفاده کنند.

فارس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سرمایه‌دارترین مردم جهان، معلمان هستند، زیرا سرمایه آنها انسان است، همچنین معلمان با یک اسلام‌شناس در تماس باشند و در تربیت دانش‌آموزان از راهنمایی و تجربیات وی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در سومین روز از اردوی معرفتی ـ فرهنگی حیات طیبه وی‍ژه دانشجو معلمان و فعالان فرهنگی پسر دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور‌ که در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد در حال برگزاری است، با بیان اینکه بیش از 40 سال معلم بوده‌ام، گفت: تا به امروز برای دانشجویان، اساتید و حوزویان سخنرانی در قالب کلاس زیاد داشته‌ام و علت آن، این است که شهید بهشتی(ره) در زمان حیات خویش این کار را از من در خواست کردند و بنده هم قبول کردم.

وی با اشاره به اینکه اولین معلم هستی خداوند عالم است، اظهار داشت: بعد از خدا، رسول اکرم(ص)، جبرئیل و ائمه هدی(ع) معلمان بشر هستند و شما دانشجویان در مسیر آن‌ها حرکت می‌کنید، لذا باید از این مقام و جایگاه بهره کافی را ببرید. این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: در معلمی پول و مال زیادی وجود ندارد، لذا معلمان در این حرفه، فقط با اخلاص و نیت خدایی کار کنند تا خداوند در قبال عمل آن‌ها برکت را برایشان رقم بزند. معلمی که برای خدا به تعلیم و تربیت می‌پردازد، نَفَس کشیدنش هم عبادت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید هفته‌ای یک کتاب مطالعه کنند، گفت: به کتاب‌ها و دروس دانشگاهی قناعت نکنید و برای خود سیر مطالعاتی تدوین کرده و کتاب‌های اعتقادی، روایت و تفسیر را رأس مطالعات خود قرار دهید.

پیشرفت کشور در دستان معلم

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه معلم می‌تواند پیشرفت کشور را رقم بزند، افزود: برای دانش‌آموز وقت بگذارید و گاهی اوقات چهره به چهره و خصوصی برای افراد تعلیم و تربیت داشته باشید. وی افزود: در تدریس و کلاس‌داری از یکنواختی بر حذر باشید و در جوانی خود را به علم، نگرش عالی و همت بلند مجهز کنید تا در آینده ثمره بیشتری داشته باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه داشتن انس با قرآن و احادیث لازمه تعالی یک معلم است، گفت: معلمین با یک اسلام شناس در تماس باشند و در تربیت دانش‌آموزان از راهنمایی و تجربیات وی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی درپایان خطاب به دانشجو معلمان بیان داشت: مدرک لیسانس و فوق لیسانس پایان درس نیست، فارغ التحصیلی در فرهنگ اسلام بی‌معناست و معلم باید عطش کسب علم را در دانش‌آموز بیشتر کند.

لزوم پرداختن به پرورش دینی در مدارس

همچنین حمید حبشی مشاور امور تربیتی، خانواده و فرهنگی دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش با اشاره به رسالت و نقش دانشگاه فرهنگیان در پرورش معلم اظهار داشت: معلم تأثیر بسزایی در تربیت دانش‌آموزان دارد، لذا معلم باید دارای عناصر محکم و قوی بوده تا در این امر ارزشمند موفق شود.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان زمینه و بستر این عناصر را برای معلمان ایجاد و فراهم کرده تا معلمان به تخصص مطلوب دست‌ یابند. حبشی درباره ضرورت برگزاری اردوی معرفتی-فرهنگی حیات طیبه اذعان داشت: یک غفلت بزرگی که در عرصه تعلیم دانش‌آموزان صورت گرفته، تربیت و پرورش دینی است، امروزه همه‌ هم و غم مدارس و دانش‌آموزان قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه شده است‌ و اساساً از پرورش دانش‌آموز غفلت شده است و این اردو محتوای معرفتی اعضاء را بالاتر برده و عرصه پرورش را در مدارس گسترده‌تر می‌کند.

این مشاور امور تربیتی بیان داشت: معلم به خاطر فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت، احتیاج عمیقی به معرفت و آموزه‌های پرورشی و اعتقادی دارد، لذا این اردو با برنامه‌های مفید و کار‌آمد می‌تواند در این زمینه گامی بلند برداشته و جایگاه و شأن والای معلمی را برای فرهنگیان تبیین کند.


ویدیو مرتبط :
تقدیم به تمام معلمان جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت شیب‌دارترین ترن‌هوایی جهان!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساخت شیب‌دارترین ترن‌هوایی جهان!

مسئولان شهربازی در ژاپن با ساخت شیب‌دارترین ترن هوایی جهان، این ركوردار را به خود اختصاص دادند.

این ترن‌‌هوایی كه سال گذشته میلادی در شهربازی كوهستانی «فوجی» افتتاح شد، هفت پیچ تند دارد و شیب آن 121 درجه است.

همچنین طول این ترن‌هوایی كه از فولاد ساخته شده در حدود یك‌هزار متر است و بلندترین قسمت آن در ارتفاع 43 متری از زمین قرار دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی‌میل، پیش از این عنوان شیب‌دارترین ترن‌هوایی جهان مختص یكی از شهربازی‌های انگلیس بود كه شیبی برابر با 112 درجه داشت./ایسنا